Boye Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hei, veldig synd at du nevner tekst virker "blurry". Mest sansynlig blir det "blurry" fordi LCD skjermene ikke kjører primæroppløsningen (1280x1024), og det må jo fikses Jeg vil anta problemet ligger i driverene til ATi. Last ned PowerStrip, og du vil ha mulighet til å endre oppløsningen som du vil. Du kan f.eks. legge til 2560x1024 60Hz ved å bruke PowerStrip og gå utenom ATi driverene. PowerStrip - http://entechtaiwan.net/files/pstrip.exe Hjemmeside - http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm Veldig interessant at du kjøpte den boksen, hadde jeg hatt pengene skulle jeg gjerne kjøpt en ekstra LaCie 20" samt den boksen, og forsøkt! Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Nå har jeg ikke hatt tid til å lese hele posten.. Men jeg hadde tenkt å koble på en ekstra CRT til pcen min. Jeg har et radeon 9800pro kort, med en VGA og en DVI utgang. Jeg har tidligere brukt VGA utgangen på skjermen min og skaffa meg nå en DVI->VGA overgang for å koble på den neste. Det som skjer er at pc'en merker at det kom en ny skjerm, men det kommer ingenting opp på den ekstra skjermen. Fungerer det ikke å kjøre overgang mellom DVI-VGA på dobbelt oppsett? Er ikke skjermkortet lagd for det? hva er gærnt Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg vil anta problemet ligger i driverene til ATi. Last ned PowerStrip, og du vil ha mulighet til å endre oppløsningen som du vil. Du kan f.eks. legge til 2560x1024 60Hz ved å bruke PowerStrip og gå utenom ATi driverene. 5279260[/snapback] Hvordan bruker jeg Powerstrip til å force en bestemt oppløsning? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Ta en titt på bildet. Der det er merket med rødt, endrer du til f.eks. 2560x1024, der det står 85Hz setter du 60Hz. EDIT: De andre verdiene ble kalkulert automatisk. Endret 11. desember 2005 av Boye Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Slik ser det ut hos meg :\ (Kan bare velge de samme oppløsningene som vanlig...) Endret 11. desember 2005 av arex1337 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Klikk Advanced timing options EDIT: Skal vi se her: - Advanced timing options - Klikk Custom Resolutions - New Resolution: Aspect Ratio=ANY, 2560x1024, vertical refresh rate=60 (Hz) - Add new resolution - Reboot. Endret 11. desember 2005 av Boye Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Takker. Prøver nu. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hellige ku - det funker. Men ta en titt på skjermbildet. Se på startlinjen. Noen måte å fikse dette på? Den tredje (til venstre) henger på som "extend desktop". Skulle jo gjerne hatt startlinjen helt fra venstre og helt til høyre. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Vel, det er ingen elegant løsning på det problemet. En av grunnene til at man kan få startlinjen over to skjermer er SPAN modus. Når man kjører i SPAN tror Windows at du bruker en skjerm. Skjermene deler samme framebuffer (hvis jeg har forstått dette riktig). Effekten av dualhead2go blir den samme - du tar en utgang, og splitter ut på to skjermer. Når man bruker extended mode, vil hver skjerm være uavhengig av hverandre. I ditt tilfelle kjører du begge på en gang - du har venstre skjerm, som er extended. Og du har de to til høyre, som kjører i SPAN. For å få SPAN til å fungere, vil kravet være like oppløsninger på hver utgang. Men ettersom den ene utgangen på skjermkortet ditt kjører 1280x1024 og den andre kjører 2560x1024, rent teknisk sett, vil ikke dette gå. Dersom du hadde kjørt quadhead (2stk dualhead2go bokser og 4 skjermer) ville man muligens kunne kjørt begge skjermkort utgangene på 2560x1024. Da ville SPAN fungert som vanlig. Et software alternativ til å løse problemet ditt er kanskje ULTRAMON? http://www.realtimesoft.com/ultramon/ Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Det er kjekkest med et oddetall antall skjermer, slik at sentrum ikke blir midt mellom to skjermer, så det blir nok ikke en skjerm til. På hvilken måte kan Ultramon hjelpe meg? Finner ingenting spennende :O Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg har ingen anelse, da jeg aldri har brukt det selv Men mange sverger til det. Selv ville jeg kanskje flyttet startlinjen til venstre skjerm? Tror jeg snart legger meg, du får ha det morro ! Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hum. En sånn "smart taskbar"-funksjon gjorde jo halvveis nytten. Synd den ikke kan gjøres større, for den er én rad høy, mens startlinjen er to rader høy. Videre har jeg problemer med video. Får ikke spilt av video på de tre skjermene samtidig - bare på de to som behandles som én. Løsning? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Forsøk følgende https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=2923556 - Windows Media Player (må muligens ha siste versjon) - Options - Performance -> Advanced - Video acceleration settings: USE HIGH QUALITY MODE En annen post i samme tråd, forslaget går ut på å bruke software (USE HIGH QUALITY MODE) framfor overlay. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Dette hjalp ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Front view: Behind: Dette er mitt oppsett. Skjermarmene jeg bruker kosta flesk (Til sammen ca 5500) men er solid og utrolig justerbar. Har skrevet en liten "brukertest" av den her: http://www.thephreak99.com/artikler/sagitta.htm Lenke til kommentar
Boye Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 hehehe, og da sier vi: HA EN VIRKELIG GOD JUL Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Proff tråd. Ganske lærerik.. får vel bare ha den i mine inlegg da Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Hei alle sammen! Nå har jeg ikke vært her på forumet på noen måneder, så jeg vil veldig gjerne takke Boye for hans utallige svar til det folk har lurt på. Tenkte jeg skulle prøve å få redigert mitt førsteinnlegg og paste inn ting han har tatt opp (skal selvsagt nevne at det er han som har skrevet det). Men det blir ikke med det første, regner med å få tatt det utpå nyåret. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Hmm. Bra guide igrunnen. Men, jeg sitter med en 930BF og en 710N LCD skjerm her. Hvordan får jeg dual-screen ? Altså, 930BF kjører DVI mens 710N kjører VGA. Funker det selvom ? Og hvordan i så tilfelle får jeg det til å funke ? Lenke til kommentar
Pandemonium Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Bra guide her. Lurer bare på noe, om jeg har to skjermer i independent mode, kan jeg bestemme hvilke vinduer som skal gå på den sekundære skjermen? Vil nemlig gjerne ha 3D programmer, Photoshop etc kun i det andre vinduet. (Poster bilder når oppsettet er ferdig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå