Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!

Anbefalte innlegg

Hei,

veldig synd at du nevner tekst virker "blurry". Mest sansynlig blir det "blurry" fordi LCD skjermene ikke kjører primæroppløsningen (1280x1024), og det må jo fikses :)

Jeg vil anta problemet ligger i driverene til ATi. Last ned PowerStrip, og du vil ha mulighet til å endre oppløsningen som du vil. Du kan f.eks. legge til 2560x1024 60Hz ved å bruke PowerStrip og gå utenom ATi driverene.

PowerStrip - http://entechtaiwan.net/files/pstrip.exe

Hjemmeside - http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Veldig interessant at du kjøpte den boksen, hadde jeg hatt pengene skulle jeg gjerne kjøpt en ekstra LaCie 20" samt den boksen, og forsøkt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke hatt tid til å lese hele posten..

Men jeg hadde tenkt å koble på en ekstra CRT til pcen min.

Jeg har et radeon 9800pro kort, med en VGA og en DVI utgang. Jeg har tidligere brukt VGA utgangen på skjermen min og skaffa meg nå en DVI->VGA overgang for å koble på den neste.

Det som skjer er at pc'en merker at det kom en ny skjerm, men det kommer ingenting opp på den ekstra skjermen. Fungerer det ikke å kjøre overgang mellom DVI-VGA på dobbelt oppsett? Er ikke skjermkortet lagd for det? hva er gærnt :p

Lenke til kommentar
Jeg vil anta problemet ligger i driverene til ATi. Last ned PowerStrip,  og du vil ha mulighet til å endre oppløsningen som du vil. Du kan f.eks. legge til 2560x1024 60Hz ved å bruke PowerStrip og gå utenom ATi driverene.

5279260[/snapback]

Hvordan bruker jeg Powerstrip til å force en bestemt oppløsning?

Lenke til kommentar

Klikk Advanced timing options :)

EDIT:

Skal vi se her:

- Advanced timing options

- Klikk Custom Resolutions

- New Resolution: Aspect Ratio=ANY, 2560x1024, vertical refresh rate=60 (Hz)

- Add new resolution

- Reboot.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Vel, det er ingen elegant løsning på det problemet. En av grunnene til at man kan få startlinjen over to skjermer er SPAN modus. Når man kjører i SPAN tror Windows at du bruker en skjerm. Skjermene deler samme framebuffer (hvis jeg har forstått dette riktig).

Effekten av dualhead2go blir den samme - du tar en utgang, og splitter ut på to skjermer. Når man bruker extended mode, vil hver skjerm være uavhengig av hverandre.

I ditt tilfelle kjører du begge på en gang - du har venstre skjerm, som er extended. Og du har de to til høyre, som kjører i SPAN. For å få SPAN til å fungere, vil kravet være like oppløsninger på hver utgang. Men ettersom den ene utgangen på skjermkortet ditt kjører 1280x1024 og den andre kjører 2560x1024, rent teknisk sett, vil ikke dette gå. Dersom du hadde kjørt quadhead (2stk dualhead2go bokser og 4 skjermer) ville man muligens kunne kjørt begge skjermkort utgangene på 2560x1024. Da ville SPAN fungert som vanlig.

Et software alternativ til å løse problemet ditt er kanskje ULTRAMON?

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Lenke til kommentar

Hum. En sånn "smart taskbar"-funksjon gjorde jo halvveis nytten. Synd den ikke kan gjøres større, for den er én rad høy, mens startlinjen er to rader høy.

Videre har jeg problemer med video. Får ikke spilt av video på de tre skjermene samtidig - bare på de to som behandles som én. Løsning?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei alle sammen!

Nå har jeg ikke vært her på forumet på noen måneder, så jeg vil veldig gjerne takke Boye for hans utallige svar til det folk har lurt på. Tenkte jeg skulle prøve å få redigert mitt førsteinnlegg og paste inn ting han har tatt opp (skal selvsagt nevne at det er han som har skrevet det). Men det blir ikke med det første, regner med å få tatt det utpå nyåret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra guide her.

Lurer bare på noe, om jeg har to skjermer i independent mode, kan jeg bestemme hvilke vinduer som skal gå på den sekundære skjermen?

Vil nemlig gjerne ha 3D programmer, Photoshop etc kun i det andre vinduet.

(Poster bilder når oppsettet er ferdig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...