Boye Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Kjør CS source som vindu. Lenke til kommentar
arnesef Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Lurer på om det er noen som vet hvordan man får WOW i window mode? (har prøvd de vanlige -w, -win og -window) Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Har kjørt WoW i window mode siden dag 1. trykk escape display options og så merker du av for window mode Lenke til kommentar
Mez Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har et lite spørsmål her: Jeg kjører nå med et Radeon 9000 AGP kort som er tilkoblet en 17" skjerm. Om jeg kjøper dette: Radeon 7000 PCI (1 x VGA og 1 x DVI-I ) Kan jeg da få brukt 3 skjermer samtidig? Jeg spiller ikke, trenger bare størst mulig skrivebord for bruk i jobb. Erik Lenke til kommentar
czr Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har prøvd å kjøre Wow i window mode, men da begynnte det å hakke så veldig.. Kjører en crt 17 og en lcd 17 skjerm på geforce 5600 kortet mitt.. Er det kortet som er for dårlig tro? Er det noen som vet åssen jeg skal få spilt wow på lcd skjermen og kjøre desktoppen på den andre? Bruker skype og irc en del, og da er det kjekt å slippe å bruke windows knappen hele tiden Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har som sagt kjørt windowed mode siden starten, har et 6800gt kort og 2*17"lcd kan jo dra wow til den skjermen jeg vil og med mitt kort lagger det iallefall ikke.. løper faktisk nå mot bootyBay mens jeg skriver detta Lenke til kommentar
czr Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hehe... 6800gt og 5600fx er ikke akkurat samma sakene :!: Men uansett.. åssen oppsett har du på graffiken i spillet Dr3as? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har fått til å har firefox på den ene skjermen mens jeg spiller på den andre. Men jeg får ikke opp en taskbar på den andre skjermen. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Har fått til å har firefox på den ene skjermen mens jeg spiller på den andre. Men jeg får ikke opp en taskbar på den andre skjermen. Hvordan gjør jeg det? ULTRAMON! AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Jeg bruker ultramon og har aktivert sånn smartbar, men det er ikke noe taskbar på den andre skjermen... edit: sånn har jeg det nå da. Det er litt tungvindt å dra pilen over til den andre skjermen når jeg holder på med den til høyre. Endret 4. april 2005 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 bruker du ati eller nvidia? på nvidia sin oppsett veileder kan du velge om du vil ha taskbar over begge skjermer.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg bruker ultramon og har aktivert sånn smartbar, men det er ikke noe taskbar på den andre skjermen... edit: sånn har jeg det nå da. Det er litt tungvindt å dra pilen over til den andre skjermen når jeg holder på med den til høyre. Merkelig at det ikke funker når du har aktivert smart taskbar, det er jo akkurat det smart taskbar skal gjøre, funker fint hos meg, men det er vel en fattig trøst. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hehe, når jeg restartet pc'n kom den plutselig opp. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Grunnet mange andre "fritidsproblemer" så har jeg ikke vært aktiv på forumet på en laaang stund. Skal se om jeg får svart på endel av postene den siste tiden: --------- Siden vi visstnok driter penger her smile2.gifEr på utkikk etter projektor for tiden. Akkurat nå slo tanken, nydelig perverst - lurer på hvordan dualhead projektor ville fungert. Blir ikke store rammen wub.gif 2560x720 på 5m bredde, høyoppløselig. Kommer sikkert til å forsøke det en gang før jeg havner i kista! Det er vel kanskje den beste flerskjermsløsningen jeg har hørt om! Helt totalt genialt! Hvis du tilfeldigvis er i Oslo med en projektor under armen, så stikk innom! Har en 1024*768 projektor her som er klar :-) --- Bra guide, men akkurat det jeg ønsker mangler. cry.gifJeg er ute etter støtte for tre skjermer og god 3D. 1. Hvilke alternativer har jeg da? 2. Jeg ser ikke SLI nevnt i guiden, hva er mulig å få til med 2x nvidia 6800 ultra? Da jeg hørte om SLI så lyste øynene mine opp og jeg så for meg endelig et godt alternativ for 2+ skjermer med god 3d ytelse. Dessverre så viser det seg at det ikke er mulig å kjøre span over 3 eller flere skjermer ved bruk av SLI. Om dette er et driver problem eller noe annet vet jeg dessverre ikke noe om! Men som Boye nevner: Nå trenger man strengt talt ikke SPAN mode for å få 3d aksellering over flere skjermer. Kjørte dualhead vindu openGL på mitt ATi 9700PRO over et år før SPAN ble tilgjengelig. Med et SLI oppsett får man ikke SPAN over flere skjermer enn 2x2 hvis jeg har forstått det riktig? Og at SLI-kjøring begrenses til en skjerm alene? Men hvis man kjører 3/4 skjermer ut, er det mulig man i det minste kan få openGL vindu over alle skjermer samtidig. Det er i grunnen bare å teste - kjør 3/4head på et SLI-oppsett, openGL vindu, og dra vinduet over fra skjerm til skjerm. Funker det glimrende, er det bare å øke bredden på vinduet (typisk gjort gjennom INI/settings på spillet/programmet). Noen må da ha forsøkt dette, jeg ser egentlig ikke problemet smile2.gif Det problemer jeg ser er at du vil få et ekstremt ytelese drop, spesiellt i nyere spill noe som er kjernen til problemet. Men for all del, GJERNE bevis at jeg tar feil, fordi da er jo problemet løst! --- Hei, takk for suberb guide!Har nå nylig blitt introdusert inn i multiskjermshimlen inv_biggrin.gif Sitter med beskjedne 19" OG 17" CRT i independent mode wink.gif Lurer på om noen kan hjelpe meg med min ønsketenkning her: 2 skjermer suger som kjent passelig med kraft fra pcen, (hva går det forresten i, cpu, minne, GPU eller alle?)og hadde da vært greit om en kunne på en - enkel og rask måte disable skjermen når jeg føler for å spille de tyngre spillene. Ellers når jeg spiller ser jeg da fint og greit skrivebordet på skjerm 2, men synes alt+tab er noe tungvint, så hadde vært ypperlig - om det fantes noe som gjorde at mens jeg spillet, så kunne jeg uten freezing på spillet i skjerm 1, satt fokuset medfulgt peker over på skjerm 2 der jeg kunne byttet sang. o.l. For å så raskt flytte fokuset tilbake til det gående spillet og fortsette. Sistnevnte hadde vært veldig greit for online spill, da jeg samtidig som å følge med hva som skjer i spillet, kan browse litt o.l wink.gif Noen som vet om det finnes noen slags måte å fått dette eller lignende gjort? Takk på forhånd inv_biggrin.gif Selv har jeg ikke funnet en enkel og rask måte for å disable skjerm nummer 2, men så har jo jeg forsåvidt kun drevet med Matrox i det siste. Det som trekker mest kraft er GPUen ved bruk av 2 eller flere skjermer. Hvis du finner et program som fikser dette så gjerne post det her! --- Har et lite spørsmål her: Jeg kjører nå med et Radeon 9000 AGP kort som er tilkoblet en 17" skjerm. Om jeg kjøper dette: Radeon 7000 PCI (1 x VGA og 1 x DVI-I ) Kan jeg da få brukt 3 skjermer samtidig? Jeg spiller ikke, trenger bare størst mulig skrivebord for bruk i jobb. Erik Ja det burde ikke være noe problem! --- Noe mer? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) schmelck Nå fikk jeg endelig en projektor, en Panasonic PT-AE700 1280x720 (her, her, her, og her). Mulighet for en Oslo tur nå mot slutten av neste måned, så det hadde vært mulig :!: Men men. Aiaiai, 4m bredt bilde i høy oppløsning gitt.... haleluja, det er jo en hel vegg! Hvis jeg får tid, skal jeg se om det går ann å lage en simulering i 3dsmax, bare for å se hvor sjukt det hadde blitt Angående 3/4 skjermer, tenker jeg skal ha forsøkt dette med litt andre metoder...har en laptop, og kan eksperimentere med multiplayer/observer på laptop i et game på stasjonær f.eks., samt Maxivista. Nam nam, alltid sulten Endret 20. mai 2005 av Boye Lenke til kommentar
waz Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har en bærbar med Ati 9700 grafikkort som kjører to skjermer helt fint, altså på den bærbare(1200x800) pluss en ekstra 19' crt-skjerm. Skulle gjerne hatt enda litt mer skjermplass, så vurderer å kjøpe en lcd-skjerm i tillegg. Går dette greit på et grafikkort til bærbar eller er det forskjeller mellom kort til bærbare og stasjonære med tanke på antall innganger og slikt? Etter det jeg skjønte var ati-kort ikke de beste for 3 skjermer, er det det en del bugs å kjøre 3 skjermer på de eller går det greit? Har ati-driverene blitt bedre slik at dette går uten problemer? Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har en bærbar med Ati 9700 grafikkort som kjører to skjermer helt fint, altså på den bærbare(1200x800) pluss en ekstra 19' crt-skjerm. Skulle gjerne hatt enda litt mer skjermplass, så vurderer å kjøpe en lcd-skjerm i tillegg.Går dette greit på et grafikkort til bærbar eller er det forskjeller mellom kort til bærbare og stasjonære med tanke på antall innganger og slikt? Etter det jeg skjønte var ati-kort ikke de beste for 3 skjermer, er det det en del bugs å kjøre 3 skjermer på de eller går det greit? Har ati-driverene blitt bedre slik at dette går uten problemer? er ikke sikker, men tviler på at ditt 9700 støtter tre skjermer.. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 schmelck Nå fikk jeg endelig en projektor, en Panasonic PT-AE700 1280x720 (her, her, her, og her). Mulighet for en Oslo tur nå mot slutten av neste måned, så det hadde vært mulig :!: Men men. Aiaiai, 4m bredt bilde i høy oppløsning gitt.... haleluja, det er jo en hel vegg! Hvis jeg får tid, skal jeg se om det går ann å lage en simulering i 3dsmax, bare for å se hvor sjukt det hadde blitt Angående 3/4 skjermer, tenker jeg skal ha forsøkt dette med litt andre metoder...har en laptop, og kan eksperimentere med multiplayer/observer på laptop i et game på stasjonær f.eks., samt Maxivista. Nam nam, alltid sulten Oooh, SVÆRT stilig! Du MÅ kontake meg hvis du skal til Oslo! Har faktisk vurdert å bytte ut projektoren min fordi den er gammel og sliten. Hvis du ser på noe som skal være en helt hvit bakgrunn så ser man klart et lekkert grønnskjær øverst i venstre hjørne og et lillaskjær nederst i høyrehjørne. Har nemlig sett på PT-AE700 som en mulig erstatter, hadde vært lekkert å også faktisk få testet den IRL! Skal nok klare å skaffe nok veggplass, veggen her i leiligheten er nemlig (så godt som) hvit mur. Hadde vært helt overlegent! Vil også få gratulere deg med projektor! Hm... Har ikke brukt maxivista noe særlig, bare litt for å teste ut fire skjermer og annet stuff. Gjerne lek deg og kom med oppdateringer! waz: Du kan nok ikke kjøre 3 skjermer med din laptop dessverre (eller et enkelt ATi/nVidia kort uansett), såvidt jeg vet så er vel et PCMCIA skjermkort noe vanskelig (umulig?) å oppdrive. Ang. ATi va nVidia, så er nVidia å foretrekke for flerskjermsløsninger grunnet flere muligheter, men ATi gjør absolutt jobben hvis du ikke har noen ekstrem lyst til å f.eks spille spill over to skjermer. Men du kan jo bytte ut 19" CRTen med en LCD hvis du ville ha noe større. To ting å huske på er at din laptop mest sannynlig ikke har DVI utgang som er ganske så essentiellt ved bruk av LCD skjerm. Og en 19" LCD skjerm har kun 1280x1024 oppløsning (samme som 17" LCD), og 20"/21" LCD koster jo litt. Uansett så vil jeg ønske lykke til med bruk av din flerskjermsløsning, som mitt motto er: "du kan aldri ha nok skjermer eller lagringsplass". Lenke til kommentar
Mez Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hva med denne? USB 2.0 XGA Adapter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå