Gå til innhold

Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0!

Anbefalte innlegg

Spille fullskjerm, og skifte fokus over på terminal/chat/secondary? Fokus, takler ikke to ting på en gang med bare en musepil :-)

Vet ikke om det er dette du mener. Hvis det er fokusproblemer, kjør ganske enkelt spillet i vindu, og problemet er løst. Har sjeldent hatt problemet med å få spill over i vindu.

hvordan får man spill over i vindu da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhenger voldsomt av spillet :)

ALT+ENTER fungerer noen ganger, men ellers blir det instillinger enten fra spillet (fullscreen eller ikke) eller ved å endre noen settinger ifra f.eks. INI filer eller i system registeret. Eksempler:

Homeworld 2 - Homeworld2.exe -w 2560 -h 960

Neverwinter Nights - nwn.ini, [Display Options]: AllowWindowedMode=1, FullScreen=0

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Hmm, har et spm. Har en benq 17" lcd (8ms) og fant fort ut at når jeg byttet fra crt til lcd fikk jeg maaaasse ledig plass på pulten. Så da fikk jeg lyst til å smelle opp 2 skjermer. Blir 2 like isåfall. Tenker også på nytt skjermkort, har et ati 9600 xt, men leser at nvidia er å anbefale til dual skjermoppsett. hvilket kort burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Hmm, har et spm. Har en benq 17" lcd (8ms) og fant fort ut at når jeg byttet fra crt til lcd fikk jeg maaaasse ledig plass på pulten. Så da fikk jeg lyst til å smelle opp 2 skjermer. Blir 2 like isåfall. Tenker også på nytt skjermkort, har et ati 9600 xt, men leser at nvidia er å anbefale til dual skjermoppsett. hvilket kort burde jeg kjøpe?

Kommer ann på hva du skal bruke PCen til. Hvis muligheten for å se video over to skjermer, og tidels spille over to skjermer IKKE er noe du vil bruke så kan du kjøpe ATi , hvis du kunne tenke deg disse mulighetene så gå for nVidia :-)

Lenke til kommentar

Oh gledens dag! :)

Fikk omsider ordnet skjermkort og plugget opp mine 3 skjermer. Kjører nå med 6800 Ultra (AGP) og Radeon 7000 (PCI), og de spiller helt fint sammen. Var litt nervøs for komboen Nvidia & Ati, men det var ikke noe problem.

Har forøvrig dårlig erfaring med 6800 Ultra og 2xDVI, så hvis du kjøper et slikt kort så test det snarest mulig med 2 skjermer for å forsikre deg om at det funker. Mitt første 6800 Ultra fungerte dårlig, ene skjermen falt ut med ymse mellomrom, alt fra 1 gang i minuttet til 20 ganger i minuttet...

Lars

post-220-1105225751_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Driter vi penger? :o)

Man trenger ikke og drite penger for og ha 3 skjermer!

Ta han som har kjøpt over tid.. og via en berdift i familien etter det jeg vet.. så trenger man ikke og drite penger.. :nei:

Men ERIK du gjør en serdeles nydlig jobb. stå på gutt... :w00t:

Nå som det nye sli sytemet er kommet kan man vist kjøre optil 4 skjermer.. :love: vet du noe om dette erik?

Lenke til kommentar

Siden vi visstnok driter penger her :)

Er på utkikk etter projektor for tiden. Akkurat nå slo tanken, nydelig perverst - lurer på hvordan dualhead projektor ville fungert. Blir ikke store rammen :love: 2560x720 på 5m bredde, høyoppløselig. Kommer sikkert til å forsøke det en gang før jeg havner i kista!

Lenke til kommentar

Bra guide, men akkurat det jeg ønsker mangler. :cry:

Jeg er ute etter støtte for tre skjermer og god 3D.

1. Hvilke alternativer har jeg da?

2. Jeg ser ikke SLI nevnt i guiden, hva er mulig å få til med 2x nvidia 6800 ultra?

Lenke til kommentar

Sendte nettopp en mail til redaksjonen:

Etter det jeg kjenner til eksisterer det ingen god løsning for spill over 3 skjermer i dag. De eldre Matrox-kortene som støtter 3 skjermer takler ikke spill som Doom 3, og i alle fall ikke over 3 skjermer. Nyere kort (feks ati/nvidia) støtter ikke så mange som tre skjermer. Heller ikke et SLI-oppsett med for eksempel 2x GeForce 6800 Ultra støtter spill over tre skjermer fordi "span mode" er begrenset til hvert enkelt kort.

Når det kommer en kraftig treskjermsløsning regner jeg med at dere vil ta det opp i en artikkel/nyhet? Hvis dere ikke allerede kjenner til en eksisterende løsning?

(...)

Virker som det er en del med peiling her. Stemmer mine påstander, eller er det noen her som vet om en løsning?

Lenke til kommentar

Nå trenger man strengt talt ikke SPAN mode for å få 3d aksellering over flere skjermer. Kjørte dualhead vindu openGL på mitt ATi 9700PRO over et år før SPAN ble tilgjengelig. Med et SLI oppsett får man ikke SPAN over flere skjermer enn 2x2 hvis jeg har forstått det riktig? Og at SLI-kjøring begrenses til en skjerm alene?

Men hvis man kjører 3/4 skjermer ut, er det mulig man i det minste kan få openGL vindu over alle skjermer samtidig. Det er i grunnen bare å teste - kjør 3/4head på et SLI-oppsett, openGL vindu, og dra vinduet over fra skjerm til skjerm. Funker det glimrende, er det bare å øke bredden på vinduet (typisk gjort gjennom INI/settings på spillet/programmet). Noen må da ha forsøkt dette, jeg ser egentlig ikke problemet :)

Lenke til kommentar

Flott guide, venter på min LCD nr2 :)

Er det noen som har kjennskap til dette kortet og funksjoner nevnt i guiden?

Asus V9570 Geforce FX5700XT 256MB

Håper det hvertfall funker tålig, for jeg har ikke råd til å kjøpe nytt skjermkort med det første..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, takk for suberb guide!

Har nå nylig blitt introdusert inn i multiskjermshimlen :D

Sitter med beskjedne 19" OG 17" CRT i independent mode ;)

Lurer på om noen kan hjelpe meg med min ønsketenkning her:

2 skjermer suger som kjent passelig med kraft fra pcen, (hva går det forresten i, cpu, minne, GPU eller alle?)og hadde da vært greit om en kunne på en

- enkel og rask måte disable skjermen når jeg føler for å spille de tyngre spillene.

Ellers når jeg spiller ser jeg da fint og greit skrivebordet på skjerm 2, men synes alt+tab er noe tungvint, så hadde vært ypperlig

- om det fantes noe som gjorde at mens jeg spillet, så kunne jeg uten freezing på spillet i skjerm 1, satt fokuset medfulgt peker over på skjerm 2 der jeg kunne byttet sang. o.l. For å så raskt flytte fokuset tilbake til det gående spillet og fortsette.

Sistnevnte hadde vært veldig greit for online spill, da jeg samtidig som å følge med hva som skjer i spillet, kan browse litt o.l ;)

Noen som vet om det finnes noen slags måte å fått dette eller lignende gjort?

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker nå 2 crt skjermer på et aopen 6600gt agp, jeg lurte på noe. går det å spille f.eks. cs source på ene skjermen og så flytte musa over på den andre skjermen for å svare på f.eks. msn messenger mld uten at spillet blir minimert??? Isåfll please hjelp meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...