Gå til innhold

Er denne GPU tempen trygg???

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert en Zalman GPu Cooler jeg har valgt og ikke ha noen vifte.

Mitt kort er et ASUS GeForce 2 DeluXe 235/370

Kjører etter en halv times spilling i flightsim/cs med rundt 69 celcius. Idle rundt 63. Alle tempraturer er hentet med ASUS SmartDoctor.

Det jeg lurer på er hva som er standard GPU temp med Reatil vifte. Hva som er innefor trygge grenser. Om noe gæærnt kan skje med de tempraturene jeg kjører på nå.

Tar gledlig imot andres erfaringer!

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, du kan jo nesten grille et kyllinglår på GPU´n!

Tror nok at "feber´n" er litt i høyeste laget, ville satset på å komme under 50 grader om jeg var deg!

Sjøl har jeg vannkjølt GPU, og måler 48 grader på baksiden av kortet, med et digitalt termometer.

Lenke til kommentar

Ok slik som jeg har skjønt det så er det ingen fare så lenge skjermbildet eller stabiliteten går i dass.

Det viktigste er at det ikke er noen fare for brann eller komponent herping.

Jeg har for øyeblikket muligheten for og sette på min cheiftec sidedørsvifte men er skeptisk for at den bråker så jævlig. Hvilken vifte burde jeg ha som er stillegående slik at jeg ikke hører den gjennom kabinettveggen?

BobboZ

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 01:10, Athlon Power skrev:

Mitt kort er et ASUS GeForce 2 DeluXe 235/370

Kjører etter en halv times spilling i flightsim/cs med rundt 69 celcius. Idle rundt 63. Alle tempraturer er hentet med ASUS SmartDoctor.

Problemet her er ikke at kortet er for varm (mitt GF2pro kort maxer på 85), men at varmen stiger rett opp til CPUen og naturlig nok varmer den en del

Lenke til kommentar

Jeg har et Geforce 256 DDR kort som kjører på ca. 60 grader celcius idle, og 66 grader på full pomp. Dette med originale vifta.

Det jeg lurer på er om Smartdoctor er til å stole på? Tok på den lille kjøeribba som er på etter jeg slo av pc'n, før jeg slo av sto det at den var på 65 grader. Den var lonka! Er den helt til å stole på eller er den som hovedkort målerne at dem måler +/- 10 grader?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 16:48, Yngvejos skrev:

Sinnsykt varme gf2 kort er da.

Mitt asus v7100pro mx400 har 48c idle uten klokking og 51 idle med 260/260.

Brenner meg når jeg tar på baksiden av kortet.

Har 6000rpm vifte på det + en 120mm over kortet.

Det der skulle jeg også klart med den kjølinga. Har INGEN (ikke ribbe engang) på mitt :grin:

Lenke til kommentar

Atlhon - Ja!

Dersom Smartdoctor er til å stole på, noe jeg selv lurer på, så skulle det ikke være no problem. Kjører jo selv med 66 grader med aktiv kjøling, hvertfall ifølge smartdoctor...

PS: Når jeg overklokket kjørte jeg på 76 grader eller no, stabilt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 19:32, Athlon Power skrev:

Ville noen av dere glupoinger her på forumet kjørt kortet på 70 celcius hvis det var stabilt uten noen vifte? Med zalman heatzink

Nå tror jeg ikke jeg er noen gluping akkurat (med tanke på hvordan jeg behandler utstyret mitt...), men dersom kortet ditt maxer på 70 grader er det helt fint. Dersom det derimot er snakk om idle 70 så ville jeg tatt og sjekka ut hvor mye det maxer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...