Athlon Power Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Har akkurat installert en Zalman GPu Cooler jeg har valgt og ikke ha noen vifte. Mitt kort er et ASUS GeForce 2 DeluXe 235/370 Kjører etter en halv times spilling i flightsim/cs med rundt 69 celcius. Idle rundt 63. Alle tempraturer er hentet med ASUS SmartDoctor. Det jeg lurer på er hva som er standard GPU temp med Reatil vifte. Hva som er innefor trygge grenser. Om noe gæærnt kan skje med de tempraturene jeg kjører på nå. Tar gledlig imot andres erfaringer! BobboZ Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Huff, du kan jo nesten grille et kyllinglår på GPU´n! Tror nok at "feber´n" er litt i høyeste laget, ville satset på å komme under 50 grader om jeg var deg! Sjøl har jeg vannkjølt GPU, og måler 48 grader på baksiden av kortet, med et digitalt termometer. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Vel vet ikke hva maks gf2 nvidia temp er men det er tro det eller ei stabilt. Noen som vet hva mask nvidia temp er ? BobbOZ Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Hvis noe går til helvete. Hva kan i værste fall skje. Brann, Herpa Skjermkort, kotslutning_? BobboZ Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Det skal nok mye til før det brenner Tror nok at du vil få problemer med skjermbilde / stabilitet lenge før det at fyr! :smile: Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 så lenge du ikke ser noen artifakter eller opplever ustabilitet burde det gå greit, men jeg anbefaller allikevel en vifte som gåt stille.... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Ok slik som jeg har skjønt det så er det ingen fare så lenge skjermbildet eller stabiliteten går i dass. Det viktigste er at det ikke er noen fare for brann eller komponent herping. Jeg har for øyeblikket muligheten for og sette på min cheiftec sidedørsvifte men er skeptisk for at den bråker så jævlig. Hvilken vifte burde jeg ha som er stillegående slik at jeg ikke hører den gjennom kabinettveggen? BobboZ Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 HVa med å¨sette på en vifte, men å kjøre den på 5v? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 01:10, Athlon Power skrev:Mitt kort er et ASUS GeForce 2 DeluXe 235/370 Kjører etter en halv times spilling i flightsim/cs med rundt 69 celcius. Idle rundt 63. Alle tempraturer er hentet med ASUS SmartDoctor. Problemet her er ikke at kortet er for varm (mitt GF2pro kort maxer på 85), men at varmen stiger rett opp til CPUen og naturlig nok varmer den en del Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Ok så hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Sinnsykt varme gf2 kort er da. Mitt asus v7100pro mx400 har 48c idle uten klokking og 51 idle med 260/260. Brenner meg når jeg tar på baksiden av kortet. Har 6000rpm vifte på det + en 120mm over kortet. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Kan jeg ødlegge noe kan det brenne. Det er det viktigste. Si at kortet lpåste seg. Vil det da være ødlagt etter f.eks en idle natt med herpa skjermbilde? BobbOZ Lenke til kommentar
Maggish Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg har et Geforce 256 DDR kort som kjører på ca. 60 grader celcius idle, og 66 grader på full pomp. Dette med originale vifta. Det jeg lurer på er om Smartdoctor er til å stole på? Tok på den lille kjøeribba som er på etter jeg slo av pc'n, før jeg slo av sto det at den var på 65 grader. Den var lonka! Er den helt til å stole på eller er den som hovedkort målerne at dem måler +/- 10 grader? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hvis du leser på zalman sine sider eller på Overklokking.no's test av denne kjøleren vil du se at zalman ikke anbefaller at denne blir brukt på geforce eller andre varme kort uten vifte. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Jo da jeg vet godt hva som står på zalman siden men det funker jo stabilt uten så jeg skjønner ikke hvorfor jeg må ha vifte??? Noen tips på hvordan jeg kan skal fikse tempen? BobboZ Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 16:48, Yngvejos skrev:Sinnsykt varme gf2 kort er da.Mitt asus v7100pro mx400 har 48c idle uten klokking og 51 idle med 260/260.Brenner meg når jeg tar på baksiden av kortet.Har 6000rpm vifte på det + en 120mm over kortet. Det der skulle jeg også klart med den kjølinga. Har INGEN (ikke ribbe engang) på mitt Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Ville noen av dere glupoinger her på forumet kjørt kortet på 70 celcius hvis det var stabilt uten noen vifte? Med zalman heatzink Lenke til kommentar
Maggish Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Atlhon - Ja! Dersom Smartdoctor er til å stole på, noe jeg selv lurer på, så skulle det ikke være no problem. Kjører jo selv med 66 grader med aktiv kjøling, hvertfall ifølge smartdoctor... PS: Når jeg overklokket kjørte jeg på 76 grader eller no, stabilt. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 19:32, Athlon Power skrev:Ville noen av dere glupoinger her på forumet kjørt kortet på 70 celcius hvis det var stabilt uten noen vifte? Med zalman heatzink Nå tror jeg ikke jeg er noen gluping akkurat (med tanke på hvordan jeg behandler utstyret mitt...), men dersom kortet ditt maxer på 70 grader er det helt fint. Dersom det derimot er snakk om idle 70 så ville jeg tatt og sjekka ut hvor mye det maxer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå