inaktiv000 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hei, jeg forsøker å få til nettverk på en DOS maskin. Har installert MS Network Client 3.0 for MS-DOS. Når maskinen booter, forsøker den å få IP via DHCP. Den står bare og henger, og ender etter lang tid opp med å ikke få noen IP slik at programmene videre feiler. DHCP serveren er Windows 2000 Server, kan det være at denne ikke støtter MS-DOS (6.22)? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Står litt om dhcp under msdos 6.22 her. Utover dette, kan jeg nevne at win2k støtter følgende klienter; • Microsoft Windows NT Workstation (all released versions) • Microsoft Windows NT Server (all released versions) • Microsoft Windows 98 • Microsoft Windows 95 • Microsoft Windows for Workgroups version 3.11 (with the Microsoft 32-bit TCP/IP VxD installed) • Microsoft Network Client version 3.0 for MS-DOS (with the real-mode TCP/IP driver installed) • LAN Manager version 2.2c Ser ut som om du må installere en slags "real-mode TCP/IP driver"...Hva nå enn det er Endret 18. april 2004 av jallakim Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Jeg byttet nettverkskort (fra SMC ISA til 3com PCI). Det hjalp. Nå sliter jeg med noen andre ting, men det ser ut til å fungere etter hvert Lenke til kommentar
jocke Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kan jeg spørre hva du skal med MSDOS 6.22 på nettverk med win2k-server? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Jada Vi kjører i dag en gammel DOS maskin, som har endel gamle programmer som kun finnes for DOS og sannsynligvis ikke er mulige å få tak i i dag. Den dagen DOS maskinen ryker, trenger vi en "reserve"... Det er den jeg driver og bygger opp nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå