Gå til innhold

Er du ren?


knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de som sier at de dusjer 1-2 ganger daglig: Vet dere at dere ødelegger mer enn dere"reparerer"? Dere forstyrrer den naturlige pHen i huden (normalfloraen), slik at dere blir mer mottaklige for sykdommer. Greit nok å dusje etter trening, men til daglig rengjøring så er dusjing mer et onde enn et gode. Det holder i massevis å vaske seg på ansiktet, under armene og i skrittet daglig. Ta det fra en som har hatt om hygiene og mikrobiologi på sykepleien ;) Andre negative ting som kan komme vet for mye utstrakt bruke av dusj er allergi, astma osv osv. Det er rett og slett ikke sunt å være for ren. Det finnes en balansegang. Selv dusjer jeg annenhver dag og etter trening. Vasker hendene etter dobesøk og før jeg skal utføre prosedyrer til pasienter. Så i løpet av 2 timer på trening på skolen så vasker jeg hendene rundt omkring 16 ganger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Dusjer som regel like før jul :roll:

 

Dusjer minst 1 gang om dagen og alltid etter trening eller hardt arbeid samme hva, vasker hendene ofte, ofte, nytt sengetøy/laken 1 gang uka, noen ganger hippigere og ellers nøye med kroppshygenen. Verste som er er folk som lukter/stinker :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...