Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjøpte komplett pc fra Mamoz 2 måner siden og pcen kostet meg nesten 20.000 kr. Var en grei pc men når jeg leste litt mer på forumet her så skjønte jeg at den passet ikke til mitt bruk(det var en AMD 64 pc) Jobber med mye rendring og tunge 3d Scener og da er Intel Xeon bedre. Sendte dem en e-post og sa at jeg angrer på kjøpe og ville ikke ha den(i det tidspunktet hadde de ikke sendt pcen til meg, bare hadde bare mottat skjermen) og sendte den e-posten:

Hadde bestilt en stasjoner pc hos dere, fikk vite at dere hadde ikke

skjermkortet og fikk utsatt leveringsdatoen til 12.02.04. I dag er det

den 16. og dere har ikke sent den. Jeg trengte pcen i går, så nå

avbestiller jeg hele kjøpet. Skal betale for det dere har sendt til

meg(Creative I. 5400 høytalere og en Hansol 930 skjerm, det beholder jeg

men dere trenger ikke å sende pcen til meg.) Dere kan belaste

mastercardet mitt.

Også fikk jeg først sporingsnummeret på pakken etter noen timer og denne mailen her:

Hei!

Grunnen til at denne har blitt forsinket er at du har gjort et utall

endringer på maskinen. Dersom du ikke skal ha denne må du benytte deg av lov

om angrerett for tilvirkningskjøp.

Du må returnere pc til oss, men våre kostnader ved tilvirkning og verditap

på komponentene vil ikke bli refundert i henhold til loven.

Med Vennlig Hilsen/ Best Regards

Bjørn Johan Ekren

Mamoz.no

Er det sant det som han sier der? Når jeg leste at jeg måtte betale en del tilbake orket jeg ikke lenger å angre på kjøpet. Skulle også til England samme dag så jeg hadde ikke tid der og da. Men etter det jeg har lest litt på forumet så ser jeg at det han sier er ikke riktig, det han sier er ikke etter loven?

Har jeg blitt lurt av Mamoz? Har også problemer med skjermen og det er et mas og pes å få byttet den med en ny en. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det de henviser til her er lov om tilvirkning. De har lov til å ta seg betalt for den reele summen det koster og få Pcen laget. Produksjonskostnadene MAO. Hadde det vært en standard PC. F.Eks. en kampanje PC de hadde så hadde de ikke hatt rett til dette. Tror dette er ganske standard praksis hos alle webshopper. Det sier seg selv at om du spesialbestiller en PC. (som det ser ut til at du har gjort) Så kan den ikke selges til noen andre. Og da må de først sette den sammen til deg. Også ta den i fra hverandre igjen. Og da er i tillegg alle esker etc kastet og alle komponentene må selges til redusert pris. Men om du avbestilte før maskinen var ferdig skrudd er det noe annet. For da har de ikke hatt noen kostnader ved dette.

Lenke til kommentar

Okay, men den pcen jeg bestilte er ingen "spesial bygget" pc. Utenom skjermkortet da som er Wildcat VP 880 Pro. Resten av komponentene er:

Mamoz Series PC

1 Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

1 Hansol 19" CRT 930D TCO-99 FLAT

1 AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz Boxed

1 Asus Mainboard S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN IEEE1394 WiFi SATA Retail

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB

1 Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv

1 Microsoft Windows XP Professional

2 Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200

1 3DLabs Wildcat VP880PRO 256MB 256bit DDR

1 Creative Høyttaler Inspire T5400

1 MSI DVD-brenner IDE DR4-A, Retail

mao. er denne pcen en standard mamoz series PC eller hva? Jaja Skjermkortet er kansje litt spesiel men den kan jeg beholdet.

Endret av 3dRacer
Lenke til kommentar

Nei, bare lurer på om det de sa til meg var sant, det har jo noe med å gjøre om de er til å stole på og om jeg kommer til å handle der...

Hadde egentlig vært dig om jeg kunne bytte den med en dual Xeon pc da, da hadde jeg kjønt at de ville ha tilbake kostnader ved tilvirkning og verditap

på komponentene. Det kaller jeg spesial bygget pc men ikke en AMD 64 med vanlig hovedkort osv...

Lenke til kommentar

Angåene skjermen er den =)#¤(=)#¤ kvalitet. Har en sjølf på en gammel PC. Dette er sikkert det verste valg du gjøre til å rendere eller noen slags 3d arbeid. Sjølf hadde jeg ikke engang brukt den til gaming.

Nei Mamoz lurer deg ikke og jeg kan skjønne at en del tinger hadde vert "dig" men butikken er ikke ansvarlig for sånne tinger. Du er ansvarlig for ditt kjøp og om du vil bytte da må du sette en reklame på brukmarkeden.

Dett er litt )#(/)#¤ av deg Racer..

Simon

Lenke til kommentar

Hehe, sånt er det, man lærer av feilene man gjør. Egentlig er den ikke så værst til gaming, må bare bytte skjermkortet, da skal den funke bra til spill. Utrolig dårlig kombinasjon med AMD64 og arbeidsstasjons grafikk kort :roll:

Lenke til kommentar

Gott du kan se på det slik Racer, fleste hadde gått i "defence mode" etter posten min.

Altid sykkelig "bummer" å kjøpe noet som ikke lever opp til forventingene, man svetter litt siden man har brukt flere tusen til noe man ikke ser fram til å kunne bruke 100%.

Simon

Lenke til kommentar

Hei.

De har nok dessverre (for deg) lov til å gjøre det de gjør. Angrefristloven gjelder i 2 uker fra mottatt vare, men hvis det er spesialbestilling (PC bygges etter dine spesifikasjoner) kan de fakturere deg for sine utgifter knyttet direkte til kanselleringen.

Børge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...