hazzie Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Når jeg skal bruke SIM-kortet mitt i en annen mobil kommer det opp: "SIM-kort ikke godtatt". SIM-kortet fungerer nå bare på min ST60. Noen som vet hva feilen er? Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hei Kanskje de andre telefonene som du har prøvd er låst til en operatør? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Hei Nei, SIM-kortet fungerte på mobilene før jeg hadde SIM-kortet i ST60en min. Bør jeg snakke med Siemens for hjelp på problemet eller? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Hei Kanskje du bør snakke litt med din operatør om det også,i tilleg til Siemens,nå vet jeg ikke hvilken operatør du har,har hørt at et sim kort kan låse seg til en operatør,når du har en bestemt operatør. Endret 18. april 2004 av smoker2 Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Takker for alle svar. Jeg ringer til netcom og Siemens jeg, og forresten, jeg har sjekket unlock.no Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) "Sim-kort ikke godtatt" er meldingen som kommer på en del Nokia mobiler, hvis de er operatørsperret. Så dette høres litt rart ut... Endret 18. april 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 "Sim-kort ikke godtatt" er meldingen som kommer på en del Nokia mobiler, hvis de er operatørsperret. Så dette høres litt rart ut... Ja, det er en gammel 3330. Operatørsperret er den ikke! Men hvem bør jeg ringe da isåfall for å fikse det? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hvor mange mobiler hr du prøvd det på da? Hvis det bare er to kan det godt hende at telefonn er operatørsperret, men hvis du prøver det på en mobil du 100% er sikker på ikke er sperret av noen slag (telefon\ sim ssperring) så kan det godt være at det er noe galt med sim kortet ditt. Da må du skaffe et nytt via operatøren din, eller forhandler. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 SIM-KORTET IKKE GODTATT er operatørlås eller en aktivert sikkerhetskode. Du kontakter ENTEN din gamle operatør ELLER så må du vite hva sikkerhetskoden er. Den er 12345 standard men kan endres av bruker. Kan du ikke denne må til til forhandler for å få låst den opp. Da kreves kvittering samt at de kan ta betalt for det Lenke til kommentar
teleduppen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Om det er det nye Tele2 kortet så har jeg merket at de byr på endel problemer.. Men det er stort sett ved operatørlåste telefoner slike ting oppstår OG ved telefoner der det er lagt inn sim-sperre.. OG det er ikke alltid kodene på unlock.no fungerer på dct3 nokia.. Endret 19. april 2004 av teleduppen Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Hazzie88: Gå inn på www.unlock.no, velg 3330, tast inn IMEI, og velg Telenor som operatør. Da får du koden som låser opp telefonen. teleduppen: DCT-3 kodene er garantert riktig. DCT-4 er litt mer usikkerhet rundt, siden det finner forskjellige typer telefoner, og forskjellige typer algoritmer, men jeg har ikke hørt om tilfeller hvor kodene ikke har fungert. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Takker for alle svar, Jeg fikk d til;) sorry, jeg tok feil tidligere, den var visst enda operatørsperret.. trodde den ike var operatørsperret etter 18 mnd jeg. Takk for alle svar:) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Operatørsperrer er der heilt til ein fjerner dei. Mobiloperatørene gir ut kodene 12mnd etter kjøpet, men dei blir ikkje automatisk opplåst etter 12mnd. Du må taste koden inn sjølv for å få den låst opp. mvh JanEirik Edit: Skreiv det meir til informasjon for andre som har same problem og leser denne tråden seinare, den direkte til deg Hazzie88, for du hadde jo funne det ut allereie. Endret 20. april 2004 av Jankee Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Ja, takk for det. Jeg vet det jo nå, da=) Enjoy=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå