johnohod Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kjørte nettopp defragmentering på harddisken på laptopen. Dette førte til at eg fikk ein heil rekke filer med CRC-feil på. Det er no umulig å starte backupprogram, disksjekking e.l. pga. CRC-feil. Fins det noke ein kan gjere for å fikse disse feila, eller er reformatering einaste løysing? Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hehe, at det er mulig og ødelegge en HD på en defrag er ganske utrolig. Jeg vet ikke hva som kan være problemet. Hadde det vært meg hadde jeg formatert den. De som leser mye omo HD problemer syntes kanskje jeg hinter litt mye til dette, men det er en bevist fungerende løsning Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Ja det må vel formaterast. Problemet er at det svært mykje jobb å få tatt bacup sida du ikkje får kopiert filer med crc-feil. Derfor lurte eg på om det var mulig å finne eit crc-opprettingsprogram eller noke. Det er og eit spørsmål om eg må reformatere eller bytte hd'en. Eg skal fortsatt ha garanti trur eg. Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 defragmentere en gang i fjor. da klikka defragen halvveis. etter det klikka den og måtte formatere. etter det funker den , men den hopper av og til , hvilket betyr den lager en slags klikke lyd inne i mellom Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kjør harddisken i en annen maskin og prøv "datagetback for ntfs" eventuelt "datagetback for fat32" Virker kjempefint for meg Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Defrag ødelegger ikke harddisken men er harddisken i dårlig forfatning så kan stress få den til å "bikke" over. Prøv å last ned diagnoseprogram fra HD produsentens hjemmeside for å bekrefte mulige feil, eventuelt bruk checkdisk. CRC errors kan du få hvis det er bad sectors på HD og da er det en garantisak. Kjører du antivirus/brannmur på laptopen? Det finnes mye "slemt" der ute som kan skjule seg i filene og forårsake CRC feil, prøv med en virusskanning. Har du CRC-errors grunnet bad sectors så kan du ikke ta backup av de filene som inneholder feil, de er desverre forever gone. Endret 18. april 2004 av norrick Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7815234 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvis det er veldig viktig, kan du sende harddisken til IBAS. De fikser det meste, dog de er profesjonelle = dyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå