Gå til innhold

"Tegne" bluescreen

Anbefalte innlegg

Som i flere eksempler på siden NoControl Cinema, skal man lage en virtuell bluescreen. Hvordan gjør man dette (bruker Adobe Premiere Pro)? Skal jeg eksportere hvert enkelt frame, og så male en blåfarge i et bilderedigeringsprogram? Hvilken farge er best å bruke i såfall (gjerne spesifikk hexkode)?

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort dette på to måter..

Den ene gangen så var det en del av bildet som ikke var blått (gulvet der tjukkasen ikke lå) - da tok jeg ganske enkelt å laget en title med en heeelt blå farge (#0000FF om jeg husker mine hex koder rett), denne title'len la jeg over klippet og brukte et virtualclip til å keye ut alt sammen. (eller så kan du eksportere til DV avi, så importere til prosjektet igjen).

En annen gang fant jeg ut at det ikke var nok med denne enkle saken - dermed eksporterte jeg filmen som en rekke tga(TARGA) bilder og redigerte hver eeeneste en med å legge blåfarge på alt annet enn hva jeg ville ha frem (det var et fantastisk stress)..

Finnes egne programmer som hjelper deg med dette, husker ikke i farten hva det heter - men jeg hadde iallfall ikke sett på et da jeg gjorde min keying ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...