stol Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) jeg bare lurte noen som vet ogsen jeg stenger en port på en 3com router??? ##topic endret av moderator. Venligst forklar hva du lurer på emd produktet i emnefeltet. Ellers gir det ikke mye mening. Flyttet denn til internett og nettverk i samme slengen - enden## Endret 18. april 2004 av enden Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) jeg bare lurte noen som vet ogsen jeg stenger en port på en 3com router??? ##topic endret av moderator. Venligst forklar hva du lurer på emd produktet i emnefeltet. Ellers gir det ikke mye mening. Flyttet denn til internett og nettverk i samme slengen - enden## Stenger en port inn eller ut? du kan ikke stenge noe ut på en vanlig 3com kontor/hjemmebruks router.. Portene "inn" er ikke stengt, de bare går til routeren. Så dvs. at hvis en fyr sender en request på port 21 , så går den til router, og det vil antageligvis ikke skje noe hvis ikke router kjører en service på port 21 som skal svare på forespørselen. Endret 18. april 2004 av dimdal Lenke til kommentar
stol Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 tenkte vertfall å stenge en port men.. siden ikke det funker så kan det vel vere det samme Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 tenkte vertfall å stenge en port men..siden ikke det funker så kan det vel vere det samme Du kan bruke software til dette da.. Norton Internet Security kan blokkere forskjellige applikasjoner så de ikke får koblet seg til internett. Lenke til kommentar
stol Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 joa stemmer vel det! men jeg tenkte på å stenge porten til kazaa hvor tar så mye bånbredde i huset her Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Du kan endre dette i selve routeren, ved å åpne siden 192.168.1.1 i browseren, dersom du ikke har endret det. Default passord er "admin". Logg inn, velg "firewall" -> "pc privileges" og velg "PCs access authorised services only". Steng portene der. Du kan velge om du vil stenge både innkommende og utgående. Endret 18. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Du kan endre dette i selve routeren, ved å åpne siden 192.168.1.1 i browseren, dersom du ikke har endret det. Default passord er "admin". Logg inn, velg "firewall", og steng portene der. Du kan velge om du vil stenge både innkommende og utgående. Sikker på dette ? jeg har en 3com router, og den har ikke noen sånn funksjon.. kanskje min er for gammel da ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Du kan endre dette i selve routeren, ved å åpne siden 192.168.1.1 i browseren, dersom du ikke har endret det. Default passord er "admin". Logg inn, velg "firewall", og steng portene der. Du kan velge om du vil stenge både innkommende og utgående. Sikker på dette ? jeg har en 3com router, og den har ikke noen sånn funksjon.. kanskje min er for gammel da ... Forsøk å laste ned gateway discovery fra 3Com og kjør den. Kanskje det funker, men det er mulig du bare har en switch, og ikke en router? ALLE routere fra 3Com har denne muligheten, men switcher har det ikke. Du kan evt. forsøke å oppdatere firmwaren din Endret 18. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Du kan endre dette i selve routeren, ved å åpne siden 192.168.1.1 i browseren, dersom du ikke har endret det. Default passord er "admin". Logg inn, velg "firewall", og steng portene der. Du kan velge om du vil stenge både innkommende og utgående. Sikker på dette ? jeg har en 3com router, og den har ikke noen sånn funksjon.. kanskje min er for gammel da ... Forsøk å laste ned gateway discovery fra 3Com og kjør den. Kanskje det funker, men det er mulig du bare har en switch, og ikke en router? ALLE routere fra 3Com har denne muligheten, men switcher har det ikke. Du kan evt. forsøke å oppdatere firmwaren din Har en router, men har ikke oppdatert firmware på flere år.. Edit: Uansett så er det ikke farlig.. bruker en smoothie som router jeg så Endret 18. april 2004 av dimdal Lenke til kommentar
stol Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Du kan endre dette i selve routeren, ved å åpne siden 192.168.1.1 i browseren, dersom du ikke har endret det. Default passord er "admin". Logg inn, velg "firewall" -> "pc privileges" og velg "PCs access authorised services only". Steng portene der. Du kan velge om du vil stenge både innkommende og utgående. det funka det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå