Sonymann Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg lurer på hvordan man kan få en liste over de siste postene fra forumet, slik som på forsiden til alle sidene i Hardware.no-nettverket. Jeg bruker Invision Power Board. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Veit ikkje kva HW bruker, men her burde du finne noko: http://mods.ibplanet.com/db/?act=mods&cat_id=39/ Trur du kan f.eks. bruke denne som skal vere veldig bra.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Lag bare en spørring som henter de siste radene i tabllen sortert etter dato. Da slipper du å inkludere andre script. Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Hvordan lager man en slik spørring, da? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Ta en kikk på tabellen med tråder, så lager du en spørring som dette: SELECT tittel, dato FROM tabellen ORDER BY dato DESC Du må tilpasse navnet på feltene og tabellen, og eventuelt endre litt på sorteringsfeltet hvis formatet ikke passer til denne spørringen. Hvis du har problemer kan du poste strukturen på tabellen så skal vi hjelpe deg. Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Takk for svar, ????????, men din løsning viser seg å by på et problem. Jeg vil ha tittelen på siste post øverst, ikke tittelen på siste tråd. I databasen ligger trådene og postene hver for seg. Så jeg må først hente postene fra tabellen ippbe_posts, og deretter hente tittelen på tråden fra ippbe_topics ved hjelp av topic_id. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 SELECT ippbr_topics FROM ippbe_posts ORDER BY topic_id DESC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå