pr0n Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 C: HD'n på 2 GB er proppfull og jeg har kjøpt en ny HD. Jeg har pr i dag en slave på 5 GB og jeg lurer på om det virker å kopiere win 98 over på slaven, installere den nye HD, sette (den nåværende) slaven med win 98 kopien som master og den nye HD'n som slave og starte opp å få det til å funke? Og at jeg deretter kopierer Win98 over på den nye HD og gjentar hele prosessen? Funker dette eller hva? Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Ja, men det fungerer som regel dårlig å kopiere på vanlig måte. Skaff deg Norton Ghost (eller noe lignende), lag et image av C: disken din og legg det på d: disken. Kjøp en ny hd og sett den opp som master, fyr opp Ghost igjen og last imaget fra d: disken over til c: disken. Det er mye lettere, og skulle ikke ta mer enn en halv time før du har et kjørbart system igjen. Du slipper da å kjøre prosessen 2 ganger, siden Ghost kan kjøres fra en DOS boot diskett. Lenke til kommentar
pr0n Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 ah, kult :smile: Hvor får jeg tak i denne Ghosten? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Norton Systemworks 2002. Hvordan du skaffer det er opp til deg.. Mulig de selger Norton Ghost løst også.. anyone? _____ Mvh. Knuty Lenke til kommentar
jason Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 22:47, Knuty skrev:Norton Systemworks 2002.Hvordan du skaffer det er opp til deg..Mulig de selger Norton Ghost løst også.. anyone?_____Mvh.Knuty Ja, Norton Ghost selges løst. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Power Quest Drive image er også et fantastisk program som gjør dette. Det kan man laste ned en "prøveversjon" av på deres hjemmeside. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg bruker Stones Kopikontrol når jeg skal speile disker. Det er enkelt, gratis og virker 100%. http://www.stoneware.dk/ Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Dette programmet Kopikontroll, kan det speile? Altså lage en bootbar disk? Lager den et image? Det er jo veldig inntr. hvis det er bra, det er jo som du sier gratis. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Ja Kopikontrol kan speile, det lager en nøyaktig, bootbar kopi. Legg det inn på disken du skal kopiere fra. Disken du skal kopiere til må være formattert og satt opp som slave. Kjør kopikontroll ( det er veldig enkelt å bruke) og du får en nøyaktig kopi. Absolutt alt blir kopiert, og disken booter akkurat som den gamle gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå