Gå til innhold

Hvor langt går en P4E 2.4Ghz?

xthal

Anbefalte innlegg

Skal skaffe ny maskin til en av brødrene mine og siden budsjettet der ikke er så alt for stort drev vi å så på en P4E 2.4Ghz med 533Mhz FSB. (Prescott)

Jeg har så og si null peil på Intel prosessorer siden jeg nesten bare har AMD maskiner så om noen av dere har erfaringer med denne prosessoren og hvor langt en klokke den opp hadde det vert fint, for det er jo en VELDIG hyggelig pris på denne prosessoren (ca. 1300,- sist jeg sjekka).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan klokkes et godt stykke, men de er veldig varme og yter ikke særlig bra i spill. Gå heller for en 2.8C om du skal ha P4, eller AMD, feks. en XP-M 2400 35W til 900 på ITbutikken, disse klokkes lett til 2,4-2,6 med lav spenning, og med litt høy FSB i tillegg vil du nok få bedre ytelse, iallfall i spill, med dette alternativet enn 2.4A 533 klokket til si 3,2-3,4 (for å klokkes skikkelig langt trenger de GOD kjøling).

PS: Se her: http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...ic;f=6;t=000833

Lenke til kommentar
Ca 600 meter..... :roll:

Går det ann å spørre om slike ting fortsatt? :mad:

Ja det går an, og hvis du ikke har lyst til å komme med noe konstruktivt så kan du bare holde kjeft, ok?

Og jeg vet godt at det ikke er noe fasitsvar, ville bare høre hvor langt folk kom sånn gjennomsnittelig med denne prosessoren, gjerne hva de har gjort for å komme så høyt osv. hvilke kjølere, bla bla bla...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...