Gå til innhold

støy på MIST 430 W

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du prøvd stoppe vifta med en blyant eller no?? for å se om det faktisk er PSU-vifta som bråker og ikke noe annet????

Vil man ha mindre støy så stopper man i alle fall IKKE vifta med hverken blyant eller finger. Dette ødelegger lagrene i vifta og får den til å støye enda mer !!!

Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til noen summing, og jeg har et ganske lavt støynivå. Sikker på at ikke denne er såpass mer stille enn den gamle at det er noe annet du hører? Som sagt stopp vifta og hør, men ikke gjør det ved å putte noe inn i vifta. Ta enkelt og greit strømkontakten på hovedkortet.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

En mist 430W bråker ingenting. Jeg måtte legge øret helt inntil for å i det hele tatt høre at den gikk. Jeg spurte fyren i kassa om den var vifteløs, siden jeg ikke hørte den, så støy på denne PSU'en er ganske utelukket, hvis du da ikke har fått ei dårlig vifte. For såvidt jeg vet er vifta på denne temp styrt, og lager ikke bråk med mindre den må. :)

EDIT: leif er kastet ut.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
En mist 430W bråker ingenting. Jeg måtte legge øret helt inntil for å i det hele tatt høre at den gikk. Jeg spurte fyren i kassa om den var vifteløs, siden jeg ikke hørte den, så støy på denne PSU'en er ganske utelukket, hvis du da ikke har fått ei dårlig vifte. For såvidt jeg vet er vifta på denne temp styrt, og lager ikke bråk med mindre den må. :)

EDIT: leif er kastet ut.

Stemmer det, var også bra imponert når vi var og så på den PSU'en..

Umulig og høre såfremmt du ikke "limer" øret inntil...! :p

(on-topic) Syns det var rart at du var misfornøyd med den PSU'en..

Men kan ikke anbefale som foreslått og bytte vifta, i og med at garantien da frafaler og evt bytte blir umulig.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Hvordan får jeg ned summingen på PSUen. Synnes det støyen er veldig tung å høre på. Er det oppsett i BIOS eller noe annet å stille på?

Kjell

Det er sikkert kulelageren som er litt løs, du får vekk problemet ved å bytte viften.

Lyden skal være så awawawawawawawaw... ikke sant? :D

Lenke til kommentar
Har du prøvd  stoppe vifta med en blyant eller no?? for å se om det faktisk er PSU-vifta som bråker og ikke noe annet????

Vil man ha mindre støy så stopper man i alle fall IKKE vifta med hverken blyant eller finger. Dette ødelegger lagrene i vifta og får den til å støye enda mer !!!

Derfor viftene i pc'en min plutselig begynte og bråke så ille, stoppet på den gammle psu viften med hånden før...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...