Kjell Loen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Hvordan får jeg ned summingen på PSUen. Synnes det støyen er veldig tung å høre på. Er det oppsett i BIOS eller noe annet å stille på? Kjell Endret 18. april 2004 av Kjell Loen Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Du kan jo bytte ut vifta inni der med en annen vifte, eller du kan kjøpe deg viftestyring Lenke til kommentar
Kjell Loen Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Kjøpte jo den fordi at på hardware skrøt alle av at den var så stille. Bråker jo like mye som min 10 år gamle PSU. Kjell Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Er du sikker på at det er PSU og ikke CPU, NB, GPU eller noe sånt? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Har du prøvd stoppe vifta med en blyant eller no?? for å se om det faktisk er PSU-vifta som bråker og ikke noe annet???? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Har du prøvd stoppe vifta med en blyant eller no?? for å se om det faktisk er PSU-vifta som bråker og ikke noe annet???? Vil man ha mindre støy så stopper man i alle fall IKKE vifta med hverken blyant eller finger. Dette ødelegger lagrene i vifta og får den til å støye enda mer !!! Lenke til kommentar
Kjell Loen Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Har jo ikke tenkt å ødelegge PSU. Den er dyr nok som det er. Kjell Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Har ikke lagt merke til noen summing, og jeg har et ganske lavt støynivå. Sikker på at ikke denne er såpass mer stille enn den gamle at det er noe annet du hører? Som sagt stopp vifta og hør, men ikke gjør det ved å putte noe inn i vifta. Ta enkelt og greit strømkontakten på hovedkortet. Endret 18. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Har du prøvd stoppe vifta med en blyant eller no?? for å se om det faktisk er PSU-vifta som bråker og ikke noe annet???? Årets forslag! Lenke til kommentar
Kjell Loen Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Ved å dra ut strømledingene fra HK så stopper vifta. Da er den helt stille. Kjell Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) En mist 430W bråker ingenting. Jeg måtte legge øret helt inntil for å i det hele tatt høre at den gikk. Jeg spurte fyren i kassa om den var vifteløs, siden jeg ikke hørte den, så støy på denne PSU'en er ganske utelukket, hvis du da ikke har fått ei dårlig vifte. For såvidt jeg vet er vifta på denne temp styrt, og lager ikke bråk med mindre den må. EDIT: leif er kastet ut. Endret 18. april 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Kjell Loen Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Ja jeg er begynt å lure på at vifta er en feilleveranse fra MIST. Kjell Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) En mist 430W bråker ingenting. Jeg måtte legge øret helt inntil for å i det hele tatt høre at den gikk. Jeg spurte fyren i kassa om den var vifteløs, siden jeg ikke hørte den, så støy på denne PSU'en er ganske utelukket, hvis du da ikke har fått ei dårlig vifte. For såvidt jeg vet er vifta på denne temp styrt, og lager ikke bråk med mindre den må. EDIT: leif er kastet ut. Stemmer det, var også bra imponert når vi var og så på den PSU'en.. Umulig og høre såfremmt du ikke "limer" øret inntil...! (on-topic) Syns det var rart at du var misfornøyd med den PSU'en.. Men kan ikke anbefale som foreslått og bytte vifta, i og med at garantien da frafaler og evt bytte blir umulig. Endret 18. april 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Kjell Loen Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 ER jo ikke misfornøyd med den, bare med viftestøyen. Jeg får vel ta en telefon til Microplex og høre hva de sier. Kjell Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvordan får jeg ned summingen på PSUen. Synnes det støyen er veldig tung å høre på. Er det oppsett i BIOS eller noe annet å stille på?Kjell Det er sikkert kulelageren som er litt løs, du får vekk problemet ved å bytte viften. Lyden skal være så awawawawawawawaw... ikke sant? Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Tipper du har fått en "defekt"/dårlig vifte. Shit happens. Høres ut som en retur sak. Endret 19. april 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har du prøvd stoppe vifta med en blyant eller no?? for å se om det faktisk er PSU-vifta som bråker og ikke noe annet???? Vil man ha mindre støy så stopper man i alle fall IKKE vifta med hverken blyant eller finger. Dette ødelegger lagrene i vifta og får den til å støye enda mer !!! Derfor viftene i pc'en min plutselig begynte og bråke så ille, stoppet på den gammle psu viften med hånden før... Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Er jo ikke noe prob å stoppe vifta med noe egnet, IKKE blyant da En papirbit eller noe annen som gradvis bremser vifta duger. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hadde rivd av grillen, så tok hånda inn og stoppet den nesten hele tiden, fordi det var gøy Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hadde rivd av grillen, så tok hånda inn og stoppet den nesten hele tiden, fordi det var gøy Høres ut som en dårlig hobby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå