Gå til innhold

200/250GB disker ikke pålitelige?

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Jeg synes daglig jeg leser om folk her på forumet som har problemer med de største diskene, rundt 200 og 250GB, og får byttet de.

f. eks.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233259

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=232430

Er diskene blitt for store og teknologien ikke god nok eller hva?

Jeg har nettopp bestilt en 250GB WD Caviar for off-site backup, men dersom disse store diskene svikter i tur og orden er det ikke mye sikkerhet i en slik til backup.

Er det noen som har noen innspill, eller fakta, rundt feilene med disse diskene?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Har kun disker som er større enn 200GB og aldri hatt noen feil utenom de få som kom som DOA. Har aldri hatt en disk som har krasjet heller da. Vet ikke om det er gode disker eller at det er brukeren og ikke produktet som har noe å si ;)

Lenke til kommentar
Tror nok ingen disker kommer opp imot den berømte "IBM Dekstar" serien i problemer..

IBM Deskstar 75GXP for å være helt nøyaktig, og tildelst også 60GXP (noen tar og med 120GXP). Deskstar 180GXP og de nye Hitachi Deskstar 7k250 diskene er ikke dårligere enn gjennomsnittet, kanskje motstatt. Sistnevnte har fått bra omtaler.

Har fortsatt en 60GB 75GXP som funker som bare det her, og det etter to skikkelige kuler med bad sectors. Hadde nesten avskrevet den totalt. Fikk rydda opp med 'Drive Fitness Test', og installerte den siste firmwaren (fås fra IBM, egentlig for disker levert i IBM systemer) før den ble tatt i bruk igjen, og nå har den funka veldig bra i over ett år. Brukes daglig.

Lenke til kommentar
Har kun disker som er større enn 200GB og aldri hatt noen feil utenom de få som kom som DOA.

Unntatt de få som kom DOA??? :wow:

Med andre ord et flertalls disker, må nesten spør hvor mange HD'er har du vært i besittelse av som har vært DOA?

Generelt så liker jeg ikke forkortelsen "DOA" og synes den blir enda mer skremmende i flertall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...