royter Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Joda..... Har kikket rundt og søkt men har ikke funnet noe konkret svar Har en SATA Raptor 36GB som jeg vil bruke på XP og 2 x WS IDE disker. Hvordan skal jumpers settes? Skal alle vekk eller hvordan funker dette!?? Har prøvd med IDE diskene, en master og en slave, begge slave, hhv ingen jumpers....... Hvordan skal de stå på SATA disken? Får ikke formatert SATA på annen måte enn via oppstartdiskett fra Win Millenium Startet en annen tråd vedr. noe av det samme prblemetd "SATA for 1. gang" Please help....!! !! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) S-ATA HD'ene har ikke jumper for master/slave... IDE HD'ene skal selvfølgelig stå som master og som slave. En boot med XP CD skal selvfølgelig gå ann men det kan være en fordel å kun boote med raptoren siden de andre diskene allerede har en stasjonsbokstav, prøv kun raptoren og innstaller OS på den før du kobler inn de andre diskene igjen. Endret 18. april 2004 av norrick Lenke til kommentar
royter Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Takk for kjapp respons 1. Det var en jumper på SATA disken når jeg fikk den? Skal den vekk? 2. Har prøvd flere ganger og boote kun med raptor, men det stopper etter at xp har lastet inn alle filene og jeg skal sette i gang installering på disken. Systemet finner ikke noen disk!? får jeg beskjed om? Finner den i bios da...... Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Har du trykket på f6 når du booter opp xp cden sånn at du kan instalere sata driverne. Kan være det som er problemet Endret 18. april 2004 av Sivert Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 S-ATA jumperen trenger du ikke røre.. Bare sett den ned i S-ATA pluggen på HK ditt. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) 1. Kople bort dine 2 IDE- disker. 2. Kople til din Raptor SATA disk. 3. Boot fra OS CD'n. 4. Trykk F6 under installasjonen. 5. Legg inn SATA driverne som du kanskje har på diskett (kom sannsynligvis sammen med hovedkortet ditt). 6. Fortsett installasjonen. 7. Når Raptoren din da er formatert og installert med OS, slå av maskinen og kople til dine to IDE HDD. 8. Gå inn i BIOS og sørg for korrekt boot- rekkefølge......altså bootrekkefølge skal være Raptoren først - og denne skal også være "master" i BIOS- oppsettet. I min BIOS må det være enablet On-Chip SATA (satt til Auto). Voila...... Endret 18. april 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
norrick Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Takk for kjapp respons 1. Det var en jumper på SATA disken når jeg fikk den? Skal den vekk? 2. Har prøvd flere ganger og boote kun med raptor, men det stopper etter at xp har lastet inn alle filene og jeg skal sette i gang installering på disken. Systemet finner ikke noen disk!? får jeg beskjed om? Finner den i bios da...... 1. Nei, den skal med all sannsynlighet stå slik som den gjorde. 2. Er disken satt opp korrekt i BIOS? Noen HK har litt "rare" innstillinger når det gjelder S-ATA, kansje det er en fordel at du nevner hvilket HK du har slik at hw.no brukere med samme HK kan svare siden de helt sikkert gjennkjenner problemstillingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå