IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hei folkes jeg skal ha meg en bærbar pc, som ikke koster mer enn 13000kr, jeg trenger den til spill som Counter-Strike (er et must!!), Warcraft 3, Age of Empires (ooh jaah, krevende!!) og Quake 3 UrT (Urban Terror). Burde jeg gå for en Mac eller en pc? jeg har sett på diverse ting, som de råe Tundraene på www.psdata.no, men det står ikke hvor mye ram det er på GFX kortet, derfor lurer jeg... har noen en ide om hva jeg skal gå for?? Mac eller pc? Så på de mac'ene, de var jo råsexy, men jeg tenker på fart, er liksom 800mhz så bra nå? isåfall, under 13000kr.... Jeg trenger ikke mer enn en 20-40gb harddisk, fordi jeg spiller bare, ikke mye videoredigering og slikt...... Pc'en min er en dell stasjonær pc med 550mhz som ikke kjører Counter-Strike engang (20fps), så jeg trenger en ny... Takk for oppmerksomheten.. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg tror tundra er et godt valg, hvis vi ser på type. Dersom du lurer på noe med PC-en, bare kontakt psdata... Zepto er et godt valg på billige PC-er, såvidt jeg kan huske. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Sjekk ut Whitebox. Personlig skal jeg kjøpe en Whitebox CL56 snart. Lenke til kommentar
lizon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) du burde se litt på Tundra 1556P Centrino - Intel P-M 1.5GHz/512MB/60GB/CDRW/DVD/15" Endret 18. april 2004 av lizon Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 men karer.... assa jeg synst d er lit dodgy at d ikke står hvor my mb d er på gfx kortet til den Tundraen (alle faktisk), dere hakke anelse om hvor mye d er i den?? og forresten, hva med mac da? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 men karer.... assa jeg synst d er lit dodgy at d ikke står hvor my mb d er på gfx kortet til den Tundraen (alle faktisk), dere hakke anelse om hvor mye d er i den?? og forresten, hva med mac da? Tundra 1557S, som ser ut som et bra valg for deg, har dette skjermkortet: ATI M10 Radeon 9600 64MB Det fremgår av produktbeskrivelsen til PS Data. Dell 8600c vil koste deg litt mindre, spesielt med tanke på at det følger med Windows med Dell-maskinen. Men Dell 8600c er større og tyngre. Tundra 1556P har bare et integrert grafikkort fra Intel. Du bør se på modeller med ATI- eller Nvidia-grafikk. MVH Audun Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 så mac er ikke no bra d da.. neivell... sexy er dem nå.... men hva med centrino prossesoren, har hørt at den yter det samme som 1ghz mer, men er den så bra til spill?? burde det ikke vere en p4 eller amd xp eller no?? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 så mac er ikke no bra d da.. neivell... sexy er dem nå....men hva med centrino prossesoren, har hørt at den yter det samme som 1ghz mer, men er den så bra til spill?? burde det ikke vere en p4 eller amd xp eller no?? Det er ingen som har sagt at Mac ikke er bra til spill. Når folk ikke nevner Mac, er det fordi maksprisen din (13.000) ikke er nok til å kjøpe en Powerbook. Powerbook er den eneste serien med skjermkort som kan sammenliknes med de andre skjermkortene vi har vært innom i denne tråden. Det går rykter om at det kommer nye iBook og Powerbook-modeller i morgen. Kanskje får iBook et bedre skjermkort? Centrino er ikke en prosessor. Det du snakker om er Pentium M, som yter mer per MHz enn en vanlig Pentium 4. Den er fin til spill, den. MVH Audun Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 takk allesammen, jeg visste om at centrino var d samme som Pentium M, ja jeg så på iBooken på 12", tøft med så liten pc, men det var bare 32mb grafikk, får se om det kommer noe nytt i morgen, men hvor fikk du de rykta ifra audunr?? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 takk allesammen, jeg visste om at centrino var d samme som Pentium M, ja jeg så på iBooken på 12", tøft med så liten pc, men det var bare 32mb grafikk, får se om det kommer noe nytt i morgen, men hvor fikk du de rykta ifra audunr?? http://www.barbara.no/art.php?artikkelid=6817 Det at det er 32MB er nok ikke det største problemet, heller det at skjermkortet er en Mobility Radeon 9200. Dette kortet er nok en del bedre enn ingenting (bare integrert grafikk), men Mobility Radeon 9600 er fremdeles bedre. Alternativene dine i denne prisklassen, for eksempel Tundra 1557S, vil nok passe deg bedre enn en iBook. MVH Audun Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 men hvordan har det seg at Apple fortsatt har pcer på 800 mhz?? har de samme oplegg som Pentium M at ytelsen er høyere?? og det er litt rart og ta en sånn pris for en pc med 32mb grafikk og 800mhz.... men som sagt, iBook er sexy Lenke til kommentar
voice- Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Husk at Mac er softwarekongen, men har tregt hardware i forhold til prisen. Skal du ha en spill-PC til 13000,- er Mac helt utelukket. 800MHz G4 overgår 800MHz Pentium, men Pentium er rundt 3GHz, ikke 800MHz... I tillegg kan du ikke på noen måte kjøre CS på en Mac, og du sa dette var et must (joda, du KAN emulere Windows, men du vil ikke tenke på farten dette skjer i...hvis du tror 20fps er ille, prøv 5fps...) Og selv om det kommer nye Mac, så har jeg gått i den fellen. Bestiller du en ny maskin tar det gjerne noen måneder før DIN blir produsert og kommer til deg... Kjøp en billig Whitebox, du, og kos deg. Endret 18. april 2004 av voice- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 De fleste spill kan ikke spilles på mac uansett. Og selv om spesifikasjonene er fraskrekkende, yter en mac annerledes i forhold til en pc. Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 jamen det fins nå ikke billige whitebox!! dem er rigtignok gode, men ikke under 13000kr, tror jeg, var ikke akkurat bredt utvalg, men hva slags bærbare pcer har dere da? (hvis) jeg forstår heller ikke Mac OS helt så jeg burde vel satse på Windows :S Lenke til kommentar
voice- Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 De fleste spill kan ikke spilles på mac uansett. Og selv om spesifikasjonene er fraskrekkende, yter en mac annerledes i forhold til en pc. Han krevde bare 4 spill, og 3 av dem finnes til Mac...men ja, Macen yter annerledes enn en PC, mye takket være mangel på DirectX og at få spill utnytter designfordelene på PPC-prosessorene... Lenke til kommentar
voice- Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 jeg forstår heller ikke Mac OS helt så jeg burde vel satse på Windows :S Tro meg, Mac OS er ikke vanskelig å lære. Kjæresten lærte det på under en time og hater meg for at jeg skal levere Macen tilbake... Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 men hvilke 3 spill var det som virka der da, og hvilket var d som ikke virka? og 1. er safari internett browseren? 2. er det noen min datamaskin eller noe? 3. kan man installere Windows XP på mac? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 men hvilke 3 spill var det som virka der da, og hvilket var d som ikke virka?og 1. er safari internett browseren? 2. er det noen min datamaskin eller noe? 3. kan man installere Windows XP på mac? 1. Safari er èn av de forskjellige browserene du kan bruke. 2. Ja, det er noe min datamaskin. 3. Ja, gjennom virtual pc, men ikke regn med å bli fornøyd. Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 hvilke tre spill virka og hvilket ikke virka? kan ikke bar enoen adde msn min: [email protected] ehhe... Lenke til kommentar
IceMan^^ Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 haloooooo hva spill var d som ikke virka på mac da?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå