HåkonN Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Heisann, av en eller annen grunn har jeg ikke fått spilt det berømte counter-strike enda, tenkte jeg skulle prøve.... har noen spørsmål. Har Counterstike 1.3, hvem half-life episode trenger jeg? Er det mye cheating i CS? Mulig å unngå det? (ble litt lei etter Delta Force 3) Er det verdt å prøve nå, jeg mener det begynner å bli litt gammelt. Er det noe som er mer å anbefale? Hvilke knapp-konfigurasjoner bruker dere, og hvorfor? Hva er raskest og best? (like greit og begynne riktig) Alle svar motas med takk... :smile: Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Hei! CS er veldig befengt med cheats dessverre, men et veldig godt spill og fler og fler cheatere blir tatt med tiden. Du trenger: *cs 1.3 full <-- som du sa du hadde *en version av half-life *HL-full 1.x.x. - 1.0.0.8 <--- finner du tak i på planethalflife.com eller et raskt søk! Sist men ikke mist en valid cdkey som du får med halflife når du kjøper det i butikken ( til internet use ) Håper du får det til. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Hmm.. skjønte ikke helt det første der nei. Hvem Half-Life episode? Du trenger det orginale Half-Life spillet ihvertfall, og dette må oppdateres til 1.8 eller noe sånt. Det er endel cheating på CS, men det er bare å finne en server som har gode anti-cheat, så går det greit. cs.belligero.com anbefales! :smile: Du er aldri for gammel til CS, sikkert Sist, men ikke minst, hvis du er seriøs gamer, er det alltid bra med en god og rask mus. Dette kan faktisk ha endel å si i CS. Men dette merker du nok ikke så mye til før du kommer litt inn i spillet. Så, kjør i vei. Prøv det, og ikke gi opp etter 2 omganger. Det er virkelig et engasjerende spill, og meget gøy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 hei! har selv spillt half-life i 2-3 år nå.. så jeg tror jeg er kvalifisert til å svare på noen av spørsmåla dine :smile: du trenger Half-life (anbefaler deg å kjøpe dette i butikken for 150 kr eller no pga. du er nødt til å ha orginal cd key som ingen andre bruker), og nyeste half-life oppgradering (denne finner du sikkert på http://www.counter-strike.comnet et sted) Er VANVITTIG mye cheating i cs, men er litt bedre nå, heldigvis pga. nye anticheats program.. er ikke så enkelt å cheate lengre... men kan også anbefale deg å spille på Gamesurf community servere.. der er det så å si 0 cheating....... Knappkonfigurasjonen jeg bruker nå er følgende: w = fremover s = bakover a = strafe left d = strafe right left shift = dukke ctrl = gå.... e = use r = reload primary museknapp = skyte secondary museknapp = vpn dings (ta av lydemper osv osv) middle mousebutton = jump.... mange bruker oxo space til denne.. er like greit.... q = last used wpn... resten er standard, kaste våpen, flashligt osv osv osv Bruker selv mouse sensitivity 9.3 (stille i konsole ved å skrive sensitivity x.x).. er anbefalt å bruke høy sens. ved bruk av ms intellimouse explorer mus... hmm.. det var vel det meste.. btw: lag en snarvei til half life, trykk properties og skriv inn noe slikt på "target" : D:spillhalf-lifehl.exe -console -game cstrike hmm.. der har jeg vel dekka det meste.. have fun ps: det er aldri for sent å begynnne å spille cs.. så lenge du rocker :smile: Norwegian_Beret Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 22:38, JohnnyKnoxwille skrev:Er det verdt å prøve nå, jeg mener det begynner å bli litt gammelt. Er det noe som er mer å anbefale? Mer å anbefale?....u bet! - Strike Force (UT mod) - Navy Seals: CO (Q3 mod) - Day Of Defeat 2.0 (HL mod) - Ghost Recon (litt annen sjanger, men alikevel!) Alle disse er bedre en CS! Dermed basta! Lenke til kommentar
Honey_KoRn Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Det er et mod som heiter science and industri eller no.. Det er på beta stadiet enda, men blir allerede spilt på ganske mange servere.. Kan anbefalets på det sterkeste...! Kanskje ikkje like bra som day of defeat men bør prøvest.. Eg er ikkje sikker på hvor du kan laste det ned, men du finner det sikkert viss du søker etter det. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Takk Nor_beret for godt svar.... Skal kjøpe meg en slik 150kr versjon.... Trodde det var fler episoder jeg, altså blue-shift og sånt... men da spiller det ingen rolle hva det står på pakka, bare det er half-life med andre ord? Ja, Ghost Recon har jeg, qlt nokk det, men har bare ikke prøvd det i multiplayer enda. De andre spillene som ble nevnt har jeg faktisk ikke prøvd. Prøvde Quake en gang, men der syntes jeg alle springer rundt og skyter alle... blir litt ensformig. Har også Operation Flashpoint. Prøvd det online noen ganger, men syntes ikke det fungerer så godt online. Få spillere, som regel dårlig ping, og endel bugs har jeg fått inntrykk av. Spilte Delta Force 3 mye, og ble ganske god etter hvert, men etter all den cheatingen som ingen ende kunne ta, så ble jeg drittlei. Nå spiller jeg MOAHH online, og det er artig, men litt få maps enda.. Har faktisk sett folk cheater der også, håper ikke det også blir ødelagt. MEN, kan noen gi meg link til den uppgraden til half-life får å få 1.1.8 vers (?) fra x.x.x vers? Lenke til kommentar
Moose Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Her f.eks: http://www.counter-strike.de/mirrors13.html Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Eller hva med en norsk en? Her finner du det meste Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 23:15, JohnnyKnoxwille skrev:Prøvde Quake en gang, men der syntes jeg alle springer rundt og skyter alle... blir litt ensformig.Nå spiller jeg MOAHH online, og det er artig, men litt få maps enda.. Har faktisk sett folk cheater der også, håper ikke det også blir ødelagt. Strike Force og Navy Seals mod'ene er jo i gata til CS da...realitybaserte mods. Q3 og UT i original modus har jeg heller ikke sansen for. DoD 2.0 er også en realitymod, men satt i WW2, like artig som MOH:AA. Glemte jo RTCW...litt morro i MP det også! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 hei! koschli å få respons å greier :smile: du må kjøpe pakken der det KUN står half-life tror jeg.... er bilde av en stor rødgul H med en runding rundt tror jeg.. blue shift er en standalone fortsettelse til half life tror jeg.. (lenge siden jeg spillte det), og kan ikke ha counter strike installert oppå seg... counterstrike baserer seg jo på grafikkmotoren til hl, og er knallbra sånn sett, er oxo meget bra fordelt mellom lagene, og mappa er oxo bra.. du bør også laste ned programmet gamespy, som er et program du bruker til å connecte til counterstrike serverer.. last ned her -http://www.gamespy3d.com/download/ (sorry men vet ikke hvordan jeg limer inn url linker :smile: ) mens jeg leter etter half life updaten på mitt 28.8 k modem kan jeg forklare deg litt andre ting ang. cs..... kjøp alltid armor +hjelm hvis du har råd. hvis du ikke har råd til BÅDE armor+hjelm + våpen så kjøer du armor + hjelm, og holder deg i bakgrunnen til en teammate eller en fiende dauer, og plukker opp våpenet hans.. skyt nesten aldri full auto med colt eller ak47 (de "beste" og mest brukte våpna) men heller 2-3 skudds serier mens du sitter, eller står stille.. ALDRI hopp å skyt med ak eller colt på avstander mer en 10-15-20 meter.. så var det sagt... ikke whine over folk som cheater (dette ødelegger like mye som cheaterene selv), men heller heng opp en sandsekk eller noe ved siden av skjermen.. så sparer du oxo litt dyrt utstyr (ødelagt et keyboard og 2 selv...) spiller selv på 1024x768x32.. synes da at dette er best oppløsning, men har du under 50 fps så sett den ned til 800x600x16.. (fps kan du skjekke med cl_showfps 1 i console) sorry.. ser ikke ut som jeg finner den half life updaten til deg.. du kan sikkert se på kazaa eller noe.. skal poste en link hvis jeg finner.. have fun, take out som snipers for me will ya? Norwegian_Beret Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Takk til både Rogue_freak for patch, og Nor_beret for svar... hyggelig når folk tar seg tid til å svare.... Nor_beret: Spiller du CS med 28.8k modem?? Kjører 1280*1024 på alle spill, jeg. Kanskje litt dumt det.... eller unødvendig. Skal prøve Quake 3 med add-ons også etter anbefaling ovenfor.. :smile: Trenger bare Quake 3 Arena, Gamespy og den Add-on`en? Eventuell nyeste patch...? Hadde sinnsykt sansen for Delta Force 3 pga de enorme utendørslandskapene, men det er vel ingen andre spill som matcher det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 hei igjen ja.... hehe spiller ikke cs på 28.8 k modem nei.. sitter hos mor ute på ødelandet.. men fattern som bor i by`n har da nettop fått adsl, så jeg skal begynne å spille der... spillte cs på 28.8 k modemet mitt med en gang jeg begynte ,da jeg kunne daske de fleste med 400 i ping *glise*, men nå da så mange spiller mye, nytter ikke det lenger... har spillt cs sikkert under 50 timer på internett, men mellom 700 og 1000 på lan.. hehe :smile: kanskje enda mer oxo.. jaja...... men vi får vel heller spille engang (flytter i morra eller på torsdag til far) så kan du ikke kontakte meg på [email protected] så kan vi spille litt sammen? hadde vært kult :smile: mvh Norwegian_Beret Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Hehe, det må vi gjøre.... Men..hmm... hvis du da har spilt i ca 1000timer og jeg i 0, så er vi vel på lag *dunk dunk* :smile: Skal prøve å få tak i det i morgen. Har allerede skaffet meg Counterstrike 1.3 og Half-life 1.1.8 patchen. Skal prøve å hardtrene litt... :smile: Noe feil med Outlook, som jeg trenger Win CD`en til, og den er ikke her nu, men skal skaffe den i løpet av noen få dager, så skal jeg sende deg mail.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 jada.. koselig det.. men kan jo spille litt 1on1 oxo.. så kan jeg lære deg noen småtrix. hehe :smile: og gjøre deg klar for "the hard world out there". hihi.. men jaja.. mail meg du.. så snakkes vi :smile:' btw: last ned gamespy3d og se på http://www.csnorge.no et sted der ligger det liste over norske servere.... Nor_Beret Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Ok... høres bra ut.. Har Gamespy Arcade 1.09, hva er da Gamespy 3D? Prøvde http://www.csnorge.no, men enten er serveren nede, eller så er det feil navn (?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 http://www.csnorge.net/servnorsk.php -- der va den i box... hmm.. tror gamespy arcade er en tjeneste der du må betale eller no.. prøvde den engang, men alt klikka, så jeg la inn gamespy3d.. allti funka bra den.. :smile: spill på gamesurf serverene.. er stabile og gode.. Norwegian_Beret Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 ok... har bare brukt Gamespy Arcade (er laget av samme firma) Gudene vite forskjell.... Lastet ned 3D også, så skal jeg se... :smile: Takk for praten, skal bare spille litt MOHAA online før jeg køyer, så prates vi på mail om ikke så lenge... :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Koschli liten prat.. kverk noen tyskere for meg oxo vil du plz! gamespy arcade er sikkert en bedre og mer utvikla versjon en gamespy 3d, da denne er freware.... men anyway.. spille cs endag ja.. så får du maile meg :smile: Norwegian_Beret Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-02 23:56, JohnnyKnoxwille skrev:Skal prøve Quake 3 med add-ons også etter anbefaling ovenfor.. :smile: Trenger bare Quake 3 Arena, Gamespy og den Add-on`en? Eventuell nyeste patch...? Du må ha Q3 pointrelease 131 (nyeste patchen) Glemte en annen bra Q3 mod (i samme gata som CS, SF osv...): Urban Terror...tror v2.4 er nyeste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå