sun360 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg kjøpte battlefield vietnam for et par dager siden, hyperaktiv og glad kom jeg hjem instalerte spillet og alt funket mer eller mindre greit. Etter ca 10 - 15 min med spilling så blir jeg slengt tilbake til desktopen. Hva i all verden er galt nå da? Jeg har : Amd XP 2400+ @ 2175 ( 15*145) 896 mb ram Pc 2100 Abit KR7a-raid Samsung 160gig HD Ati 9800 pro @ mem/core 381/409 ...osv Jeg har de nyeste drv . til mer eller mindre alt! Så? Kan noen der ute please help meee!! Mange takk på forhånd! Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Samma skjer her.. Veit ikkje kva som er problemet.. Har: Athlon 64 3000+ 1024 MB Ram R9800XT Men kvifor posta du denne her, og ikkje i Battlefield forumet? Endret 18. april 2004 av Gullegutt Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Battlefield-poster skal i Battlefield-forumet. Det er derfor det er her. Flyttes Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Sorry viste ikke at det var et battlefield forum,og takker moderator for å ha flyttet den ( i staedet for å ha slettet den...!) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Grunnen til at du blir slengt tilbake til skrivebordet er fordi prosessoren din går varm! Det kan være fordi at du har trimmet den litt for hardt(hvis du har trimmet den da) Hvis ikke er det noe feil med prosessoren! De fleste kraftige spill vil da kastes ut til skrivebordet! Prøv Far Cry, det vil garantert klikke! Har du ikke Aida??? Aida er et program som viser omtrent alt av hardware på din datamaskin; Den kan sjekke hvilke deler som står i maskina di, hva de går på(bus hastighet, Minne, mhz på prosessor osv.) Der kan du også sjekke temperaturen på CPU og skjermkort! Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 [iC' date=18/04/2004 : 15:53] Grunnen til at du blir slengt tilbake til skrivebordet er fordi prosessoren din går varm!Det kan være fordi at du har trimmet den litt for hardt(hvis du har trimmet den da) Hvis ikke er det noe feil med prosessoren! De fleste kraftige spill vil da kastes ut til skrivebordet! Prøv Far Cry, det vil garantert klikke! Har du ikke Aida??? Aida er et program som viser omtrent alt av hardware på din datamaskin; Den kan sjekke hvilke deler som står i maskina di, hva de går på(bus hastighet, Minne, mhz på prosessor osv.) Der kan du også sjekke temperaturen på CPU og skjermkort! Link? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Link? Hva mener du? Skal jeg lage en link til install av Aida??? Man får jo lastet det ned gratis, så hvorfor ikke(?) Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan jeg skal lage linker! Kan jeg lage en link som går rett til maskina mi? Det går jo an å søke på Google da! Det er ikke så lett å bruke programmet! Jo, det er jo egentlig ekstremt lett, men det er kanskje litt vanskelig å finne frem!!! Endret 18. april 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
vorbis Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Link Her er linken PS: last ned enterprise, alt er gratis, så det er like greit å laste ned den. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Det er ikkje problemet her.. Tempen min ligg max på 50 grader og det skal ikkje være for varmt! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Det er ikkje problemet her.. Tempen min ligg max på 50 grader og det skal ikkje være for varmt! Selvsagt er det jo ikke alle som har problemer med temperaturen! Jeg satte opp volt spenninga til 1.8 volt og trimmet min AMD Athlon XP2500(m. Barthon kjerne) så den går på 2.21mhz (XP3200) Funker helt supert! har latt maskina mi stå på fra fredag til nå uten å slå den av(har lastet ned div. stuff) Nå står temperaturen på 54 grader!!! 50 grader er IKKE for varmt! 60 grader er heller ikke for varmt Når du kommer opp i 70-75 grader er det lurt å stille ned på volt-spenninga eller klokke NED prosessor-hastigheten! Endret 18. april 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 hvis du ikke engang har TENKT på å klokke ned for å se om dete MULIGENS kan være problemet så tja... klokk ned du, og se om det hjelper, tar deg max 30 min.. (med spille tid for å se om det crasher ) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Eller han kan gjøre det han skal gjøre, nemlig skru av VPU recover og Fastwrite i kontrollpanelet. Kontrollpanelet finner du på denne måten: Høyreklikk på desktopen, velg egenskaper, innstillinger, avansert, Smartgart - ta velg FastWrite off. Gjør det samme i bios. For VPU recover gå på menyen Vpu recover istedenfor Smargart. (Om du allerede har skrudd det av så ikke halshugg meg) Utrolig hvor mange som ikke vet om at disse to jevlene ødelegger nesten hvert bidige spill for enkelte. Har hjulpet et dusintall personer og hos alle med ATI kort så er det mr. Vpu rec og mr. Fastwrite som er synderen. Må seriøst skrive en guide, siden det er skremmende hvor få som til og med ikke vet hvor kontrollpanelet er.. Lykke til.. Endret 18. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Jeg har "testet" andre spill ( BF 1942 , unreal 2, Mafia, GTA:vice...) og der gikk det ok! Tempen min stigger sjelden over 56C på max load etter 1time... Har VPU og fastwrite av , så det kan heller ikke være problemet. Begyner å gå tomt for ideer... Skal prøve å klokke ned så ser vi hva som skjer... Takk for alle svarene så langt! Endret 18. april 2004 av sun360 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Eller han kan gjøre det han skal gjøre, nemlig skru av VPU recover og Fastwrite i kontrollpanelet. Er du helt DUM? jeg har jo ikke på recover! Folk som ikke vet hvor man finner kontrollpanelet har INGEN TING å gjøre foran en PC! Det er ingen vits i å klokke ned prosessoren hvis den ikke er klokket opp!!! Det kan være noe feil med ALT! prosessor, minne, skjermkort! Det kan til og med være en feil som har skjedd i harddisken!!! Det kan jo selvsagt være noe i maskina di som ikke helt vil samarbeide med BF:V! Det kommer jo selvsagt en bug-fix/update litt senere da i så fall Lenke til kommentar
Englebarn Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Ok. Mange teorier. Skal klarne opp i dette en gang for alle. BFV lider av flere barnesykdommer. Èn av disse er at man enkelte ganger blir kasta ut til desktopen og spillet avsluttes. Som oftest i forbindelse med map skifte. Dette er et problem med spillet. Ikke hardware. Regner med at DICE fikser dette i førstkommende patch. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 [iC' date=19/04/2004 : 16:08] Eller han kan gjøre det han skal gjøre, nemlig skru av VPU recover og Fastwrite i kontrollpanelet. Er du helt DUM? jeg har jo ikke på recover! Folk som ikke vet hvor man finner kontrollpanelet har INGEN TING å gjøre foran en PC! Det er ingen vits i å klokke ned prosessoren hvis den ikke er klokket opp!!! Det kan være noe feil med ALT! prosessor, minne, skjermkort! Det kan til og med være en feil som har skjedd i harddisken!!! Det kan jo selvsagt være noe i maskina di som ikke helt vil samarbeide med BF:V! Det kommer jo selvsagt en bug-fix/update litt senere da i så fall 1. Hvis du tror jeg er dum fordi jeg forslo noe som har fikset problemet for mange, så sier det noe om deg. 2. Jeg snakket ikke til deg! 3. Det er hvertfall ikke et problem med prossesoren.. Og det kan godt være vits å klokke ned selvom man ikke har klokket opp, bare for å finne feilen. (Kan fortsette men jeg gidder ikke fyre meg opp fordi noen slenger med leppa) Trådstarter: Synd at det ikke hjalp for deg. Hvis du leser på de offesielle forumene, så ser du at det er flere som har samme problemet som deg. Forhåpentligvis så blir dette fikset i neste patch. I mellom tiden så hadde jeg prøvd meg frem med tweaker og forskjellige drivere. Om du ikke har nyeste så prøv den, evt Omega (liten forskjell men man vet aldri) og eldre om ikke det fungerer. Mange har blitt anbefalt å skru av EAX og sette ned soundbuffer til 400 (dette er en lagfix, men den kan jo virke for alt jeg vet. Les på forumene rundt omkring for fremgangsmåte, eller ta et søk) Veldig kjipt siden BFV er et veldig kult spill.. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Sorry Bamsefar! Trodde DU prøvde å være nebbete mot meg! No Hard Feelings! ble bare litt pissed når jeg trodde du skulle prøve å være stor! Hvis prosessoren må klokkes NED for å få spillene til å slutte å klikke, skal den reklameres på(sendes tilbake!)!! Endret 19. april 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) [iC,19/04/2004 : 16:48] Hvis prosessoren må klokkes NED for å få spillene til å slutte å klikke, skal den reklameres på(sendes tilbake!)!! Ikke prosessor, men grafikkort. EDIT: Og vær så snill å kutte ned på antall smileys... Endret 19. april 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Men Smileys setter en hvis kontrast i det man skriver! Det er også lett å vise hva man mener og føler for ting!!! Endret 19. april 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Til Bamsefar... 1. Takk for all inputen! 2. Siden min CPU VAR overklokket, så faktisk hjelp det å klokke den ned ( litt mer enn jeg hadde håpet på.... ). Så nå funker spillet bedere hvis ikke helt perfekt! Tusen takk til alle sammen! P.S Det hjalp litt med omega driverne ( fps messig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå