bernini Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Fikk meg nytt kab, hk, og heatpipe til skjermkort i dag. Monterte alt og det funket flott. Fra kl. 00.30 til 2.30 drev jeg på med litt 3DMark for å sjekke om heatpipen holdt. Alt funket fint ingen artifacts. Så sjekket jeg cpu-temp nå nettopp.. 83 grader !! Tenkte først at det bare var feilavlesning siden pcen fungerte 100%, men slo av for sikkerhets skyld, åpnet kabinettet og kjente at det luktet brent lang vei, heatsinken til cpu var glovarm (brant meg). Testet å starte opp med dekselet av og oppdaget dermed at en ledning blokket cpu-viften slik at den ikke gikk rundt. Pcen hadde da stått i ca. 2 timer med granske mye aktivitet uten cpu vifte. Alle slags warninger var slått av i bios. Bare 1 60mm kabinettvifte på lav hastighet. P4 2.4b og Zalman 7000AlCu Vet at det ble litt lang historie men ihvertfall så er spørsmålet: Tror dere at pcen har tatt noen slags skade av dette? Funker fint i skrivende stund, men kan det komme noen feil på lengre sikt som følge av dette? Takker for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Er jo bare å teste i et Benchmark eller teste-program det. CPU stability tester eller Prime95 eller noe. Sitter i skrivende stund og tester stabiliteten i Prime95. Har nå en CPU-temp på 80.5C Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Høres ikke helt bra ut. En cpu tar kvelden ved ca 90 grader, det kan godt hende at den virker fint Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Fikk meg nytt kab, hk, og heatpipe til skjermkort i dag. Monterte alt og det funket flott. Fra kl. 00.30 til 2.30 drev jeg på med litt 3DMark for å sjekke om heatpipen holdt. Alt funket fint ingen artifacts. Så sjekket jeg cpu-temp nå nettopp.. 83 grader !! Tenkte først at det bare var feilavlesning siden pcen fungerte 100%, men slo av for sikkerhets skyld, åpnet kabinettet og kjente at det luktet brent lang vei, heatsinken til cpu var glovarm (brant meg). Testet å starte opp med dekselet av og oppdaget dermed at en ledning blokket cpu-viften slik at den ikke gikk rundt. Pcen hadde da stått i ca. 2 timer med granske mye aktivitet uten cpu vifte. Alle slags warninger var slått av i bios. Bare 1 60mm kabinettvifte på lav hastighet. P4 2.4b og Zalman 7000AlCu Vet at det ble litt lang historie men ihvertfall så er spørsmålet: Tror dere at pcen har tatt noen slags skade av dette? Funker fint i skrivende stund, men kan det komme noen feil på lengre sikt som følge av dette? Takker for svar har samme kjøler som deg på en P4 3.0 c og jeg fikk også noen ledninger inn i des store vifta. Heldigvis så oppdaget jeg det før tempen rakk å komme over 65c Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Intel skryter jo av at det ikke går ann og ødelegge en P4 pga. at den klokker seg ned om det blir for varmt... Har aldri testet dette i praksis men, det skal jo funke.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Intel skryter jo av at det ikke går ann og ødelegge en P4 pga. at den klokker seg ned om det blir for varmt... Har aldri testet dette i praksis men, det skal jo funke.. Jeg har delvis testa dette. Kjørte en P4 2.26GHz prosessor på over 3GHz (1,97Vcore). Kjørte tester helt til den "girte ned" pga. varmen. Målte ytelsen i sisoft sandra og prosessoren havna på ca. samme plass som en P3 500MHz. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Alle slags warninger var slått av i bios. du syke mann.. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Intel skryter jo av at det ikke går ann og ødelegge en P4 pga. at den klokker seg ned om det blir for varmt... Har aldri testet dette i praksis men, det skal jo funke.. De testet det på Tomshardware, og der gikk alt bra Det er mulig å laste ned et filmklipp derfra... Lenke til kommentar
bernini Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Alle slags warninger var slått av i bios. du syke mann.. Jeg visste ikke det Trodde det var standard på de fleste hovedkort.. med det var det jo altså ikke på dette Kjørte Prime95 i natt. 12 timer, 0 feil, 53 grader. Ser ut som den greide seg fint. Heldigvis. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kjørte Prime95 i natt. 12 timer, 0 feil, 53 grader. Ser ut som den greide seg fint. Heldigvis. oi! Så tilfeldig. Jeg kjørte også Prime95 i 12 timer i natt uten feil, men med DISSE temperaturene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå