Arrtoo Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg har en 80 gbyte hardisk som systemdisk men har også gått til innkjøp av en 120 gbyte s-ata harddisk. Denne har jeg delt opp i 3 partisjoner. En på ca 50 gbyte, en på ca 17 og en til på ca 50. Disse har jeg nå fylt nesten til randen med film og spill. Har både innstallerte programmer på partisjonene og filmer og lignende. Kan jeg slå sammen disse tre partisjonene slik at alt ligger på en partisjon uten at innstallerte programer og spill slutter å fungere? Eventuelt, hvilket program er nyttig å bruke? Lenke til kommentar
hamstr Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Ja det går fint Ved bruk av Partition magic, link Et lite minus, hvertfall når jeg gjorde det var at det ble et stort rot på harddisken, men ved litt hjelp av søk etter filer gikk det bra. Endret 18. april 2004 av hamstr Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Tror du bør bruke Partition Magic. Jeg ble skuffa over både Norton Ghost og Drive Image v7.0. MEN Partition Magic kunne alt det jeg var ute etter. .... Kjøp det dersom du driver mye med partisjoner altså! Sneiks! Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Men om du skal bare gjøre dettte en gang er det massevis av gratis/trial- programmer som fikser det samme, dog kanskje ikke på en like brukervennlig måte... Lenke til kommentar
hamstr Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Demo versjonen av partition magic er i linken på posten over jeg brukte selv demo versjonen når jeg gjorde det Endret 18. april 2004 av hamstr Lenke til kommentar
batko Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Snarveiene til spill og programmer som lå på de andre partisjonene vil ikke virke. Dersom du før hadde delt hardisken i C, D og E med CD-rom som F og G så vil du etter sammenslåing ha kun en C drive og cdromene vil bli D og E. Et spill som du før hadde installert på E er nå på C mens snarveien fortsatt peker på E som er 1 av CD-rom. Da vil du få en feilmelding. Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 trodde partition magic hadde en sånn greie som skanna disken for alt sånt og retta opp.... Lenke til kommentar
Arrtoo Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Jeg har alle innstallerte programmer og spill på den ene av partisjonene. Burde det ikke gå ann å slå sammen alle til den partisjonen. Da ville jo snarveiene virke fremdeles. Eller hva? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg har alle innstallerte programmer og spill på den ene av partisjonene. Burde det ikke gå ann å slå sammen alle til den partisjonen. Da ville jo snarveiene virke fremdeles. Eller hva? Jo, det funker absolutt. Om du har windows 2000 eller XP, da. Disse bevarer partisjonsbokstaven selv om en partisjon med "tidligere" bokstav skulle bli fjernet. I windows 9x og ME må partisjonsbokstavene alltid være i riktig rekkefølge slik at hvis du har a, c, d,e,f,g og fjerner e og f så får du a, c, d,e der e er g partisjonen som ble omdøpt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå