Gå til innhold

Kan noen lage et slikt map til BF:Vietnam?


Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg at noen laget et map ala Black Hawk Down!!!

Slik vil jeg at det skal være:

US styrkene begynner på en plass midt ute i ingen-manns-land!

Det skal stå ca 7 heli på plassen! eks: 2 UH transport, 2 UH gunship, 2 Cobra og 1 Chinook.

Det skal også stå en del land-kjøretøy der.Eks: 2 Jeep`er, 2 APC`er og 2 tanks.

Ingen fly, ingen båter,ikke noe vann!!!

Brettet skal være omtrent som Helo-train - en slags bred vei som fører USA dit de skal! ingen trær! du kan gjærne føye på masse gress!

Når US styrkene har kjørt/fløyet et bitte lite stykke kommer de til ei bru med en dyp dal som har ei elv som renner tvers gjennom banen. på andre siden av brua skal det være en slags VC checkpoint!

Etter å ha tatt over den basen, fortsetter USA mot en byflekk med mange gater og bygninger man kan gå inn i!

Det skal være noen bygninger med plass til å lande heli på taket for å slippe ut soldater!

Inne i byen er det ca 5 checkpoints som USA må ta over for å vinne!

Vietnam skal IKKE ha noen form for Luftfarts-kjøretøy! De skal ha en del tanks, anti-luft og jeep`er spredd rundt i byen!

Det skal være strålende solskinn!

Er det noe du vil spørre om? PLZ spørr så mye som mulig!

TIL PYTAGORAS: PLZ svar meg og skriv at du kan/ikke kan lage dette brettet!

Jeg kan godt lage en tegning i paint og legge den ut hvis du vil det!!! Bare spørr!!! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. Jeg ser du har vært veldig ivrig angående BFV-brettene jeg har lagt ut. Takker for responsen du har kommet med, den kommer godt med ;)

 

Over til spørsmålet ditt:

 

Ja. Jeg kan lage et slikt brett som du beskriver, om ikke helt likt.

 

Når US styrkene har kjørt/fløyet et bitte lite stykke kommer de til ei bru med en dyp dal som har ei elv som renner tvers gjennom banen. på andre siden av brua skal det være en slags VC checkpoint!

 

Det er noen aspekter ved de forskjellige kontroll-punktene som må vurderes opp mot spillbarhet og balanse. Dette gjelder som oftest hvor lett lagene kan få tak i de. At ett lag har lett tilgang til et nøytralt kontroll-punkt er ikke alltid like bra.

 

Urbane brett er ikke så veldig populære i Battlefield Vietnam. Denne "byflekken" du nevner, hvilken størrelse hadde du forestilt deg den? Hvis man prøver konstruerer en liten by med høye hus, kan man skape et konsentrert urbant miljø, samtidig som store deler av brettet består av det flesteparten forbinder med Vietnam-krigen; jungel og atter jungel :)

 

Okai.. Nok mumbo-jumbo preik. Jeg skal love deg at jeg ser på forslaget ditt. Kanskje du kan lage noen skisser av din idé, så kan jeg få se hvordan du forestiller deg den?

Lenke til kommentar
:D :D :D
Tusen takk!
[quote]Urbane brett er ikke så veldig populære i Battlefield Vietnam[/quote]
Jeg vet det! Hater dem selv! Det er derfor jeg har lyst til at du skal lage brettet MED helikoptere!
De flyr inn mot byen for å ta over den! La oss bare si at det er et lite miljø rett utenfor Saigon som USA må bruke som base!!! :)
Det er forståelig at du vil gjøre om på noen ting, det gjør jo brettet bare enda bedre!!!
Jeg ønsker jo selvsagt ikke at det skal være noen ørken! bare litt lite frodighet!
Brettet kan ha omtrent samme "form" som ho chi ming trail, bare uten at vietnam har mange baser som USA gradvis må ta over!
[quote]Det er noen aspekter ved de forskjellige kontroll-punktene som må vurderes opp mot spillbarhet og balanse. Dette gjelder som oftest hvor lett lagene kan få tak i de. At ett lag har lett tilgang til et nøytralt kontroll-punkt er ikke alltid like bra.[/quote]
Hva mener du med det???? :dontgetit:
Har du ikke spilt spillet "Delta Force Black Hawk Down"?
Det kan du ta inspiratjoner fra!
NB! jeg ønsker å ha dette brettet så "Filmatisk" som mulig!
Jeg kan godt tegne en skisse, men jeg er ikke helt god i det å tegne på paint!!! Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Har jeg ikke lov til det mener du?

Han lurte sikkert på om DU kunne lage et map til han!

:hmm: Nei.... kanskje du ikke burde(?)

Hvis du var skikkelig frekk kunne du jo lage et server der det var mulig å laste ned brettene du har laget...for en liten sum gryn!

Men det ville jo ikke vært noe artig!!!

Du bør bare ikke gjøre for mange maps til alle sammen hele tiden!!! ;)

Lenke til kommentar

Et annet map som hadde vært fett:

2 slette marker på hver sin side av en dyp dal (da mener jeg DYP og lang)

Veldig grønt og frodig med høyt gress på hver side.

Skal ikke være tanks eller fly bare masse hellikopter (apache helst)

Og lange hengebroer over mellom markene. (Sniper maps altså)

Og ikke så mye anti-aircraft.

Skinnende sol osv osv.

 

Ikke noe du trenger å lage, bare en idé fra min side, men jeg vet om en lite sjel som ville blitt glad hvis du tok deg tid :yes:

Lenke til kommentar

Katumutso får ferie fra forumet i to uker. Å lenke til sider slik som Outwar er mot retningslinjene, og ved å skjule en slik lenke i signaturen under et annet navn, viser det en utspekulert tankegang fra en person som tydeligvis har prøvd å sno seg rundt reglene.

 

Signaturen til brukeren er nå, naturligvis, fjernet av moderator.

Lenke til kommentar
Katumutso får ferie fra forumet i to uker. Å lenke til sider slik som Outwar er mot retningslinjene, og ved å skjule en slik lenke i signaturen under et annet navn, viser det en utspekulert tankegang fra en person som tydeligvis har prøvd å sno seg rundt reglene.

 

Signaturen til brukeren er nå, naturligvis, fjernet av moderator.

*Applauderer*

 

Som musikk i mine ører... :)

Lenke til kommentar

Ok, her er mitt ønske. En dyp dal fylt med skog, og da mener jeg tett skog. På hver sin side av dalen er det Us og Vc points. I selve dalen er det også mellom 2 og 4 points som man skal ta (nøytrale).

 

Begge sider har 2 til 3 helikopter, et par jeeper, kanskje en tanks til hver side men det er nok bare overflødig. Poenget er at banen skal være dekket av veldig tett skog noe som gir helikopterene problem mot infanteri. Vanskelig for tanks å bevege seg da det er jungel. Dalbunnen er veldig ujevn, mange små hauger for å gjøre området vanskelig.

 

Har egentlig bare lyst til løpe rundt i skogen med law eller rpg med kopter dundrende over hodet. :green:

Lenke til kommentar
Blågrønnondpadde:

Ja, et infanterimap umulig for tankser og fly osv, det hadde vært kos.

Kanskje det kunne vært en vei i mellom for tankser å bli beskutt på :D

God ide, god ide. En som er såpass tynn at en tanks vil ha store problemer med å snu. Rett fram eller rett tilbake, enten eller. Ser for meg infanteriet hoppe opp på siden med rpg og smelle den ut i jungelen.

Lenke til kommentar
Ok, her er mitt ønske. En dyp dal fylt med skog, og da mener jeg tett skog. På hver sin side av dalen er det Us og Vc points. I selve dalen er det også mellom 2 og 4 points som man skal ta (nøytrale).

 

Begge sider har 2 til 3 helikopter, et par jeeper, kanskje en tanks til hver side men det er nok bare overflødig. Poenget er at banen skal være dekket av veldig tett skog noe som gir helikopterene problem mot infanteri. Vanskelig for tanks å bevege seg da det er jungel. Dalbunnen er veldig ujevn, mange små hauger for å gjøre området vanskelig.

 

Har egentlig bare lyst til løpe rundt i skogen med law eller rpg med kopter dundrende over hodet. :green:

Høres veldig morro ut! Må nesten begynne å lage maps :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...