Eplenektar1 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kjøpte ny harddisk i dag som reserve i tilfelle den gode gamle "80gb et eller annet" disk klikka for andre gang på en måned. Det som har skjedd begge gangene er: Har lasta ned fra nettet på natta, latt pc-en stå på hele dagen, for deretter å sette igang defragmentering når jeg drar på trening. Når jeg så kommer tilbake hører jeg "klikk, klikk" og pc-en rebooter av seg selv, den vil altså ikke komme inn i passordmenyen i winxp. da får jeg bare grå skjerm, og det bli umulig å hente ut info fra den. Kun formatering som hjelper da gitt. Noen som kanskje kunne hjelpe meg litt her? Lenke til kommentar
DeadLock Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hei. Har du overklokket? Sjekk IDE kabelen. Dårlig kabel kan føre til at korrupte data blir skrevet til disk. Strømforsyningen kan også spille inn, men det er sjelden. Lykke til med feilsøkingen. Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 For det første har overklokka gpu, men den kjører @ standard nå. Har akkurat bytta kabler, og dermed sjekka de. Og strømforsyning vet ejg ikke så mye om, det står 200 W på den @ 12V, og 175 @ 5V så den skulle vel holde. Har dessuten hatt litt problemer med at pc-en plutselig rebooter av seg selv, litt snålt og vet ikke hva det kommer av. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvis det er 200W PSU så er det for lite, vil typisk gi symptomer som plutselig reboot. Eller mener du 200 + 175 W? Har ikke sett noe PSU som er spesifisert slik, det pleier å være antall Watt totalt og så maks strøm (A) for hver spenning. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) 200W er ikke nødvendigvis for lite nei.......det kommer helt an på hva slags hardware han har.............. 200W dekker fint èn HDD, vanlig grafikkort (f.eks. Ti-4xxx utgavene), en RAM- stick + litt mer stash........ Endret 18. april 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 200W på +12v er ~17 amp, høres du som en standard 300-350W PSU, så med mindre den er av en gammel/dårlig type så burde ikke det være noe problem. Var jeg deg ville gjør forsøkt å kjørt chkdsk /f /r på disken (som klikker), hvis det er problemer med den så vil disse hvertfall kunne isoleres slik, vel og merke dersom problemet ligger på platene (bad sectors o.l.) og ikke i mekanikk - isåfall er dynga neste stopp. Tvi tvi, disk krasj er noe dritt Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 har opplevd noe av det samme - Det ble dessverre aldri løst, disken hadde levd i 1/2 år, en dag så var partisjonene uleselige. Jeg kjørte en scan med chkdisk, og et annet program som sa at disken var full kaputt, men den fungerte etter at jeg sletta alle partisjoner og formaterte den. Men en ting til jeg har opplevd på en annen disk, er at den loker litt med jumper instillingen, dvs, at Disken falt vekk i Windows, eller partisjonene, det hjalp å dra ut jumperen og kjøre den aleine på en ide kabel.. Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 For å gjøre en ting klart her, psu er på 350W. Og kjører chkdisk nå, så får vi se om den klarer å finne noe. Men glemte å si en ting. Når pc-en har restarta av seg selv, har det kommet opp en feilmelding om at systemet har blitt gjenopprettet av en alvorlig feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå