Windoge Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Tenkte jeg skulle modde X-Boxen min. Kjøpte inn 2 stk slå katoder, og en inverter. (Ikke Sunbeam). Jeg laga vindu på Xboxen min, og alt var klar til kjør. Det merkelige var at når jeg hadde plugga katodene i inverteren og slo det på så kom det en svak pipelyd som ble større og større... pluttselig smallt det kjempehøyt og inverteren var "toast". Xboxen overlevde heller ikke. Hva kan ha skjedd? Edit: Trodde jeg la denne under "Annet Hardware". Håper moderator kan ordne. Endret 17. april 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Er det molex kontakter i en xbox? Eller bare henta du strøm fra et sted? Det kunne jo hende at du ikke fikk den volten invertern skulle ha da? Satt non ledninger fiel vei eller noe? Ellers har jeg ikke opplevd dette før Lenke til kommentar
GSM Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Høres ut som en kondensator som røk (correct me if im wrong) Det samme skjedde med video spilleren min. Begynte å pipe så sa det poff. Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 plz, sjekka du om det var like mye strømmen som i den du henter fra pc? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 bruke multimeter neste gang for å sjekke hvor mye volt det er i koblingene.. Lite tips bare, hvet ikke hva som skjedde.. Lenke til kommentar
DeadLock Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Heisann.. Hvis det var en versjon 1.5 eller nyere XBoX, så kan du ha fått "feil jording".. 1.5 benytter seg av en spesiell jordingsteknikk for å få has på modchipper. Tror du finner info om strøm på Google. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Dette er chasemod og flyttes ditt. Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 det er jo kjipern da.... du skal vell ikke prøve ps2 en og? Lenke til kommentar
DeadLock Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Dette er chasemod og flyttes ditt. Hei. Chasemod?? Jagemod? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Det her høres umiddelbart ut som feil polaritet. Du har ganske enkelt byttet om på pluss og minus. Det som har gått er en kodensator. Spenningene skal være greie i Xbox. Ikke over 12 volt, og da er den saken grei. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 casemod? dette er elektronikk. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Pokker så dere maser da Neida, dere har helt rett, dette er elektronikk. Jeg skal flytte den til riktig kategori once more. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Elektrolyttkondensatore er ikke lurt å sette feil vei nei.... *KABOMM* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå