Mof Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Holder på å slenge en gammel pc inn i en koffert Er det noe spesielt jeg bør passe på med tanke på jording, eller åssen er det ikke? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Delene er jordet igjennom PSU, så det er ikke noe særlig å tenke på egentlig Lenke til kommentar
Mof Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 akkurat. da satser vi på at det blir suksess! Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Mekk en worklog av det ! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 legg hønsenetting rundt hele kofferten, så får du skjermet både maskinen og omverdenen mot elektromagnetiske forstyrrelser. Dette må være koblet til gods på strømforsyning og hovedkort. Lag en hovedkortplate av aluminium, skru fast avstandsstykker (sånne som ofte følger med kabinettet) til platen ved å bore et hull som er litt mindre enn skruen og bruke litt makt til å skru disse fast i platen. Så fester du hovedkortet til denne platen. Har mekka koffert, som stadig er i utvikling, så dette har jeg litt erfaring med Lykke til! Det viktigste med jording i kabinetter er skjerming! Leste litt om dette i atx-spesifikasjonen! Lenke til kommentar
Luv Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hva med at du viser noen bilder, eller linker til noen? Er ikke 100% helt med på hva du mener. Lenke til kommentar
Mof Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Mener du at det er lurt å legge hønsenetting innvendig i lokket og sånn? Og lage en slags sammenheng med jord i netting og psu, og hovedkortplate? Hadde vært flott å se hvordan kofferten din ser ut! Jeg har alltid hatt lyst på bærbar så dette kan bli gøy... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Litt gamle bilder ligger her Oppdaterer senere, da jeg skal ha inn nytt hovedkort, cpu og psu. Mof: akkurat! Maskinen blir "bærbar" men den trenger fortsatt skjerm, mus og tastatur Bruker den som server og bærbar movieboks Lenke til kommentar
Mof Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Planen min nå er å kjøpe koffert på Clas Ohlson og mekke noe moro. Det blir jo dessverre litt likt det du hadde på bildene dine, men skal nok få til noe så det blir ekstra moro Her er bildene fra det elendige pentium90 prosjektet i en stresskoffert! http://www.galletrokk.com/koffert/ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Joda du må ha en spesiell koffertjording til den Er vel ikke noe problem , det er jo ikke noen spes jording i et plexi kab. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå