trMaG Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) heisan, ettersom øltråden ble en hit, så fortsetter vi med cocktail/drinker.. Her er min liste: 1. Magnus' White Russian 2. Mojito (gjerne med jordbær - mojito strawberry) 3. Caprinja 4. GinTonic (GT) 5. GinTonicAgurk (GTA) 6. Black Russian on the rocks 7. LongIsland Icetea 8. Bailys on the rocks (gidder ikke høre at folk sier det bare er for jenter) 9. Strawberry Daiquiri White Russian (à la Magnus) Oppskrift: 2/6 Kahlua 1/6 Vodka 3/6 Melk (lett) Shakes i shaker med is, YUMMI! Black Russian skal ikke shakes og skal ikke ha melk; bare kahlua og vodka on the rocks.. Edit: Her er det snakk om alkoholholdige drinker - lag deres egne brustråder.. Endret 17. april 2004 av trMaG Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Mine beste drinker: 1. Sprite 2. Solo 3. Mozell 4. Cola Ja, det var de. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 hakke smakt så mye av drinker enda, men screwdriver er jo god! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 en skikkelig blanda bloody mary er god, gin & tonic er bra, har egentlig ikke prøvd så mye annet av coctails/drinker.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) de beste drinkene (alkoholholdig) er stort sett de enkle drinkene. GT, Vodka russian, screwdriver osv. Det er også sesongavhengig. Om vintern er irish coffe meget godt. Uansett her ahr du en oppskrift som du bør prøve en varm sommerdag. NB!! denne tar tid, men er drit god!! Du tar en lime og en sitron pr hlass drink. Dette moser du med gaffel slk at du får saften og samtidig beholder en del av frukt blærene. Husk å ta av skallet da. Og press så mye saft ut som du greier:) Så tar du vann og sukker og blander dette i et glass eller lignende 50 / 50- du skal løse opp så mye sukker du greier, sett i kjøleskap en 30 min. Også lager du drinken fyll opp et glass med litt is, hell så oppi Bacardi lemon etter smak og behag. Hell opp sitron/lime blandingen og hell også opp i sukkervann. Her varierer du etter smak. Nytes på varme sommerkvelder. Garantert suksess!! Omgir du deg samtidig med unge damer er søte drinker inn: Strawberry daquari eller denne: 2 cl softhern comfort 2 cl vodka 2 cl cranberryjuice toppes med sprite en liten dasj lime. med isbiter. Damene syns det smaker herlig ... Lykke til fra en som var bartender i 4 år under studiperioden. Endret 18. april 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
OeO Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 nam nam, irish coffe, synd jeg er for ung... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 nam nam, irish coffe, synd jeg er for ung... Nam nam, e for ung i å da Men men... Drikk no forde=)=) "Har du lyst har du låv!"¨ Så gjør d du vill, VIll d du gjør=) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 OZUO (ikke sikker på om det er en drink) Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 nå drikker ikke jeg så mye, men San Francisco er knall godt. men ellers så er sprite, is-te,pepsi og solo som er favoritter Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 OZUO (ikke sikker på om det er en drink) FEIL. Ouzo/raki + ostpølse = ... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 HalTan deler sine erfaringer Hva med å bare drikke øl? Lenke til kommentar
Ola-Nor Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg er helt hekta på en dame drink. Passe mengde alkohol. Fyll relativt fult opp med appelsin juice. På toppen fyll på med Fanta Exotic. Lenke til kommentar
mberger Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 White Russian (à la Magnus)Oppskrift: 2/6 Kahlua 1/6 Vodka 3/6 Melk (lett) Shakes i shaker med is, YUMMI! á la moi: 2/5 Kalhua 2/5 Vodka 1/5 Kremfløte 2-3 isbiter Det må være litt kick i den. - Gin'n Tonic, easy on the tonic. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Long Island ice tea (amerikansk blandingsforhold versjon) . Strawberry daquari . Frozen margarita . Ellers er favoritten kaffe&cognac med en sjokoladebit . ... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 HaaaavvvvBriis!! Mega takk til den som kan si meg oppskriften på den. (kjøpte på danskebåten) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 loffelur: Så sant danskebåten holder seg til internasjonale standarder bør dette være en SEABREEZE. Det er en vodkabasert drink som man blander med ulike juicer (cranberry og grpaefrukt) + litt lime. Problemet er at det finnes en del jallabartendere som ikke kan lage drinker men kaller "drinkene" sine kjente navn. Legg merke til dette i syden, der du har f.eks San fransico i ca 1 mill ulike versjoner Lenke til kommentar
knutby Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Den var blå hvis det hjelper Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 OZUO (ikke sikker på om det er en drink) FEIL. Ouzo/raki + ostpølse = ... Er jeg den eneste i verden som liker raki? Ingenting som ett melkeglass raki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg