Gå til innhold

Hva er deres erfaringer ved kjøp av mobil på nett?

Anbefalte innlegg

Jeg går og har lyst og kjøpe en P900 på feks Qxl, finn eller på bruktmarkedet her på amobil. Men jeg er redd for og bli lurt! Er jo snakk om en del kroner her. Er det noen som har blitt lurt, eller er det nokså trygt og handle? Hva sier dere?

##topic endret av moderator. Venligst bruk emnefeltet slik at det beskriver innholdet i tråden på en fullstending måte - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri kjøpt brukt mobil på nettet, men har handlet nye telefoner på bl.a. Telebutikken og Samtech. Begge deler gikk strålende. Har faktisk bedre erfaringer med å handle mobil på nettet enn med å kjøpe i vanlig butikk. Også sparer du jo gjerne og noen kroner ved å handle på nett. :D

Lenke til kommentar

Å kjøpe bruktvarer gjennom internett er en sjanse å ta. Får du ikke mobilen kan du ikke gjør noe. Det er litt av en risiko. Men derfor anbefaler jeg at du kjøper mobilen litt "lokalt", så du kan se på varen o.l. før du eventuelt kjøper den.

Å kjøpe en P900 til 4000-5000kr gjennom internett av en fyr i troms hadde jeg ikke gjort, å heller ikke av en som heter Mohammad som selger 4-5 slike mobiler.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Å kjøpe en P900 til 4000-5000kr gjennom internett av en fyr i troms hadde jeg ikke gjort,

:green:

PS jeg bor tilfeldigvis i Troms, men har ingen P900 tilsalgs. :D

Sorry..:p Hehe.. Jeg bor i Haugesund(omtrent motsatt side av landet) så jeg bare framheva at jeg ikke ville kjøpt av en på motsatt side av landet liksom :p

Lenke til kommentar

Ikke for og være frekk men det er faktisk ganske mange som heter mohammed som har et par P900 til salgs! Litt merkelig spør du meg. Å betale på forskud er hvertfal helt uaktuelt!! Lurt og holde hode kalt og vente på den rette skal dukke opp! Ingen her da som har en til salgs i Stavanger omrd? :roll:

Lenke til kommentar
Ikke for og være frekk men det er faktisk ganske mange som heter mohammed som har et par P900 til salgs! Litt merkelig spør du meg. Å betale på forskud er hvertfal helt uaktuelt!! Lurt og holde hode kalt og vente på den rette skal dukke opp! Ingen her da som har en til salgs i Stavanger omrd? :roll:

Ja, nettopp. Er litt "merkelig" for meg og. Jeg har solgt min Siemens ST60 som jeg skal sende på mandag. Vi har gjort det slik at jeg sender med postoppkrav. Han betaler når han har henta pakka mi på postkontoret. Det er supergreit :)

Jeg anbefaler deg til å være på utkikk i aviser her på bruktmarkedet, finn og qxl. Og kanskje sette inn annonse i Stavanger Aftenblad? Det hadde jeg gjort. Eller punge ut med 1000kr til for å kjøpe den trygt gjennom en web-butikk.

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Det å handle over nettet på et bruktmarked er en stor risiko ja. Jeg har ikke opplevd å bli lurt enda, og jeg ahr byttet litt rundt emd mobiler over bruktmarkedet. Men det er ikke smart og betale store summer i forskudd! Oppkrav er en annen og litt bedre måte, men har du allikevel ingen garanti for at du faktisk får den telefonen som du betaler for da. For amn må betale på posten før man får pakken. Så hvis du har "kjøpt" en P900 så kan det like godt være en 3310 i esken. Det er lurt og komme fram til en bedre avtale og kanskje snakke med selgeren også. Du hører fort om det kanskje er en lojal selger eller ikke. Det er også en mulighet og betale via giro som selgeren sender med i esken da. Men her har jo ikke selgeren noen garanti for at du faktisk betaler. QXL er ikke så dårlig som mange mener. Hvis man leser på "karakteren" som selgerene får så kan du jo se hvor mye poitivt og negativt som står der. Men vær forsiktig med å handle brukt. Du kan bli lurt! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri kjøpt på nett før. men skal kjøpe meg en ny mobil nå, så tenker det kommer til å bli på nett!!

Offtopic: har sett på st55! er det lurt av meg? jeg får den for 1200!

eller burde jeg heller kjøpe t610, og spytte i noen lapper til?

Lenke til kommentar
##topic endret av moderator. Venligst bruk emnefeltet slik at det beskriver innholdet i tråden på en fullstending måte - enden##

Jeg synes topicen fremdeles kunne ha blitt mer beskrivende, når jeg leste denne emnetittelen trudde jeg med en gang fyren lurte på erfaringer om handel på nettbutikker, og da trudde jeg at jeg kunne hjelpe. Men neida. Fyren lurte på og kjøpe brukt mobil på nett. Så jeg synes topicen skulle ha blitt slik "Hva er deres erfaringer ved kjøp av mobil, brukt- på nett?"

Endret av ingar
Lenke til kommentar

Å kjøpe eller selge brukt mobil på nett krever kun 1 ting: SUNN FORNUFT!

Bruk hodet (det er enda ikke blitt forbudt, selv om mange tror det!) når dere kjøper eller selger noe. Er det noe som virker for godt til å være sant, så er det antageligvis akkurat det, f.eks. de uten feedback som selger "1 uke gammel P900 selges BILLIG! Har ikke eske, lader, manualer og kvitteringen ".... Styr heller unna.

Jeg har selv kjøpt og solgt mange mobiler på QXL og kjøpt mobiler på bruktmarkedet her inne. De som er seriøse på QXL har god feedback fra andre brukere, og er således ikke noe problem. Det er ihvertfall min oppfatning.

Off topic: Jeg har også fått tilsendt penger av en bruker her på forumet fordi han ville at jeg skulle kjøpe en P900 for han på Lefdal - men dessverre hadde de den ikke inne da jeg skulle kjøpe den for han, så jeg returnerte pengene.

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Jeg kjøper endel telefoner brukt. og jeg kjøper alltid BARE i oppkrav! men jeg sjekker esken og innholdet før jeg betaler! (kjenner en av de ansatte)  :yes:  ganske smart :D

På hvilket postkontor gjør du dette?

Postoppkrav er det beløpet avsender krever av deg for at du skal få utlevert pakken....

Endret av jendor
Lenke til kommentar
på noen av annonsene så kan du hente mobilen da... dvs du kan treffe dem som selger deg den. mindre sjanse at du blir lurt.

Men det må jo medføre at du bor nærme selgeren da. Du tar jo ikke et fly til oslo som koster 1200kr tur-retur bare for å spare en 1000-lapp på en brukt mobil.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva dere syter etter.

Er jo ikke noe problem å kjøpe på QXL osv., er jo bare å forsikre seg at det er en seriøs selger med gode karakterer. Jeg har nå solgte flere telefoner på QXL selv, og jeg selger kun mot forskuddsbetaling. Har nå enda tilgode å få noen negative karakterer.

Som sagt, er bare å passe på hvem du handler med som med alt annet.

Kjøper ikke telefon fra "lurofon online sjappe" heller selv om det er en butikk.

Man kan bli lurt på alle kanter visst man ikke passer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...