Gerusama Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg får opp ulike blåskjermer der det står "page faulth" av en eller annen form. Enten dreier det seg om "nopaged_page" eller "cdfs_page". Hva kan være galt? Fikk det etter at jeg skulle teste et kort av en kompis. Noe med IDE-kontrolleren? Noe annet? Lenke til kommentar
Mickey Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 De feilmeldingene du får, kommer fordi du har et problem med ISA kort som ikke er kompatible med windows sin irq-styring. Sett Isa-kortene til automatisk styring i BIOS. Lenke til kommentar
Gerusama Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2001 Synd jeg ikke har ISA, da... Skal prøve å slette BIOS'en for å sjekke om det går. hvis ikke det går, ha ellers kan være feil? Lenke til kommentar
xonic Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 åssen hovedkort har du? jeg må legg inn driverne til harddiskene mine for å installere win2k, fikk samme feil som deg før jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Gerusama Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2001 Jeg skal si det litt mer nøyaktig: Jeg får en blåskjerm opp der det enten står "page_fault_in_nopaged_area" eller "cdfs_fault". Dette kommer (ved ca. 29% ferdig)under filkopierigen etter lasting av driverfiler når du booter. Har resetet bios'en, dratt ut alle kortene utenom skjermkort, men det skjer likevel. Jeg har et Asus A7M266 m/1,4 GHz cpu, 512 Mb ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå