Haraldson Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) ,18/04/2004 : 03:31] Les artikkelen på A List Apart; Faux Columns av Dan Cederholm og du får forklart løsning på akkurat det du lurer på. Hmm... skjønte fortsatt ingenting av det der... funker ikke her, og dessuten så har jeg alltid hatt et bakgrunnsbilde i menybox-div'en som er satt på y-repeat? Endret 18. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
[Jante] Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Tror du må lese den en gang til. Du lager et bakgrunnsbilde for hele body, eller en container div, slik at det ser ut som om de er like lange. Kan vel sammenliknes med En "optisk illusjon" Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 OK. Skjønte det litt bedre nå Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Har nå lagt opp sida på nytt, ganske annerledes. - Nå funker ikke midtstilt verken i IE eller FireFox ? - Det blir noen "rom" på følgende plasser: mellom knapper i meny, under footer (som jeg ikke har spica opp ennå) og til høyre for alt (ramma er litt for bred, bare i IE, ikke FireFox) ? - punktlistene starter utenfor teksten på en måte, og venstrestiller seg ikke med resten av teksten? Svar på de tre foregående spørsmålene ønskes + tilbakemeldinger. Edit: Ny klikkbar link for late forumbrukere her. Endret 18. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Den var ganske ok, men hvorfor BLÅ footer? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Synes ikke det ble noe bedre! (Vanligvis) ville jeg prioritert lesbarheten av typografien, og etter min tanke stryker da menyen din. Mouseover? Ble litt merkelig med grønnt. Grønnt er en kjedelig farge å ha med å gjør på web. Muligens vi kan se det grønne igjen i en ny versjon uten blå footer? Fjern "rommet" mellom knappene i menyen og under footer. Ble ikke pent. Prøvd å skifte farge i "tekst-feltet"? Ble litt feil med akkurat den gråfargen ... Stå på! Lek og kos deg videre! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Har ikke orka å forandre på den. Konser mest om oppsettet nå... Dunestar, aner ikke hvorfor det blir rom, som jeg skrev i den forrige posten der oppe... Footer har jeg heller ikke giddi og gjort noe med... Grønt en kjedelig farge? Pøh! Endret 18. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 OK... har nå lagt opp siden på nytt, enda en gang. Har ikke fiksa mouseover i meny ennå (har egentlig ganske mye plasskrevende grafikk allerede) Lenke til kommentar
phanti Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Har ikke jeg sett dem tidligere versjonene, men denne syns jeg så ganske så bra ut. Har i hverfall ingenting å utsette på det Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Den brunlige fontfargen må bort, og erstattes med sort/mørk blå. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Den brunlige fontfargen må bort, og erstattes med sort/mørk blå. Er ikke enig. Har prøvd med forskjellige nyanser av blå, men da blir fargene på sida for kjedelige... Må ha inn noe rødt som en motvekt. (Eller noe i den dur.) Får se hva det blir til. Må vel få lagt inn noe innhold og sånt nå da... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Vel, jeg synes iallefall at det ødela nokså mye på det ellers så greie designet. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Er enig i det meste de andre har sagt her. I tillegg synes jeg den grå firkanten som skriften er i ikke passet helt inn, vet ikke helt hva som ikke stemmer er kanskje at skrift i header/meny er livlig og morsom, men selve innholds-greien er bare en trist grå firkant. Ellers var det helt fint. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Liker siden! Ryddig, behagelig og oversiktelig! Eneste var at den brune fargen du bruker der du har tekst ikke passer helt inn i forhold til den ellers blå/grønne layouten Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Valgte å gå bort fra den grønne linkfargen, og gjøre det blått som jeg sa... Har heller blått nå... Vet ikke helt med de linjene da, men får se hva det blir til... Lenke til kommentar
Koim Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hva med mouseover på menyen? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Jess. Problemet der er at jeg ikke har noe originalt å fare med. Når jeg skal lage mouseover er det liksom 1. åpne originalen 2. legge på et hue/saturation-filter + hake av colorize... Må liksom finne på noe nytt og unikt, og det har jeg liksom ikke fått til ennå... Dessuten er vel sida ganske stor i nedlastingsstørrelse nå.. (?) (Lastes header, meny, footer på nytt hver gang forresten. eller hvordan er det hos dere? (I tilfelle; fins det noen lur måte å få lasta ned bildene kun en gang?)) Edit: Skriveleif Endret 22. april 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
Idah0 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) er ikke sikkert det sp intr, men kanskje det hadde vært en ide å ha all tekst som skal stå .. indexen (?) i et eget css dokument, for å gjøre det lettere å oppdatere? om det maked any sense i det hele tatt CSS! sexeh Meget pen side syns e! edit: mitt synspunkt, siden burde ha en bestemt str, sånn den er i om meg er flott, hadde muligens vært bedre om den hadde den st hele veien, slik at du heller kan scrolle... men leste at du hadde prøvd det og du ikke likte det (?), men det er affal min mening.. Endret 23. april 2004 av Idah0 Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 all tekst i et CSS DOKUMENT? nei? Slik har man serverside-språk til.. som PHP, ASP, CFML, Perl/CGI, JSP, etc... CSS er ment for å separere innhold fra utseende.. dvs. at HTML-siden (eller serverside, men fortsatt skrevet i HTML) har alt innholdet, og så styrer du utseendet på dokumentet ved hjelp av CSS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå