Gå til innhold

www.play.com

Anbefalte innlegg

Hva er deres erfaring med kjøp fra play.com som overstiger 200 kr grensen?

Kunne tenkt meg 25pk dvdr til £17,99 (225 kr), men hvis dette skal fortolles er det ikke like billig.

Har hørt om flere steder som ordner slik at man slipper tollen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne tenkt meg 25pk dvdr til £17,99 (225 kr), men hvis dette skal fortolles er det ikke like billig.

Som nevnt tidligere, du kan kjøpe for hvor mye du vil hos Play.com. De sender dem alltid i oppdelte sendinger( uten ekstra kostnader) sånn du slipper tollen

( tror det står om det et sted på siden også)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, du kan kjøpe for hvor mye du vil hos Play.com. De sender dem alltid i oppdelte sendinger( uten ekstra kostnader) sånn du slipper tollen

( tror det står om det et sted på siden også)

Hvordan kan de dele opp en 25 pk med dvdr?

12 dvdr i den ene og 13 i den andre?

Lenke til kommentar

Åja 25 pk med dvd *R* ja. Sorry leste ikke nøye nok. Nei det vet jeg ikke. Har aldri kjøpt sånne pakker der.

Tenkte å kjøpe alien-boxen derfra, men lurer også på det samme.

Faktisk kan de jo i praksis dele opp hvis de spretter pakningene etc. Jo, det hadde vært intressant å høre erfaringer om det

Lenke til kommentar

De deler selvfølgelig ikke opp boxset. Og om du får disse pakken momsfritt inn i landet, kommer helt ann på ditt postdistrikt. Noen er heldige og får de fleste inn momsfritt, mens andre får stoppet hver eneste pakke.

Lenke til kommentar
De deler selvfølgelig ikke opp boxset. Og om du får disse pakken momsfritt inn i landet, kommer helt ann på ditt postdistrikt. Noen er heldige og får de fleste inn momsfritt, mens andre får stoppet hver eneste pakke.

Er du sikker på de ikke kan dele det opp?

Postdistriktet har ingenting de skal ha sagt. Tollbehandlingene skjer på Postens godsenter i oslo.

Lenke til kommentar
Det blir litt gambling ja, men noen har fått tilsendt pakker over 200 kr merket som "gaver" og dermed går de glatt igjennom.

Om play.com gjør dette vet jeg ikke.

Gavemerkingen er dessverre ingen garanti. Ikke det oppførte beløpet på deklarasjonslappen heller.

De tar alt med i betrakning. Ser det ut som det er mer, eller de kjenner igjen en avsender fra før ikke har rent mel i posen, kan du få tilsendt krav om kvittering for kjøpet.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Litt på siden, men jeg vil benytte anledningen til å skryte av Play.com.

For det første, jeg har alltid fått DVD'er enkeltvis, også når jeg har benyttet meg av 3 for 20£ hos dem (hver ble da priset til 6.66£).

Så skryten: I jula besilte jeg et spill (til under 200kr så jeg har ikke testet tollgrensa). Jeg hadde nylig flyttet, og glemt å oppdatere adressen hos Play.com, men siden posten videresender, skulle ikke det være noe problem.

Men, pakken dukket aldri opp, og i slutten av januar skrev jeg til Play.com. Jeg skrev også at det var sendt til gammel adresse, men at posten skulle ha videresendt den. Dagen etter fikk jeg svar om at de beklaget det og derfor skulle sende meg et nytt eksemplar uten omkostninger, noe som ble gjort dagen etter. Det eneste de ba meg om, var å ta kontakt for retur av det ene spillet hvis jeg skulle motta begge (noe jeg ikke har gjort).

Jeg hadde ventet at Play.com ville bedt meg om å sjekke med posten først el, men altså ny forsendelse to dager etter min henvendelse. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...