Skypond Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hello Lurer litt på tilbud på play.com der du kan velge ut 3 filmer til 20 pund. hvordan blir det med toll etc? må jeg betale toll eller slipper jeg det Lenke til kommentar
MuD Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvis du har Under 16pund så slepper du toll Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvis du har Under 16pund så slepper du toll Hvordan funker det med toll på sånt? Får du tilsendt en regning fra tollvesenet automatisk, eller må du selv rapportere om import etter du har mottatt varer? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 16 pund vil vel ikke være helt korrekt, grensen er 200 nkr. Husk å sjekke hvilke kurser som tollvesentet opperer med, for de er som regel ikke den samme som f.eks står på tekst-tv eller den norske bank sin. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Nei, men dere misser poenge her. Han stiller et god spm. Hva om man velger TRE filmer...tre separate filmer, som play selger som pakketilbud til 20 pund. Jeg har ALDRIG sett play sende ut en større pakke en EN film.....så disse kan også kanskje bli sendt som en og en. hmmmm...ville vært intresant å høre om noen her har kjøpt via et slikt tilbud. AKIRA Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 De sender en og en. Har benyttet meg av et sånt tilbud på play før. Lenke til kommentar
pepzi Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Kjøpte nettop med dette tilbudet selv og kan bekrefte at de sender filmene hver for seg. dermed slipper du toll. Har opplevd noen ganger at det er strikk rundt pakkene så de henger samen. Lurt litt på hva tollerne tenker da.. Lenke til kommentar
Skypond Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 ok det høres flott ut, så da slipper jeg med andre ord toll på dette tilbudet. Noen andre som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 jeg kan bekrefte at hvis du bestiller filmer i sånt tilbud, så sender de uansett pakkene 1 og 1, sånn at du slipper evt mva på varene. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Er allerede et par stk som har bekreftet det før deg Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Har opplevd noen ganger at det er strikk rundt pakkene så de henger samen. Lurt litt på hva tollerne tenker da.. Denne strikken er det selvfølgelig postmannen som setter på Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Stemmer ikke helt, har kjøpte 3 filmer fra 2 for 10£ , da fikk jeg 2 filmer i samme pakke og den siste kom for seg selv. QUOTE (pepzi @ 17/04/2004 : 23:39) Har opplevd noen ganger at det er strikk rundt pakkene så de henger samen. Lurt litt på hva tollerne tenker da.. Denne strikken er det selvfølgelig postmannen som setter på Fin den strikken. Det har hent at jeg har bestilt 5-6 filmer på en gang og da har den fine strikken gjort at de ikke får plass i postkassa, og jeg må en tur på posten. Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Fin den strikken. Det har hent at jeg har bestilt 5-6 filmer på en gang og da har den fine strikken gjort at de ikke får plass i postkassa, og jeg må en tur på posten. Det er ikke strikken som gjør at de ikke går i postkassen. Situasjon: Postmannen får pakkene sammen med posten sin på morgenen og tenker: 6 pakker til samme person? Går disse i postkassen da? Nei, det tror jeg ikke, han setter dermed en strikk rundt filmene og skriver EN hentemelding på alle. Alternativet til strikken vil være og skrive seks slike hentemeldinger. Dette vet jeg, da jeg er postmann. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Fin den strikken. Det har hent at jeg har bestilt 5-6 filmer på en gang og da har den fine strikken gjort at de ikke får plass i postkassa, og jeg må en tur på posten. Det er ikke strikken som gjør at de ikke går i postkassen. Situasjon: Postmannen får pakkene sammen med posten sin på morgenen og tenker: 6 pakker til samme person? Går disse i postkassen da? Nei, det tror jeg ikke, han setter dermed en strikk rundt filmene og skriver EN hentemelding på alle. Alternativet til strikken vil være og skrive seks slike hentemeldinger. Dette vet jeg, da jeg er postmann. Det tror jeg faktisk kommer litt ann på postmannen for jeg har fått pakker med fem dvd plus en haug med annen dritt i postkassa en gang så det går faktisk. Litt vanskelig å få ut men. Men det pleier som regel å gå bra, er bare så j*vlig lei å måtte stå i kø på posten. Så bestiller aldri mere en 4 filmer om gangen, for da får det plass. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg tenkte å legge inn spørsmålet mitt her, så jeg ikke får advarsel: På infoen på produktene play.com har, så så jeg at det er med region tullet jeg lurer på, siden jeg skal bestille noen Xbox spill derifa, og da så jeg: Region PAL: Will play on UK XBOX only. I Norge så har vi PAL, men når det står UK XBOX only, så begynner jeg å lure; går det virkelig an å spille xbox spill fra play.com ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Bare velg 3 filmer du, det kommer ikke toll på de. Play.com sender 1 og 1 film, selv når det er slike tilbud. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Play com er bevisste på dette og sender dem slik at det ikke blir avgift på dem. Fikk også to i en nettopp, men de var jo under 200 tilsammen så da går de gjennom. Playcom er helt suverent etter min mening. Lave priser, ingen frakt, rask levering og de sender dem altså oppdelt om nøvendig. Bedre kan ikke en sånn forhandler bli. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvordan funker det med toll på sånt? Får du tilsendt en regning fra tollvesenet automatisk, eller må du selv rapportere om import etter du har mottatt varer? Dersom du kjøper ei samleboks som ikkje play.com kan dele opp skjer følgande: Posten har nylig sendt ut informasjon om nye rutiner. Pakker mellom 200 og 1000 kroner vert no automatisk fortolla av posten. Dei legg på eit gebyr på rundt 70 kroner. Du får hente pakken på posten som om den var sendt i oppkrav. Hentemelding med utrekna mva og gebyr kjem i postkassa. Bent Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg tenkte å legge inn spørsmålet mitt her, så jeg ikke får advarsel:På infoen på produktene play.com har, så så jeg at det er med region tullet jeg lurer på, siden jeg skal bestille noen Xbox spill derifa, og da så jeg: Region PAL: Will play on UK XBOX only. I Norge så har vi PAL, men når det står UK XBOX only, så begynner jeg å lure; går det virkelig an å spille xbox spill fra play.com ? Ja, du kan spille xbox spill som du kjøper fra play. Det er PAL og her i norge bruker vi jo også PAL. Vet ikke helt hvorfor de skriver on uk xbox only. Er bare å kjøpe spill fra play hvis du ser noe bra. Har sjøl kjøpt ps2 spill fra play. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå