Gå til innhold

Canon i550 - svart blekk i BCI-3eY (gul)

Anbefalte innlegg

Har en Canon i550 blekkskriver. Av en eller annen grunn har den gule patronen blitt fylt opp med svart eller mørkt blekk, slik at gulfargen blir nærmest brun/beige. Tar jeg ut patronen, ser jeg at den lille hvite "puten" i skriverhodet som ligger under åpningen av selve patronen, har mørkt blekk på seg. Dette problemet skjedde etter at jeg kjørte rense-funksjonen for en stund siden. Setter jeg i en ny patron, smitter det svarte over i patronens "svamp". Jeg har alsri satt en patron/farge på feil sted.

Hva har skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du gjort noe med problemet?

Noen som vet hvilket skreive hode som sitter i en i550. Det står ikke i manualen.

Edit: Det er visst QY6-0045-000, fant jeg ut.

Edit 2: Problemet ble utrolig nok løst med en ny patron og funksjonen dyp-rensing et par ganger - det samme som ødela den første patronen (?) Ganske imponerende, selv om en full patron gikk rett i søpla. Uansett billigere enn et nytt skriverhode!

Fredrik

Endret av legofred
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har samme problem med min i850. Den gule trekker opp farge fra de andre fargene, cyan og magenta. På i850 er det sånn at den svarte patronen har en annen "pute" enn fargene. Derfor har jeg en misstanke om at gul trekker opp farge både fra cyan og magenta. Jeg hadde ikke brukt fargene på skriveren på en stund, og da var blekket i den gule patronen mer grå/svart enn gult. Nesten full patron rett i søpla. Så kjøpte jeg en ny gul patron, og kjørte dybderens et par ganger. Da ble gul sånn som den skulle være. Men da jeg testet skriveren dagen etter hadde plutselig gul blitt brunaktig. Tydelig at også denne patronen har trekt opp farge fra de andre patronene, så jeg vurderer å kjøpe nytt skriverhode. For sånn kan jeg ikke ha det.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...