sveinove Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Eg nyttar Telenor ADSL 2mbit, har router Billion Bipac med opne porter for Emule, Win XP. Har også Norton Internet Security, for tiden avslått. Problemet er at det sikkert ikkje er rett innstilt i Emule for optimal nedlasting. Kva bør oppstørm og nedstrøm være innstilt på i kb/s, og kva bør ned og opp grense stå på? Har hørt at kilder pr fil også har innvirking? Å ligge på rundt 20kb/s på ei så stor linje er vel i minste laget vil eg tru? Har rota med innstillingar og vert opp i 30, men så var det å skrive ned når ein finn ut noko riktig då... Men uansett 20-30 er forlite. Har High ID så det er ikkje noko problem med forwarding av porter vil eg tru... Norton vil vel kvele det stakkars eselet, så den bør vel være av ved maskimal hastighet? Sikkert nokon med router og 2mb som har erfaring med Emule out there... Ser fram til eit genialt svar Endret 17. april 2004 av sveinove Lenke til kommentar
iblis Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 hastigheten kommer jo ann på uploadhastigheten til han du laster ned fra Lenke til kommentar
sveinove Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Det er klart det kommer an på den eg laster ned fra, men det ugjer ein del å ha rette innstillingar også. Derfor vil eg ha nokon tips. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvis du bruker en router vil "eselet" kjøre i Lowid modus. Du må sette opp routeren med forwarding på de portene emule bruker. Dette står det MASSE om i den hjelpefilen som følger med. -KJ Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 din download har oxo noe med din upload. har du asymetrisk linje stjeler upload all download hastihet. Lenke til kommentar
sveinove Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Ok, men hvilke innstillinger bør eg ha på 2 mbit linje. Akkurat no har eg kun 10,6 i download og 18 i upload, men det er jo bare en brøkdel av linja mi som er nytta. Download varierer frå 10 til 30 viss eg er heldig. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Forstår du ikke hva vi sier? Det har NADA med innstillingene du setter på maks down og up med mindre du setter maks up for høyt. 10kb/s er finfint på up. Det som derimot betyr en hel del er det jeg postet over om Lowid. Kikk i hjelpefilen til eMule og søk på Lowid eller router. -KJ Lenke til kommentar
Tiesto Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Du kan prøve og sette ned uploaden det skal hjelpe litt. har dålig erfaring med emule , jeg bruker overnet og er kjempefornøyd me det, vet at på 512\128 er det ingen problem og kjøre ut linja vist du har 10 i upload. men på 1024\256 må man sette ned uploaden ytteligere for og få stor hastighet. prøv dette må sikkert ha en upload crack for og sette uploaden under 10. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 jeg skifta bare port, og fikk mye raskere dowload... vet ikke om det bare er jeg som hadde flaks... for isp'n min hevder de ikke shaper porter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå