Ever Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Antar dette er et sikkelig newbie spørsmål for de fleste men: Har oppdateringsfrekvensen du kjører skjermen på noe å si for prestasjonen til skjermkortet? Sitter og sliter med en gammel geforce2 mx, og selv om jeg foretrekker 85hz, vil jeg heller kjøre 60hz om det vil resultere i lagging i spill. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Altså, jo høyere oppdateringsfrekvens, desto bedre. Mange spill o.l. har "sync to screen" eller noe sånt på, så hver frame blir synkronisert med skjermen. Hvis du da har kun 60Hz, vil du kunne oppnå maksimum 60fps med det på. Har du 100Hz, vil du få 100fps(hvis skjermkortet klarer det såklart). Jeg foreslår at du setter oppdateringsfrekvensen så høyt som mulig, og slår av alt som heter sync to screen, sync every frame eller noe sånt. Jeg tror ikke at spill vil lagge noe pga. fps/oppdateringsfrekvens. Lenke til kommentar
JSS Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Quote: On 2002-04-02 21:53, Radiax skrev:Altså, jo høyere oppdateringsfrekvens, desto bedre.Mange spill o.l. har "sync to screen" eller noe sånt på, så hver frame blir synkronisert med skjermen. Hvis du da har kun 60Hz, vil du kunne oppnå maksimum 60fps med det på. Har du 100Hz, vil du få 100fps(hvis skjermkortet klarer det såklart).Jeg foreslår at du setter oppdateringsfrekvensen så høyt som mulig, og slår av alt som heter sync to screen, sync every frame eller noe sånt.Jeg tror ikke at spill vil lagge noe pga. fps/oppdateringsfrekvens. Med 60Hz kan du få 120FPS og med 100Hz kan du få 200FPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå