Hjelp!!! Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Eg har ei gammal maskin (400MHz). Probleme mitt er at dataen virker som den skal i 5 minutt så er den vedlig treig i 5min. Eg har nett formatert fordi den var sånn før, det hjelpte ikkje noke. Eg tvila på at det er virus siden eg har norton antivirus på maskina og den er nett formatert. Eg lurer på om det kan vere psu som er litt gåen, fordi ''power lyset'' som er frampå maskina blinker. Kan det vere psu som er problemet? Kva anna kan det vere? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Blinkende power-lys er typisk overopphetingsbeskyttelse, ELLER at maskinen kjører med redusert hastighet for å spare strøm. Dette kan ofte skrues av i BIOS. Hadde et HK som skrudde ned hastigheten hver gang man brukte floppyen. Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Kan dette få maskina til å gå treigere da? Kvifor har maskina blitt slik etter noken år? Kva kan det heite i bios? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg husker ikke helt hva det heter, men det lå under "Power-management" eller noe tror jeg. Men det kan jo selvfølgelig komme av andre ting. Det hørtes bare akkurat ut som noe jeg var ute for et par ganger. Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 POWER MANAGMENT SETUP ACPI funtion :Enabled Power managment :User Define PM control by APM :Yes Video Off Method :V/H SYNC+Blank Video Off After :Standby MODEM use IRQ :3 Doze Mode :Disable Standby Mode :Disable Suspend Mode :Disable HDD Power Down :Disable Throttle duty Cycle :65.5% PCI/VGA Act-Monitor :Disable Soft-Off by PWR-BTTN :Instant-Off CPUFAN Off In Suspend :Enabled Power Loss Recovery :Disabled Power On by Ring :Enabled Power On by Alarm :Disabled IRQ 8 Break Suspend :Disabled Det er det som står under POWER MANAGMENT! Kva skal eg endre på? Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Er det ingen som veit kva eg skal ta av/på i power managment? Endret 18. april 2004 av Hjelp!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå