anon12234 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 bruk aida32 og se om det står R350 på gpu info, hvis det gjør det har du 9800pro Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 når HP er så drittsekker at de ikke skriver hvilken R9800 du har kan det jo være alt fra Pro, SE, non pro, LE, XT(mindre sannsynlig)... kanskje det er ett Non pro, siden de ikke skriver noe mer...? Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Takker for alle svar!!! Ifm me Aida32 så har jeg denne informasjonen: Ati Radeon 9800 Pro (R350) GPU clock 324 MHz Ramdac 400 MHz GPU code name R350 Vet at vi switcher emne her nå, men hvordan er muligheten for å klokke opp dette kortet? De av dere som har nevnt garanti i forhold til å sprette kabinettet: det er ikke noe problem, what so ever, å dissekere denne personale computeren. Ingen beskyttelse, så det er bare å hamre ivei. Dessuten er det godt om plass i kassen! Trenger ingen kvinnehender for å komme til der.... Blir kanskje kjønnssensurert i forhold til likestillingsloven m.m men.... Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Kjørte forresten 3DMark2001 nå, med standardoppsett må nevnes..! (ingen options-forandringer..) Fikk en sum av 14026. Er dette nrmalt eller? Tenker da spesielt på de av dere som har Ati 9800 Pro. Det er ikke d at jeg er misfornøyd med ytelsene på maskinen, men det er heller hva som befinner seg inn i kassen som interesserer meg. Muligens alltid et problem når en kjøper slike ferdig-pc'er, med tanke på specs'n. Veldig beskjedne med å oppgi korrekte, eller kanskje mere riktig, nøyaktige maskinvarespeifikasjoner store selskaper som feks HP. Tror vel at menigmann ikke vet bedre?? Uansett, de av dere som har kommentarer: spy i vei! Lite tilleggspørsmå: er det mulighet for å klokke opp denne prosessoren? P4 3,06. Ja, bryter med emne igjen, men like å utfordre skjebnen! ( hvis ikke kan moderatore'ene kvele meg med en sløv termos!) Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kjørte forresten 3DMark2001 nå, med standardoppsett må nevnes..! (ingen options-forandringer..) Fikk en sum av 14026. Er dette nrmalt eller? Tenker da spesielt på de av dere som har Ati 9800 Pro. Det er ikke d at jeg er misfornøyd med ytelsene på maskinen, men det er heller hva som befinner seg inn i kassen som interesserer meg. Muligens alltid et problem når en kjøper slike ferdig-pc'er, med tanke på specs'n. Veldig beskjedne med å oppgi korrekte, eller kanskje mere riktig, nøyaktige maskinvarespeifikasjoner store selskaper som feks HP. Tror vel at menigmann ikke vet bedre?? Uansett, de av dere som har kommentarer: spy i vei! Lite tilleggspørsmå: er det mulighet for å klokke opp denne prosessoren? P4 3,06. Ja, bryter med emne igjen, men like å utfordre skjebnen! ( hvis ikke kan moderatore'ene kvele meg med en sløv termos!) beklager å måtte skuffe deg, med 9800pro har du IKKE! det kjører GPU hastighet på 380 mhz! ikke 324. det gjør derimot et 9800non pro! er jo ikke dårlig det heller akkurat da! men hp har kun solgt 9800 med sine og ikke pro desverre..:| Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Kjørte forresten 3DMark2001 nå, med standardoppsett må nevnes..! (ingen options-forandringer..) Fikk en sum av 14026. Er dette nrmalt eller? Tenker da spesielt på de av dere som har Ati 9800 Pro. Det er ikke d at jeg er misfornøyd med ytelsene på maskinen, men det er heller hva som befinner seg inn i kassen som interesserer meg. Muligens alltid et problem når en kjøper slike ferdig-pc'er, med tanke på specs'n. Veldig beskjedne med å oppgi korrekte, eller kanskje mere riktig, nøyaktige maskinvarespeifikasjoner store selskaper som feks HP. Tror vel at menigmann ikke vet bedre?? Uansett, de av dere som har kommentarer: spy i vei! Lite tilleggspørsmå: er det mulighet for å klokke opp denne prosessoren? P4 3,06. Ja, bryter med emne igjen, men like å utfordre skjebnen! ( hvis ikke kan moderatore'ene kvele meg med en sløv termos!) er ofte en vanskelig sak å finne specs på ferdig-pc.. Tenk deg når jeg skulle finne ut hvilket hk jeg hadde (glemte faktisk å undersøke manualen ) Lenke til kommentar
Kransen Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Det var da j..... dumt! Idiotisk å toppe en slik pc me " bare" 9800 non-pro, ikke det at jeg er misfornøyd! Men de kunne kostet på de lappene med å sette i et pro kort! Nå fikk jeg faktisk lyst til å rive ut kortet og kjøpe med et "ordentlig" skjermkort, dog 9800 non-pro er vel ikke møkkakort? Har bare lyst til å ha et kort som står i stil til resten av PC'en!!! Lenke til kommentar
TDK Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 9800non pro ligger rundt 9700pro i ytelse og det er absolutt ikke dårlig.... Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 9800np er ikke noe å kjimse av nei. er et bra kort til en billig penge. og skal du kjøpe nytt, vent en mnd elle.no, da er di fleste nåværende korta gått ned i pris Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Om du får lav score kan vel være fordi det sitter lite & dårlig minne i pcen, jeg har opplevd veldig mange ganger at slike fardigbygde pcer (merk, HP, Siemens), har veldig dårlige brikker i seg, er ofte noe rukkel av et pc2100 ram, selvom resten av maskina skal være ok, og hovedkortene i disse pcene er også vanligvis noe rukkel. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvis du hadde lastet ned prod. specs fra den linken du viste til så hadde du sett at det er et r9800 brikke som sitter der og ikke en r9800pro. Specs. punkt nr. 4 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jepp, det er bare å åpne. Men jeg advarer deg, har vært inni en HP maskin før. Brukte 20 min bare bare på å sette inn en ram-brikke hehe, husker gamle aopen-kassa mi, første gang jeg var med på hdw-bytte (montere hdd). Hadde med en kompis, han kan betraktes som "beleven" innen data, etter å ha PRØVD å jobbe i en time kom han til konklusjonen at kassa var en ubrukelig klomp med drit bytta til chieftec Huskerden gamle Compaq'en min Skulle sette inn en RAM-brikke og måtte gjøre følgende: -Fjerne dekselet -Skru ut PSU -Trekke ut alle strømledninger -Ta ut HD'en og halvveis CD-ROM'en -Skru ut masse skruer for så å svinge HK'et ut på en dør (svinge ut bakveggen). -Da fant jeg to forskjellige minneplasser, og begge var full, den ene var til og med limt fast, og i den andre stod det største kortet som pc'en kunne ta. Tok meg ca. 40min å åpne hele driten Gjett hvor langt den var fra å ryke rett ut gjennom vinduet Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Om du får lav score kan vel være fordi det sitter lite & dårlig minne i pcen, jeg har opplevd veldig mange ganger at slike fardigbygde pcer (merk, HP, Siemens), har veldig dårlige brikker i seg, er ofte noe rukkel av et pc2100 ram, selvom resten av maskina skal være ok, og hovedkortene i disse pcene er også vanligvis noe rukkel. hvis du har sett på siden, er det i alle fall ikke grunnet lite minne, da det er en gig med PC2700 minne, som står i stil til cpu! ettersom den er en 3,06ghz 533mhz hadde det vært 3.0 hadde bare dte gjort det MYE raskere men maskinen er fin ellers, og minne kjører jo synkront, så den ytelsen skal det ikke være noe å si på. se også om du kan skru på HT i bios, da denne prosessoren skal støtte dette. men mulig de har vært dumme og satt inn et hk som ikke støtter hk`et. men jeg ville sjekket ut hvilket hk osv du har, hp bruker nok asus når jeg tenker meg om, gjør hvertfall det i alle socket a maskinene! men sjekk dette, last ned chipsett drivere fra produsenten, dette kan øke ytelsen endel skjønner du! ettersom det som medfølger med maskinen, er nok gamle drivere! så last ned drivere på nytt, så går det nok bedre! og en liten ting til: 3DMark er IKKE livet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå