vehitman Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvis det ikke kommer noen pipelyder og ledninga til pc-speakeren er satt riktig i (dobbeltsjekk) så er det med stor sannsynlighet Hovedkortet eller prosessoren som er DOA (har opplevd det selv) Har du en eller annen pc-kjappe i nærheten så ta pcen ditt og be de sjekke hva som er galt... Da finner du ut hva du evt. skal sende tilbake... Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 hallo. aller først, noen nyere skjermkort støtter både 1,5 og 3,3 agp slot men om du bruker ett som bare går på 3,3 volt på en 1,5 volts agp slot så har nok agp porten tatt kvelden. det andre spørsmålet er følgende. du har vel lagt inn s-ata driverne ettesom du bruker s-ata disker? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Har du husket å koble til strømkontakt på skjermkortet (R9700Pro)? Lenke til kommentar
clon Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Har satt i strøm kontakten på skjermkortene jeg har prøvd ja, har også prøvd å starte pcen med bare en minnebrikke og flyttet den litt rundt. Og siden jeg ikke får signal ut til skjermen og ikke ser hva som skjer har jeg da naturligvis ikke installert S-ATA drivere. Lenke til kommentar
clon Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Også forresten, i veiledningen som følger med hovedkortet står det at det bare støtter 1.5 V AGP kort, så da kan kanskje det være problemet. Er ikke sikker på hva de skjermkortene jeg hadde var for noe, prøver å sjekke nå Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 ja da er det nok skjermkortet som har skylda er antagligvis på 3 volt. da kan du jo prøve og kjøpe eller låne ett 1,5 voltskort først. men jeg gjorde det samme og det tok knekken på hovedkortet Lenke til kommentar
clon Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Men begge kortene jeg har prøvd har vært universal agp, sjekket tidligere idag, og da skal det funke både med et 1.5v og 3v .... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg hadde samme problemet etter bygging av en maskin, da hadde jeg skrudd skruene for hardt fast på hovedkortet ^^ Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 ja. det kan jo selvfølgelig være att en av spacerne (avstandshylsene til og feste hovedkortet i) sitter feil og kortslutter noe da Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 feil med LEDS! sjekk om det er koblet riktig. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Prøv å sette i alle de komponentene du trenger for å starte opp i en kompis sin maskin og se hvilke av de som eventuelt ikke fungerer på hans system. Kan hende du har slått en del av hovedkortet eller CPU'en borti en kant som har gjort komponenten defekt.. Lykke til Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Prøv en minimums oppkobling igjen , uten skjermkort , kontroller om cmos jumper står riktig og cpu viften går, er litt lettere å se hvilken side feilen ligger på. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Bygde en lignende PC her for en ukes tid siden, og fikk akkurat samme problem. Etter et par timer med feilsøking fant jeg ut at RAM'en ikke var medgjørelig. Dette koret har flere bios oppdateringer som fikser nettopp dette problem. Mitt forslag: Ta ut en av brikkene, og la en brikke stå igjen i den midterste DIMM sloten:) -z00l- Lenke til kommentar
z00l Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Glemte en ting: Asus sine hk er ganske kresne med tanke på skruene du skrur fast hovedkortet med. Sørg for at du ikke bruker skruer med for stor overflate på. Sjekk alle skruene du har skrudd fast -z00l- Lenke til kommentar
z00l Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Her er vi voldsomt glemsom Deluxe/GD kortene har noen strømkonstatorer som står noe ukurrant til. Dvs hvis du har prøvd å f.eks presse en CD-ROM i den nederste 5.25" eksterne utgangen, vil CD-ROM'en ta borti disse. Har du da vært uheldig kan det hende du har ødelagt en av disse. Da vil du også oppleve samme problem!!! Dette er det desverre ingen umiddelbar ting du kan få ordnet på. -z00l- Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Og bare så det er sagt så har jeg brukt de skilleskruene Sikkert at du ikke brukt for mange da...? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Skal festes med kun ni skruer : +-------------------------+ | x x x | | | | | | | | | | | | | | x x x | | | | | | | | | | | | x x x| +-------------------------+ sånn circa slik lokalisering på de . Og CPU_FSB jumperen må stå på pos 1-2 . Endret 18. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
lasso Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Ett annet problem som dette kan være er at ditt hovedkort ikke støtter din 3000+ CPU uten en bios oppgradering. Om du har fått ett kort som er produsert for noen uker siden kan det være at du må flashe bios før hovedkortet booter. Om du har mulighet så lån en CPU av noen. Om det funker så forsøk og flashe kortet med den lånte CPU. Lykke til Lenke til kommentar
clon Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Jeg har brukt alle 9 festeskruene og da også alle 9 skilleskruene. Uheldigvis så har jeg ikke så mange kamerater med pc og de få som har har Intel Så nå skal jeg gå over alt en runde til da, og se om det blir noe greie på det etterhvert ... Lenke til kommentar
pcpro Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 assa jeg hadde et 3,3 volt agp kort på min 1,5 volt hovedkort, det sto i manualen at du ikke skulle ha 3,3 volt i agp porten! men funak fett for det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå