Gå til innhold

Nybygd PC som ikke starter ordentlig

clon

Anbefalte innlegg

Hvis det ikke kommer noen pipelyder og ledninga til pc-speakeren er satt riktig i (dobbeltsjekk) så er det med stor sannsynlighet Hovedkortet eller prosessoren som er DOA (har opplevd det selv) Har du en eller annen pc-kjappe i nærheten så ta pcen ditt og be de sjekke hva som er galt... Da finner du ut hva du evt. skal sende tilbake...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hallo. aller først, noen nyere skjermkort støtter både 1,5 og 3,3 agp slot men om du bruker ett som bare går på 3,3 volt på en 1,5 volts agp slot så har nok agp porten tatt kvelden. det andre spørsmålet er følgende. du har vel lagt inn s-ata driverne ettesom du bruker s-ata disker?

Lenke til kommentar

Har satt i strøm kontakten på skjermkortene jeg har prøvd ja, har også prøvd å starte pcen med bare en minnebrikke og flyttet den litt rundt.

Og siden jeg ikke får signal ut til skjermen og ikke ser hva som skjer har jeg da naturligvis ikke installert S-ATA drivere.

Lenke til kommentar

Også forresten, i veiledningen som følger med hovedkortet står det at det bare støtter 1.5 V AGP kort, så da kan kanskje det være problemet. Er ikke sikker på hva de skjermkortene jeg hadde var for noe, prøver å sjekke nå

Lenke til kommentar

Prøv å sette i alle de komponentene du trenger for å starte opp i en kompis sin maskin og se hvilke av de som eventuelt ikke fungerer på hans system. Kan hende du har slått en del av hovedkortet eller CPU'en borti en kant som har gjort komponenten defekt.. :roll:

Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar

Bygde en lignende PC her for en ukes tid siden, og fikk akkurat samme problem.

Etter et par timer med feilsøking fant jeg ut at RAM'en ikke var medgjørelig.

Dette koret har flere bios oppdateringer som fikser nettopp dette problem.

Mitt forslag: Ta ut en av brikkene, og la en brikke stå igjen i den midterste DIMM sloten:)

-z00l-

Lenke til kommentar

Her er vi voldsomt glemsom :)

Deluxe/GD kortene har noen strømkonstatorer som står noe ukurrant til. Dvs hvis du har prøvd å f.eks presse en CD-ROM i den nederste 5.25" eksterne utgangen, vil CD-ROM'en ta borti disse. Har du da vært uheldig kan det hende du har ødelagt en av disse. Da vil du også oppleve samme problem!!!

Dette er det desverre ingen umiddelbar ting du kan få ordnet på.

-z00l-

Lenke til kommentar
Skal festes med kun ni skruer :

+-------------------------+
|  x                x        x  |
|                                 |
| x                 x        x |
| x                 x          x|
+-------------------------+

sånn circa slik lokalisering på de .

Og CPU_FSB jumperen må stå på
pos 1-2 .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ett annet problem som dette kan være er at ditt hovedkort ikke støtter din 3000+ CPU uten en bios oppgradering. Om du har fått ett kort som er produsert for noen uker siden kan det være at du må flashe bios før hovedkortet booter. Om du har mulighet så lån en CPU av noen. Om det funker så forsøk og flashe kortet med den lånte CPU.

Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg har brukt alle 9 festeskruene og da også alle 9 skilleskruene. Uheldigvis så har jeg ikke så mange kamerater med pc og de få som har har Intel :dontgetit:

Så nå skal jeg gå over alt en runde til da, og se om det blir noe greie på det etterhvert ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...