Gå til innhold

Ny 512 mb pc3200 minnebrikke

warillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du er villig til å bruke litt penger, så kan du kjøpe 2 nye på 512MB. F.eks. 2 stykk av den som det ble linket til, så selger du din...

ja det har jeg gjort...

jeg solgte min gamle apacer 512 pc 3200 brikke og kjøpte et sett med Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM.

Gleder meg til de kommer i posten :D

Lenke til kommentar
Hvis du skal klokke så kan det hende at det ikke er så dumt å kjøpe pc3700 eller høyere. Det er jo hvis du skal selge den som er pc3200.

jeg så på maskinvaren din og vi har faktisk samme hovedkort, cpu, skjermkort (Hercules :love: ), snart samme ram og samme cpu kjøler :thumbup:

Hva er tempen din med den kjøleren?

Hvordan virker den rammen i det systemet?

Bra valg av komponenter forresten :D

Lenke til kommentar
Hvis du skal klokke så kan det hende at det ikke er så dumt å kjøpe pc3700 eller høyere. Det er jo hvis du skal selge den som er pc3200.

jeg så på maskinvaren din og vi har faktisk samme hovedkort, cpu, skjermkort (Hercules :love: ), snart samme ram og samme cpu kjøler :thumbup:

Tempen ligger på ca. 43 på idle. Men jeg det er ikke så lenge siden jeg har ført på et nytt lag med as5 og håper at den vil synke et par tre grader til. Vifta er digg den lager så og si ingen lyd og jeg kjører den på maks.

Når det kommer til rammen så virker den veldig fint men, jeg sitter med den følsen at det er rammen som holder meg igjen når jeg klokker. Så jeg angrer litt på at jeg kjøpte pc3200 og ikke pc3700 eller pc4000 som hadde kommet når jeg kjøpte maskinen. Men jeg hviste jo ikke da at jeg skulle starte og klokke.

Sliter med å få den stabil over 3400 MHz, da klarer jeg ikke å kjøre på 1:1 og 2.2.2.6 må ned på 5:4 for å klare og kjøre på 2.2.2.6, tror jeg det var. Men det er ikke h 100% sikkert. Da hadde jeg psu fra chieftec på 360w nå har jeg en Mist 550w. Lurte engentlig på om det var det som var problemet, at systemet ikke fikk nok suppe, med har ikke testet ennå. Må bare komme i litt klokke humør først ;)

Og skjermkortet fra Hercules er :w00t: , bare så synd at de har sluttet og produsere grafikk kort. Eller så hadde mitt nye kort som kommer til sommeren vært fra Hercules.

Lenke til kommentar

Tempen ligger på ca. 43 på idle. Men jeg det er ikke så lenge siden jeg har ført på et nytt lag med as5 og håper at den vil synke et par tre grader til. Vifta er digg den lager så og si ingen lyd og jeg kjører den på maks.

Når det kommer til rammen så virker den veldig fint men, jeg sitter med den følsen at det er rammen som holder meg igjen når jeg klokker. Så jeg angrer litt på at jeg kjøpte pc3200 og ikke pc3700 eller pc4000 som hadde kommet når jeg kjøpte maskinen. Men jeg hviste jo ikke da at jeg skulle starte og klokke.

Sliter med å få den stabil over 3400 MHz, da klarer jeg ikke å kjøre på 1:1 og 2.2.2.6 må ned på 5:4 for å klare og kjøre på 2.2.2.6, tror jeg det var. Men det er ikke h 100% sikkert. Da hadde jeg psu fra chieftec på 360w nå har jeg en Mist 550w. Lurte engentlig på om det var det som var problemet, at systemet ikke fikk nok suppe, med har ikke testet ennå. Må bare komme i litt klokke humør først ;)

Og skjermkortet fra Hercules er :w00t: , bare så synd at de har sluttet og produsere grafikk kort. Eller så hadde mitt nye kort som kommer til sommeren vært fra Hercules.

hmm bruker as5 også og har en idle temp på 43 jeg også men under max stress hopper den oppi 55c den synes jeg er litt mye :ermm:

Mitt system er helt uklokket og jeg kommer ikke til å klokke det noe ekstremt etter jeg har fått den nye rammen så jeg tror pc3200 holder i lange bananer for meg.

Mulig jeg skal tjune no timings etter hvert da...

Skjermkortet er av beste kvalitet! veldig bra :w00t:

Bruker dog en annen kjøler enn orginalen (VGA silenser) fordi den vifta begynte å bråke en del :(

Men bortsett fra noe høy cpu temp så er jeg strålende fornøyd med systemet :yes:

Lenke til kommentar
komplett selger den ikke lenger  :cry:

så hvis noen vet om en lignende brikke

hmm er det disse du mener?

Brikkene du refererer til har timings 2-3-2-6, brikka hans hadde 2-2-2-6 ;)

du tror ikke han har justert timingsene litt da?

som jeg kjører på 2-2-2-6

Ahh, sorry leste litt fort. Nei, da skulle det gå greit.

Lenke til kommentar

Har AMD 2800+, så jeg trenger vel ikke akkuratt PC3700? Jeg er jo ikke en ekstrem overklokker.

Men den brikka som jeg har nå!

Kan den kjøre 2-2-2-6 når det står 2-3-3-6 i produktnavne?

Eller er den brikken som har 2-3-3-6 i produktnavne en annen brikke?

Har en twinmos cl 2.5.

Burde jeg selge den og kjøpe en annen som kjører på 2-2-2-6

Hvilken i så fall?

Minne prisene er jo dyre nå :no:

Lenke til kommentar

hmm bruker as5 også og har en idle temp på 43 jeg også men under max stress hopper den oppi 55c den synes jeg er litt mye :ermm:

Mitt system er helt uklokket og jeg kommer ikke til å klokke det noe ekstremt etter jeg har fått den nye rammen så jeg tror pc3200 holder i lange bananer for meg.

Mulig jeg skal tjune no timings etter hvert da...

Skjermkortet er av beste kvalitet! veldig bra :w00t:

Bruker dog en annen kjøler enn orginalen (VGA silenser) fordi den vifta begynte å bråke en del :(

Men bortsett fra noe høy cpu temp så er jeg strålende fornøyd med systemet :yes:

Kommer også opp mot 55 grader på max load. Men lukter litt på vannkjøling. Så det kommer nok etter hvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har en: Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB REG CL2

32Meg x 8, non ECC, 400MHz nå som jeg kjører på 2-2-2-6

Og vil kjøpe en som er like god, og kan overklokkes. Hva skal jeg kjøpe da?

Den ram'en er jo registrert?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB REG CL2

32Meg x 8, non ECC, 400MHz

REG som i REGISTERED. Hvilket system kjører du denne brikken på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...