Hevi Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 jeg kjøpte med en Siemens SX1 tirsdag denne uken etter å hatt den i tankene en stund. problemet mitt, er at jeg må lade telefonen hver dag. Jeg hadde før en Nokia 8310 og den brukte jeg omtrent samme, om ikke mer og batteriet holdt i over en uke. Hva er det med SX1 som sluker strøm, eller har jeg fått ett dårlig batteri. Leser en del på forum her at TFT skjermen sluker strøm, men den må da holde mer en ett døgn?? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Er nok noe feil om du bruker den til vanlig bruk da ja. (Altså litt ringing, sms osv.) TFT spiser godt med strøm ja, men er nok ikke årsaken til at den går så fort tom. Dagens mobiler har jo fått mye bedre batterier, så bedre batterier + TFT gjør at levetiden på batteriet blir omtrent det det alltid har vært eller bedre. Husk at WAP-surfing, Bluetooth ON, spilling, radio og MP3-lytting stjeler mye strøm da. Men kan jo tyde på at du har fått et bugga batteri. Kontakt de du kjøpte den hos. Lenke til kommentar
Hevi Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 jeg hører på radio på bussen til jobb, benytter meg av wap, men i samme grad som med min gammle 8310. og vil påstå at dette batteriet er dårlig (om ikke elendig) . det holder ett døgn på det meste gjennomsnitt disse dager. Skal høre med forhandler mandag Lenke til kommentar
sew Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 det er TFD skjerm på sx1 den som suger strøm TFT suger ikke så altfor mye Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Har du skjekket om du kjører flere programmer sammtidig? For kontroll hold menyknappen nede i et par sekundet, da vil du se en meny oppe til venstre i displayet. Hvis det er noen prog. du ønsker å lukke er det bare å trykke på C og svare. PS. Min erfaring er at batteriet varer lengere etter en stunds bruk. Til å begynne med varte det i ca 2 dager, men nå klarer jeg å presse 3-4 dager med litt varierende bruk. Musikk, sms, mms, kamera og litt ringing. Det går ut over batteritiden all den her teknologien... Edit: sew hvor har du det fra at det er TFD skjerm på SX1? Endret 17. april 2004 av Paranoid Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Du kan ikke sammenligne 8310 med SX1. Det er en veldig urimelig sammenligning. Strømforbruket til SX1, Nokia 7650, 6600, 3650..osv..er i en helt annen klasse. Batteriet skal vare lengre enn en dag, men nå vet jeg ikke hva du kaller normal bruk. Går telefonen tom for strøm før du legger deg, eller er det bare du som ikke liker å se at det bare er to streker igjen? Det er jo også et definisjons spørsmål. Det har skjed et lite generasjonsskifte og batteriutviklingen ligger nå bak telefon utvikling. Helt frem til introduksjonen av fargeskjermer hadde selskapene god margin på batteriene. Nå må de begynne litt på nytt. Så jeg tror det lett vil gå en 2 - 3 år før vi ser mobiler (av typen SX1) som igjen kan gå en uke uten å måtte lade. AKIRA Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Min SX1 holder som regel 2 dager, noen ganger 3. Da bruker jeg den en del til mp3 spilling og noe til sms og litt ringing. Den bør hvertfall holde 2 dager ved MYE bruk!! Lenke til kommentar
rivrusk Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Fatter ikke hvorfor så mange sier at SX1 har TFD skjerm! Står jo på Siemens egne sider at den har TFT, di bør jo vite det!! Lenke til kommentar
Hevi Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 når jeg sier at telefonen går tom for strøm etter ett døgn, mener jeg at den har en strek igjen ved kvelden, og slår seg av en halv dag senere. Når jeg sammenlikner 8310 og SX1, så viser jeg bare til bruken, og dette er jo en telefon i en klasse som burde tåle å bli brukt mye. Men som du sier Akira, det trengs nokk ny teknologi . Savner min 8310, den var trofast i 2 år helt til jeg mista den Batteriet blir sikkert bedre når jeg får lada og brukt det litt. Jeg hadde en del programmer i bakgrunn. Takk for tipset Paranoid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå