Gå til innhold

Å være lege

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på å bli lege....men hvordan er det egentlig??

jeg lurte på om noen her vet hvor mye leger tjener, hvilken karakterer må man ha for å komme inn på universitete og lignende ting....jeg blir veldig glad hvis noen kan hjelpe med :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt litt på å bli lege....men hvordan er det egentlig??

jeg lurte på om noen her vet hvor mye leger tjener, hvilken karakterer må man ha for å komme inn på universitete og lignende ting....jeg blir veldig glad hvis noen kan hjelpe med :thumbup:

tenk deg å snitte opp folk(ok for meg) men å sy dem sammen igjen etterpå....

for karakterene sin skyld sats på å få fult hus med 6ere du

så har du kansje en sjanse på jobb

NEI bli automatikkmekanikker som meg, det er jobb det!!

Lenke til kommentar

Går du ut fra videregående med 30-60% seksere og resten femmere så kommer du greit inn på medisin såfremt du har klart å røske med deg alle fordypningspoeng og en del realfagspoeng.

Utdanningen er ikke noe du surfer lett gjennom, men har du god studieteknikk og litt i toppetasjen så skal det går veldig greit.

Etter 6 år er du utdannet lege og kan se fram til godt betalt jobb med en gang.

Lenke til kommentar
Går du ut fra videregående med 30-60% seksere og resten femmere så kommer du greit inn på medisin såfremt du har klart å røske med deg alle fordypningspoeng og en del realfagspoeng.

Det var det jeg og tenkte....Det finnes så mange leger og alle kan jo ikke ha 7 i snitt.

Etter 6 år er du utdannet lege og kan se fram til godt betalt jobb med en gang.

Ja det er bra :thumbup:

Endret av Zildjian
Lenke til kommentar
Trong 68(Tromsø)-70(Oslo) poeng for medisinstudie i Noreg 2003.

Det er ordinær kvote. De som kommer rett fra vgs. eller har tatt seg et fri-år har ingen interesse av å kunkurrere i ordinær siden man da ikke har den relevante arbeidslivserfaringen eller studiepoeng fra høyere utdanning som må til for å få alle ekstrapoengene på medisin.

I primærkvoten ligger kravet på mellom 59 og 62 poeng, noe som bør være overkommelig for de "spesielt flinke" ;)

Lenke til kommentar
NEI bli automatikkmekanikker som meg, det er jobb det!!

Fint at du liker jobben din, men det var ikke det han spurte om. Alle kan ikke bli "automatikkmekanikker" her i verden, skjønner du.

nei det vet jeg

jo mindre jo bedre

mer lønn på meg å lettere å få jobb for meg så for all del bli lege!!!

Lenke til kommentar

Kunne aldri tenkt meg å bli lege, f.eks anestesi leger må jobbe ræva av seg, det er først når du blir "overlege" du kan begynne å slappe av.

Greit nok at du tjener en del, men det innebærer også at du jobber mye.

Man lever bare en gang, og penger er ikke alt i verden.

Lenke til kommentar
Kunne aldri tenkt meg å bli lege, f.eks anestesi leger må jobbe ræva av seg, det er først når du blir "overlege" du kan begynne å slappe av.

Greit nok at du tjener en del, men det innebærer også at du jobber mye.

Man lever bare en gang, og penger er ikke alt i verden.

Det er vel ikke så gale å jobbe mye når du får igjen alt senere...det er jo ikke noe vits i å få seg en jobb fort og maks tjene 350,000kr og fortsette sånn...hvis du jobber mye får du mye mer igjen enn hvis du jobber lite og får lite igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...