Raggi Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 satt på en bar her om dagen og der spilte de slik musikk som spiles over alt, finnes mye bra men det er sån musikk som omtrent bare entusiaster hvet hva som er bra. Om dere skjønner. Minner litt om Oasis osv. der de spiller guitar osv og synger, samma om det er mann eller dame som synger. noen som kan anbefale noe sånt? noe jeg kan sette på for å slappe av, eller sette på når jeg har besøk, altså Type: rolig fin bakgrunsmusikk, typisk å spille på en rolig bar/kafè osv håper dere skjønner hvor jeg vil, vanskelig å forklare Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Portishead syns eg er den beste slapp av musikken. edit: Portishead - roads -> nydelig *gåsehud* Endret 17. april 2004 av Whiteshit Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Portishead syns eg er den beste slapp av musikken. edit: Portishead - roads -> nydelig *gåsehud* kan du beskrive musikken litt? ingen flere anbefalinger? dere har kanskje ikkje peiling på hva jeg tenker på? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Fatter og forstår ikke hva slags musikk du preiker om. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 med fare for å repetere meg selv: det er sånne grupper, mest fra storbritania som spiller gitar osv, og en mann/dame synger. veldi vanlig å spille på barer og cafèer. eneste grupper jeg kan komme på som ligner er oasis, coldplay og creed. er ikke så flink innen musikk og tenkte jeg skulle utvide cd samlingen! Lenke til kommentar
Bobby_Brown Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvis du tenker på bakgrunnsmusikk kan jo ingenting være bedre enn Ambient Music, en serie på fire plater som ble gitt ut av Brian Eno på syttitallet. Helt monoton, stillferdig bakgrunnsmusikk, av den type som blir spilt på flyplasser blant annet. Veldig behagelig å høre på. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 er ikke på jakt etter "heismusikk", men noe litt fint som kan spilles både i rolige omgivelser, og høyt! det er liksom sånne litt ukjente grupper (hvertfall for meg) som har eit par kjente sanger..... Lenke til kommentar
audunr Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) det er liksom sånne litt ukjente grupper (hvertfall for meg) som har eit par kjente sanger..... Kafémusikk, sier du? Belle and Sebastian. Nick Drake. Coldplay. Death in Vegas. Eels. Yo la tengo. Kim Hiorthøy. Subgud. MVH Audun Endret 18. april 2004 av audunr Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Manic Street Preachers? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Fortrekker chill-out/trip-hop/jazz o.l på kafe, rock kan fort bli masete. Her er noen tips: Massive Attack Portishead som nevnt (trip-hop er sjanger) Apex Twin Jazz Spectrum Bugge Wesseltoft Nils-Petter Molvær Death In Vegas Air Jaga Jazzist Endret 18. april 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Grupper fra UK: (gitarband) Keane The Delays The Stands Rolig og fin musikk det der, spesielt Keane anbefales. Ellers: Tom McRae Damien Rice Elliott Smith Kings of Convinience Pete Yorn Ryan Adams Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Death In Vegas Death in Vegas - Dirt Men to DJer og en gitarist må jo bli bra Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Takker for alle forslag! Får se om noe er det jeg leter etter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå