notorled Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Er det mulig å få mere en 2 utak til hardisker på 1 IDE kabel? Siden jeg bare har 2 IDE utak på hovedkortet mitt og 2 cd-rom`er og 3 hardisker, får jeg kun brukt 2 hardisker om gangen. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet? Og finnes det skjøter til ide kablene? (f.eks man setter på en skjøt på master kontakten på IDE kabelen sånn at man kan koble en annen IDE kabel til. ) På forhånd takk :-) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Med mindre du har en Amiga 600/1200 så får du KUN 2 enheter pér kabel. Så da må du nok investere i en ekstra IDE-kontroller. (Tror ikke de er så dyre.) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) IDE-systemet er bygget opp slik at man skal kunne ha max. 2 enheter (master/slave) på samme IDE port (dvs. kabel), de fleste HK kommer med 2 IDE porter slik at du kan ha totalt 4 enheter, skal du ha flere må du kjøpen en IDE kontroller (PCI-kort). Endret 17. april 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
notorled Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 takker, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå