Gå til innhold

SATA for 1. gang

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom forumet og prøvd meg frem og tilbake, men kommer ingen vei!

SATA guiden: står det "ingen jumpere" "ingen master / slave" Har prøvd meg frem der også. Har to IDE disker og en SATA 36GB som jeg vil bruke til XP.

SATA disken finner ikke maskinen når kun den er installert. I Bios ja, men ikke når XP skal installeres. Når de andre to IDE diskene er installert så kommer bare den ene frem når ingen har jumper's......

Dette begynner og slite litt på en stakkar :cry: Finnes det en brukerveiledning for "dummies" mer spesifisert enn SATA Guiden her i forumet. Eller sitter noen med en enkel løsning? (Asus K8V, AMD 64 3200+, Corsair 2 x512) om det skulle være relevant.

Nå trenger jeg snart ambulanse :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du gjør, er å gå inn på asus sine hjemmesider, laster ned SATA driveren og pakker denne ut på en diskett.

Under booting fra CD-ROM'en med Windows XP får du spørsmål om du vil installere SCSI- (og et eller annet) drivere, hvis du ønsker dette, trykk F6.

Med andre ord, det første du gjør når du ser den blå installasjons screenen er å trykke F6 (når du blir bedt om det nederst på den sorte linjen), slenger inn disketten og laster driveren fra denne.

Litt off-topic, er det andre enn meg som finner det litt vittig at MS bruker samme farge på installasjonsprosedyrene sine, som det er på den kjente "Blue screen of death" ? :)

Lenke til kommentar

Hvilke filer skal inn på disketten da?? Har plukket ut de under WinXP driver katalogen og lagt inn på disketten men det funket ikke. 3 filer i alt manglet en eller annen *.oem fil eller noe.

Endret av royter
Lenke til kommentar

Dette er filen du skal ha (hvis du bruker "standard SATA, og ikke RAID kontaktene):

FileName 378ata_100104528.zip

Version 1.00.0.26

Date 2003/07/07

Description Promise SATA376 Driver V1.00.0.26 (ATA Mode)

File Size 959.32 (KBytes)

Last ned her!

Her trenger du KUN å dobbeltklikke på filen MakeDisk.exe som lager SATA driver disketten for deg.

Det burde få deg igang med XP installasjonen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...