Gå til innhold

NTSC DVD -> Elendig kvalitet DivX?

Anbefalte innlegg

har noen .vob filer som jeg prøver å gjøre om til divX, men det skulle vise seg å bli vanskelig. bruker divx 5, og XMPEG 4.5 (har prøvd andre), men uansett blir kvaliteten elendig.

DVD'en var riktig nok NTSC, og det fører vel til at dvd'en blir interlaced, men jeg har prøvd å "deinterlace", men det hjelper ikke i det hele tatt. (har valgt forskjellige typer deinterlacing også)

Er det liksom meningen at en NTSC DVD ikke skal gå an å lage skikkelig divx av??

hvis det er sånn, er det en måte å få gjort vob filen om til .avi/.mpg uten å gjøre noe med kvalitet og filstørrelse?

(slik at det går an å spille den på PC'er uten DVD programmer)

Det er hovedsaklig en 1GB vob fil det er snakk om, og den ville jeg gjerne hatt på en CD...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neinei. det er en 24 minuters video. den tar 1010MB (ca), og blir dermed delt opp i en 0,99GB fil og en 10MB fil.

har prøvd 1500 kbps med 2nd pass. drittkvalitet allikevel.

har enkodet vanlig PAL dvd før med Konge kvalitet! i samme program. (med divx 4 vel og merke)

Lenke til kommentar

Bruk Flask 0.594 og bruk "deinterlacings funksjonen" som ligger i selve programmet: -> options -> global.. ->. Pass også på at det er avmerket under 29.97 i fps (kan av og til stilles uønsket til 24) Har alltid fungert bra for meg!

Lenke til kommentar

nei, jeg bruker den nyeste versjonen av XMPEG (kom 1. april), og der kan jeg velge deinterlacing, og forskjellige typer.

har forsåvidt prøvd den som ligger i codecen også.

men jeg har egentlig gitt opp divx lagingen.

er det mulig å bare få konvertert .vob filen til mpeg eller avi uten å komprimere eller endre på bildekvaliteten? det hadde vært OK å kunne spille vob filen uten å måtte ha PowerDVD o.l. installert. (kun med codecs som ligger i windows)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 01:09, GeeZuZz skrev:

nei, jeg bruker den nyeste versjonen av XMPEG (kom 1. april), og der kan jeg velge deinterlacing, og forskjellige typer.

har forsåvidt prøvd den som ligger i codecen også.

men jeg har egentlig gitt opp divx lagingen.

er det mulig å bare få konvertert .vob filen til mpeg eller avi uten å komprimere eller endre på bildekvaliteten? det hadde vært OK å kunne spille vob filen uten å måtte ha PowerDVD o.l. installert. (kun med codecs som ligger i windows)

NTSC dvd`er skal ha 23.997 / 24.00 fps, selv om de kjører orginalt på 29.997.. Du skal sette fps på 23.997 / 24.00 som nevnt over.. Og for han som nevnte deinterlacing i codec`et, ikke bruk det for det er veldig dårlig. Bruk deinterlacing fra programmen, enten det er det du bruker eller flask, eller gordianknot..

sXe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...