Falkers Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har: Epox 8RDA+(nforce2/nyeste bios instalert nylig) AMD XP2400+ Twinmos 2x256mb pc3200 Antec Plus1080AMG 430W True Power ATX Cpu vifte-CoolerMaster Jet 7 Gecube 9600XT Extreme WD 160GB/Seagate Barracuda 200GB Win XP Pro Etter å ha fått meg nytt kabinett som har resultert i mer power og bedre kjøing ser eg nå at både max/idle temp ligger under 40c på mitt system ikke overklokket(15x133mhz),tidligere låg eg ofte på 50+ grader under max load så å si. Så da tenkte eg det kansje er på tide å få litt extra ut av systemet mitt Har så langt uten å stille på annet en multi/fsb klokket til 14x166mhz=2.34Ghz og dette ser ut til å vere stabilt så langt eg kan merke,max temp eg har sett så langt ligger på 42-45c(idle 38-40,system temp ligger som oftest på 20c uansett). Kan også nevne at "minne" står på turbo ram timings. Så kommer spørsmålene: Skal eg prøve å klokke mer? I så fall må eg kansje sette opp Vcore fra default til x.xVolt? Er det lurt å kjøre minne på "turbo" og om ikke hva da?..optimal? Multi-14x...er det bedre å gå ned til fks 12,13x for så og heller prøve på høyere fsp klokk ? Venter spent på gode råd Lenke til kommentar
Snafu_pimp Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Må man instalere nyeste bios forå klokke med dette kortet ?? Jeg har ett epox 8rda+ ellernoe ( kan sjekke nårjeg kommer hjem ) men jeg får ikke klokket prosessoren Det kommer opp i oppstarten at pc`en er klokket ellernoe så jeg må stille instillingene til "normale" igjen Må jeg instalere nyeste bios eller? Må jeg låse opp noe? kanskje hovedkortet\prosessoren er låst forklokking?? EDIT: hvor laster jeg ned biosen? Epox sine sider? Nvidia sine sider? Endret 12. mai 2005 av Snafu_pimp Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 hvis du klarer 2,3 Ghz uten å øke Vcore så har du nok en XP-M 2400+ og siden Epox kortet ikke gjenkjenner mobile prosessorer så kjører den sikkert på 1,65 Vcore og dermed har du allerde økt Vcore i forhold til original XP-M 2400+ som kjører på enten 1,35 eller 1,45 originalt. Men jeg tipper du fint klarer rundt 2,5 - 2,6 Ghz selv om du holder deg under 1,8 Vcore (helt ufarlig så lenge tempen holder seg under 60 grader). Det beste er å prøve seg frem med små steg om gangen, og sjekk jevnlig at systemet er stabilt og at tempen holder seg under 60 grader med 100% belastning over litt tid. Les denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå