Gå til innhold

Dream Theater & Iron Maiden

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sjekke hvordan folk likte mine band:)

Selv har jeg hørt på Iron Maiden siden jeg var 9år, (yey 10år siden til neste år!!:])

og elsker de:)

Var på Iron Maiden live i 2003, 2 Juli, såret meg litt når de ikke kom innom på

Dance of Death touren senere det året, men men.

Håper på og se dem Live i år også engang, de gir vel ut en plate i September/Oktober om de følger planen sin:) [9mnd CD laging, 3mnd turne]

Dream Theater er også et av favoritt banda..

De og Iron Maiden er de som troner sammen, ingen andre band kan i det hele tatt nærme seg syntes jeg :)

Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva syntes dere?

Jeg synes at denne tråsen skulle ha ligget i Musikk katgorien ;)

ellers har jeg likt metallica siden jeg var omtrent 6, men hørte også på mørkere/svartere metall da jeg var så gammel. Nå har musikksmaken gått mer over på litt roligere musikk (tiamat, moonspell osv..)

Lenke til kommentar

Joda den er feilposta, men den blir vel flytta. :)

Iron Maiden er ikke det store for meg, synes det har det med å bli litt vel likt seg selv, litt lite progressjon i musikken. Sier ikke at dette bare er negativt, men det er nok til at jeg synes det er litt vel kjedelig. Klart, Iron Maiden har sine gullkorn de også "Run To The Hills" og "2 Minutes To Midnight", f.eks. :)

Dream Theater er überfett, ingen tvil om at dette er gutta som kan spille! Desverre har Dream Theater en lei tendens til å spille litt for mye på "flinkisfaktoren", i forhold til det at de faktisk lager en del knakende bra musikk. Men som sagt: masse überfet musikk og låter som er så gjennomførte at det gir hakeslepp. Eneste å trekke ned på rent teknisk er kanskje vokalisten. Joda, han er flink også videre, men her har DT en tendens til å bli "kjipe". Skulle gjerne hatt mer futt fra den kanten.

:)

Lenke til kommentar

Iron Maiden er kult, men ekstremt ensformig (jada, jeg har masse sanger av de).

Dream Theater har dårlig vokalist og spiller flinkismetal. De kan sine instrument, ingen tvil der, men jeg synes de spiller kjedelig musikk der de prøver å gjøre ting så teknisk og avansert som mulig. De har ganske høy Yngwie Malmsteen faktor i mine ører.

edit:

Mange jeg rangerer høyere enn de to bandene der...

Metallica

In Flames

Opeth

for å nevne noen.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Ang. Feilposting,

er dessverre ingen katogori for musikk lengere, så Annet var det nærmeste:)

Jeg må si meg sterkt uenig i at Iron Maiden er ensforming,

hør på sanger som f.eks. "Virus" til "Run to the Hils", "Futureal", "The Thin Line Between Love & Hate", etc :)

Dave Murray, Janick Gers og Nicko McBrain, Steve Harris er det som jeg ser på som kjerne gjengen der, utrolig kule folk, Nicko er kjempe karismatisk og en utrolig bra trommis, Janick Gers, Dave Murray er guder på gitar og utrolig morsome, Steve Harris trenger man jo ikke si så mye om, ingen slår han på bass :)

Så Dream Theater live her 18,21 eller 22 Januar 2004,

Var utrolig kult:)

Edit:

Personlig så liker jeg ikke Metallica noe særlig lengere,

de hadde noen bra sanger før i tiden , men de siste åra har det bare blitt surr syntes jeg, så de live i December 2003, var morro, de spilte mye bra gammelt,

også de nye sangene var kult live, men det er noe som mangler syntes jeg..

Det er ikke samme gammle .. og med den nye bassisten så syntes jeg det ikke er så særlig..

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Dream Theater har dårlig vokalist

edit:

Mange jeg rangerer høyere enn de to bandene der...

Metallica

In Flames

Opeth

for å nevne noen.

DT dårlig vokalist? :scared: ...nei nei nei...han er svingod vokalist. DET kan ingen ta fra han. Problemet ligger vel i at han skulle sunge opera, og absolutt ikkje vore vokalist i DT. han er berre malplassert der. Men synge kan han.

Eller stort sett enig i rangeringslista di, med unntak av metallica. :p

*vente på metallica-fansen vrede*

*er vel ingen metallica fans blant moderatorene tro. :hmm: Be gentle :D *

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle sjekke hvordan folk likte mine band:)

Selv har jeg hørt på Iron Maiden siden jeg var 9år, (yey 10år siden til neste år!!:])

og elsker de:)

Var på Iron Maiden live i 2003, 2 Juli, såret meg litt når de ikke kom innom på

Dance of Death touren senere det året, men men.

Håper på og se dem Live i år også engang, de gir vel ut en plate i September/Oktober om de følger planen sin:) [9mnd CD laging, 3mnd turne]

Dream Theater er også et av favoritt banda..

De og Iron Maiden er de som troner sammen, ingen andre band kan i det hele tatt nærme seg syntes jeg :)

Hva syntes dere?

Både Iron Maiden og Dream Theather er knall brae band!

Men kan ikke måle seg med kiss! :green:

Lenke til kommentar
Kan høre på DT

Men elsker Maiden. Har seff alle cdene dems

Henger btw en Nick stick på veggen forran meg. Fikk den konserten 2 juli :thumbs:

ARG!!

Ikke snakk om det engang..

Jeg og en annen stod like uttafor folke mengden på slutten av konserten, var blitt sliten, Nicko kastet den mot oss, men han andre fikk den, ARG:(

Sitter enda og ærger meg over at jeg ikke fikk den.. :(

Lenke til kommentar
Nja, Kiss har jo noe bra de også,

men om jeg skulle liste opp band lista mi måtte det blitt:

1)Iron Maiden

2)Dream Theater

--------------------

3)Manowar

4)Deep Purple

5)Pearl Jam

Jepp, anbefaler deg å høre igjennom de fantastiske skivene fra 70-tallet! :love:

Lenke til kommentar

Dream Theater er mitt absolutte favorittband. Eg er enig i at LaBrie er det svake leddet i bandet, men før han skada stemma si på Awake turneen sang han 10 ganger bedre enn no.

Angåande det instrumentale, kan eg vere enig at dei begynte å spele litt mykje på "flinkisfaktoren" på 6DOIT, men dette roa seg på ToT. Dei spelar _mykje_ meir variert enn Yngwie Malmsteen, som tidligare hevda i tråden. Malmsteen høyrde eg på 1mnd før eg gikk lei, og det har absolutt ikkje vore tilfelle med DT. ;)

Personleg tykkjer eg at Images and Words og Scenes From a Memory er dei beste platene eg noken gang har hørt fra nokon artist. Dei har alt som skal til på ei skikkeleg skive og alt klaffar 100%, alltid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...