Gå til innhold

DDR eller Rambus ?

Anbefalte innlegg

Dette temaet har sikkert vært på noen gamle tråder før, men jeg kan ikke huske å ha lest noen om det de siste dagene. (har jeg gått glipp av det tro ?)

Jeg skal nemlig kjøpe en ny P4 maskin og lurer på hva slags RAM jeg bør velge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig at Rambus blir utkonkurert av DDR siden både Intel og AMD bruker jo DDR. Husker jo den tiden da P4 bare brukte Rambus, men så måtte jo DDR chipset også komme.

Det blir jo litt skiipt om DDR "vinner" og det da blir rambus lite produsert og markedet mindre og prisene skyhøye...

Lenke til kommentar

Rdram er slett ikke dårlig på overklokking, har satt opp to maskiner og begge klarte PC1066 med vanlig PC800 Samsung rdram. Slett ikke dårlig overklokkingsresultat, bedre enn de fleste ddr moduler jeg har vært borti. Dessuten så yter rdram betraktelig bedre enn ddr. Faktisk så var en 2600mhz overklokket pc med rdram raskere enn en 3000mhz med ddr i en test på http://www.tomshardware.com . Så at rdram er dårlig på overklokking er bare en myte. Bare spør de som anbefaler ddr her, hvor mange av dem som faktisk har prøvd rdram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...