kimmen12 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Hei, jeg har akkurat kjøpt meg nytt nettverkskort (10/100mb, 150kr) I går (fredag) kjøpte jeg meg et nytt nettverkskort. Fordi mitt innebygde nettverks kort ble ødelagt av en eller annen merkelig grunn (msi kvalitet)., Jeg tok i cden jeg fikk med kortet, så det stod jeg sku trykke space for å fortsette da kom det at det ikke var noe nettverkskort satt i. Satt inn driver cden jeg fikk med hovedkortet, der stod driveren. Jeg installerte det. Men kom jeg inn på internet ? nei. jeg restartet osv... Men i morres (lørdag) så tok jeg på pcen, og jeg kom rett inn på nettet. lastet ned windows oppdateringer, restartet, virket fint... satt inn cden til lydkortet. installerte det og restartet, da mistet jeg nettet ... har prøvd faen meg ALT!... og det verste er at jeg ikke finner en driver til det kortet engang... jeg bruker xp, Noen som vet hva jeg skal gjøre? /uten internett \ Endret 17. april 2004 av kimmen12 Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hva heter produsent/modell til nettverkskortet? Hva dukker opp når du skriver "ipconfig /all" i kommandoprompt? Jo mer informasjon du gir jo lettere er det å hjelpe. Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 vell siden det står så mye der og jeg ikke klarte å kopiere det tok jeg screenshot. Bilde ligger på Noen ider? Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 noen som har en ide? plz help me Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Prøv igjen med an annen pci slot . Sikkert irq sharing i sloten du har det i nå som gir deg problemer . (Slot shared irq med onboard lyd e.l ). Nettverkskort pleier jeg å holde unna slot 1 og den siste 5(eller 6) . Bruker alltid 2-3 eller 4 , går alltid bra med en av disse . Sjekk hk manualen over pci slottene hva de sharer irq med . Trenger du mere hjelp er det ikke dumt å poste hva du har av hw , bios versjon , os + service pack level osv . Prøv også å disable det onboard lan interfacet i bios . ... Endret 18. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Prøv igjen med an annen pci slot . Sikkert irq sharing i sloten du har det i nå som gir deg problemer . (Slot shared irq med onboard lyd e.l ). Nettverkskort pleier jeg å holde unna slot 1 og den siste 5(eller 6) . Bruker alltid 2-3 eller 4 , går alltid bra med en av disse . Sjekk hk manualen over pci slottene hva de sharer irq med . Trenger du mere hjelp er det ikke dumt å poste hva du har av hw , bios versjon , os + service pack level osv . Prøv også å disable det onboard lan interfacet i bios . ... jeg vet ikke hva wh er men, jeg har stander bios versjon. (laster ny ned nå), WIndows xp pro med service pack1... Jeg har nettverkskortet i 4/5 pci slot. edit: Nå har jeg lastet ned ny driver til nettverkskortet , ny BIOS. jeg var inne i biosen og så på irq, jeg valgte pci slot 4 når jeg trykk på den kom det bare tall. jeg visste ikke hvilken jeg skulle ta av de så jeg tok bare på auto.. edit2: Når jeg tar ping i cmd så får jeg under 40ms, men når jeg er inne på spill så får jeg ping @ 70-700.... btw; kortet virker helt fint på internet og mirc og den slags. men ikke på spill.. Endret 18. april 2004 av kimmen12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå