dnivyo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har en maskin som jeg har flyttet fra et rom til et annet. Etter dette fikk jeg ikke kontakt mellom maskin og skjerm (No signal). Maskinen starter opp, men kommer liksom ikke videre. Har prøvd skjerm, grafikkort og harddisk i en annen maskin, og dette fungerer bra! Er det mulig at AGP-porten på hk er ødelagt på en eller annen måte? Eller kan det finnes andre løsninger på problemet? Takker for svar! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Høres rart ut at det skal ha noe med AGP`en å gjøre bare fordi du flytta maskinen din. Prøv å dytt VGA kontakten i skjermkortet bedre på plass eller dytt litt på skjermkortet for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
dnivyo Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Har testet med 3 skjermer, og ingen fungerer! Har også prøvd å sette i grafikkortet flere ganger.... HJELP!! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har testet med 3 skjermer, og ingen fungerer! Har også prøvd å sette i grafikkortet flere ganger.... HJELP!! Har kortet ditt en DVI utgang og? Da kan du bruke en DVI/VGA overgang for å finne ut om det er VGA`en på kortet ditt som er ødelagt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Start i sikkerhetsmodus(F8) og velg VGA modus..... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Start i sikkerhetsmodus(F8) og velg VGA modus..... Men han får jo ikke bilde. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Start i sikkerhetsmodus(F8) og velg VGA modus..... Men han får jo ikke bilde. Han har vel ikke prøvd sikkerthetsmodus heller ? Akkurat det samme skjedde med meg et par dager siden.... Lenke til kommentar
insider Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) prøv å resett cmos, kan hende det hjelper. Edit:leif Endret 17. april 2004 av insider Lenke til kommentar
dnivyo Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Får ikke bilde nei.... og har også prøvd dvi-skjerm..... håpløst... Er vel hovedkortet som er helt skrudd.... GARANTISAK!!! Lenke til kommentar
dnivyo Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Hvos dette å resette cmos er å fjerne batteriet og flytte på en jumper, har jeg prøvd dette også! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Får du feilmelding via PC-høytaleren (rytmiske pipetoner som ofte beskriver feilen)? Sjekket om kjøleren sitter ordenlig fast (det hender at de kan løsne hvis de er av den litt mer tunge sorten)? Lenke til kommentar
dnivyo Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Har ikke koblet på pc-høyttalerne på hk, så jeg får ingen pip....skulle jeg kanskje finne instruksjonsboken og sette de på? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 hadde samme problemet på putern til sneipen...skulle bare ta en restart...allt svart...trodde det var skjermkortet som hadde røket,men det vat agp porten...hiv skiten,og kjøp nytt(hvis du ikke har garanti da,det hadde IKKE jeg) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har ikke koblet på pc-høyttalerne på hk, så jeg får ingen pip....skulle jeg kanskje finne instruksjonsboken og sette de på? Ja, det skulle du kanskje. Om man skal feilsøke, er det en fordel å ikke gjøre dette mens man er blind, døv og lam ? No offense, men du fortjener en liten Sjekket at skjermkortet står skikkelig nedi? Ofte har jeg opplevd at skjermkortet har "hoppet opp" i bakkant når jeg har skrudd det fast. En liten dytt bakerst også, slik at det står skikkelig nedi, og alt har funka Hvis hovedkortet gir fra seg pipelyder, kan du slå opp i manualen og finne ut hva de betyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå